Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zoek een stage!

Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een leuke stage per 1 december 2011 voor mijn opleiding Journalistiek. En ik hoop dat jullie mij misschien een beetje kunnen helpen bij mijn zoektocht. :) Ik wil alleen geen journalist worden, dus ik zoek geen stage bij een krant of de radio. Mijn afstudeerrichting is dan ook Verhalen (Creatief Schrijven: Korte Verhalen & Poëzie) en daar wil ik graag mee verder. Mijn minor is Tijdschriften, dus ik kan eventueel ook bij een tijdschrift aan de slag. En omdat ik zelf niet zo goed weet welke opties ik heb, dacht ik: misschien heeft iemand hier wel de gouden tip! Tot nu toe heb ik het volgende optielijstje: - Stichting Perdu (Literair Podium / Boekhandel / Uitgeverij) - Wintertuin (Literair Productiehuis) - SLAA (Stichting Literaire Activiteiten Amsterdam) - Writers Unlimited - Winternachten festival Den Haag - De Revisor (Literair Tijdschrift) Ik wil eigenlijk het liefst zo vrij mogelijk schrijven (gedichten en verhalen) maar ik heb afgelopen weekend als vrijwilliger op Festival Mooie Woorden gewerkt en nu lijkt het me ook leuk om bij een literair festival, een literaire organisatie of een literair tijdschrift stage te lopen. Als het maar iets met literatuur, poëzie, cultuur en/of schrijven te maken heeft. Heeft iemand nog een idee voor een leuke stageplek? Waar zou ik het kunnen proberen? Wat lijkt jullie geschikt? (Of wat niet). Liefst in de omgeving van Zwolle of een met de trein direct bereikbare bestemming vanuit Zwolle (zoals Amersfoort, Utrecht, Amsterdam). Als het maar niet te lang reizen is. Ik hoop dat jullie wat tips en ideeën hebben! Michelle. Edit: Deze post kan verwijderd worden. Ik heb gekozen in Utrecht stage te zoeken bij SLAU (Stichting Literaire Activiteiten Utrecht), Het Poëziecircus of City2Cities. Ik hoop dat het lukt.