15 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Beheerder

Ghostwriter gezocht: bezint eer ge begint

Op dit forum worden regelmatig oproepen gedaan waarbij mensen een schrijver zoeken om hun verhaal op te schrijven. Vaak hebben deze mensen veel ellende meegemaakt in de vorm van verslaving, een slechte jeugd of een ziekte bij zichzelf of een naaste. We onderschrijven dat het goed is om een en ander op papier te zetten als je veel hebt meegemaakt, maar in de meeste gevallen is het zoeken van een schrijver voor je verhaal niet een ideale oplossing. Ten eerste verwerk je de gebeurtenissen beter als je het zelf opschrijft en ten tweede zijn er een aantal overwegingen:
Dit zijn allemaal overwegingen om mee te nemen als je een oproep doet waarin je een schrijver zoekt. Wil je toch een oproep doen, wees dan heel duidelijk over de vergoeding, over het soort boek dat je voor ogen hebt, over je ambities wat betreft het uitgeven en eventueel het tijdspad dat je wilt volgen.

2 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Beste,

dit is een oude post maar staat hier als "sticky" bovenaan... En als ik dit lees (wat toch de bedoeling is) heb ik de indruk dat een belangrijk stuk uit de tekst verloren is gegaan?

Ten eerste verwerk je de gebeurtenissen beter als je het zelf opschrijft en ten tweede zijn er een aantal overwegingen:

1.  
  2.  
  3.  

Dit zijn allemaal overwegingen om mee te nemen

Er wordt hier verteld dat je beter niet zomaar een ghostwriter zoekt omwille van "een aantal overwegingen:" waarna, vermoed ik toch een aantal overwegingen zouden staan? Voor alle duidelijkheid, die 1. 2. 3. heb ik er niet bij geplaatst, dat kwam automatisch toen ik die twee zinnen citeerde.