Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

gezocht: co-auteur t.b.v. inzending Paul Harland Prijs 2012

Hoi, Hier een berichtje van een beginnend schrijfster. Samen met iemand anders schrijven lijkt me erg leuk. Mijn plan is om samen een verhaal te schrijven om te sturen naar de jury van de Paul Harland Prijs 2012 (max. 10.000 woorden, verwachte deadline ergens in juni/juli 2012). Dat betekent wel dat het verhaal onder het "verbeeldingsgenre" moet vallen (volgens de jury: fantasy, sciencefiction, horror of fantastiek). Lijkt dit je wat, stuur me dan een berichtje. Wat meer over mijn schrijfeigenschappen: sterke kanten: - veel ervaring met alleen of samen (zakelijke) teksten schrijven - sterk in verhaalopbouw, structuur aanbrengen en redigeren - sta open voor kritiek en ideeën van anderen zwakke kanten: - beginner m.b.t. creatief schrijven - neiging tot formeel taalgebruik - ik schrap veel --> soms te minimalistisch groetjes, Karin karin_ellen@live.nl

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De belangrijkste reden is de mogelijkheid tot wederzijdse feedback en coaching tijdens het schrijfproces. Ik verwacht te groeien door het schrijfproces, omdat je ongetwijfeld van elkaar leert en elkaar zou kunnen stimuleren buiten de vaste eigen kaders te denken.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom de Paul Harland Prijs van volgend jaar? Dat is, (iig voor mij), veel te ver weg om te zeggen dat ik samen met iemand een verhaal kan schrijven. De PHP 2012 leeft voor mij en ik vermoed ook voor andere schrijvers nog lang niet. Als het voor fantastels zou zijn, oktober dit jaar en ook verbeeldingsgenre, zou ik graag eens met iemand samenwerken. Dat is ook al veel dichterbij.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het wel slim is om zover vooruit te plannen als je iets "groots" in je hoofd hebt. Ik wil niemand bangmaken, maar nog een krappe drie-en-een-halve maand en de deadline voor Fantastels is er. Maar... als je slim bent schrijf je voor jezelf een verhaal en stuurt het in naar Fantastels. Dan krijg je ergens begin 2012 je juryrapport waarmee je je PHP-verhaal kunt bijvijlen. Èn er is nog de Unleash Award, deadline eind december 2011, waar ze ook hun best doen op een degelijk juryrapport (uitslag ook ergens begin 2012). Je hoeft niet samen te schrijven als je je door proeflezers laat coachen. Als je een goed verhaal idee hebt, dan kun je als beginner met veel taalervaring goed scoren. Dat formele kunnen proeflezers er voor je uithalen, net als het minimalistische. Je kunt de Paul Harland-bundels van 2009 (Millennium, uitg. Mynx) en 2010 (Echte Liefde, uitg. Verschijnsel) nog kopen om te kijken wat het niveau van de verhalen is.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor de tips Schlimazlnik. Het gaat niet alleen om "iets groots": gecombineerd met een drukke baan en privé leven is lang vooruit plannen een must. Bovendien ben ik geen snelle schrijver. Je door een proeflezer laten coachen, lijkt mij altijd goed. Samen schrijven is wel iets dat fundamenteel anders is. Ik presteer in teamverband beter dan solo en bij mijn langdurige schrijfervaring in non-fictie bleken de stukken die ik met anderen schreef altijd net wat extra niveau te hebben. Bovendien vind ik het gewoon heel leuk om samen te werken.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je een stukje van een verhaal dat je niet voor de wedstrijd gaat gebruiken op Proeflezen plaatsen? Dat weten eventuele geïnteresseerden ongeveer wat je stijl is. Met "iets groots" bedoel ik een tekst van meer dan ca. 3000 woorden.