Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Feedback gevraagd over scenario

Beste, enkele maanden geleden ben ik gevraagd om een scenario op te stellen van mijn verhaal om er een film van te maken. Nadat ik en de regisseur wat afspraken gemaakt hebben, ben ik aan het werk gegaan. Mijn vraag is deze: Zijn er scenarioschrijvers hier op schrijvenonline of mensen die er iets van afweten die zin hebben wat feedback te geven over het werk dat ik al geleverd heb? Het lijkt me leuk ook advies te krijgen van zo'n personen. De regisseur is blij met wat ik hem al getoond heb, maar om het te horen van iemand die het daadwerkelijk zelf al eens heeft gedaan zou top zijn. Ik hoop nog van jullie te horen! Met vriendelijke groet, Kenneth Baert

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een oproep, geen vraag in het algemeen over feedback en/of kritiek ;) Je hoort deze oproep dus te verplaatsen naar 'algemene oproepen'. Dit kan door jouw startbericht aan te passen. Alvast bedankt.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Korte inhoud: Brian Eagen is lid van een organisatie criminele meesterbreinen, waaronder zichzelf. Samen met drie leden beslist hij uit de organisatie te stappen om nog één laatste slag te slaan. Een museum organiseert een tentoonstelling en huurt hierbij één van de duurste diamanten in de wereld om het grote publiek te lokken. Brian ziet zijn kans goed om een meesterslag te slaan tot het onvermijdelijke gebeurt. Hij wordt gevat samen met zijn vrienden, maar Brian vlucht. Na een lange achtervolging staat Brian oog in oog met de politie en wordt hij in het hoofd geschoten. Het volgende moment ligt hij in het ziekenhuis. Maar hij is alleen maar een hersenspinsel meer van zichzelf. Hij weet niet meer wie hij is, waar hij is of wat er gebeurt is. De politie maakt hier gebruik van en vertelt hem dat hij Alex is, een agent, bezig met een zaak. Waarmee Brian als crimineel mee in confrontatie kwam. Komt Brian weer bij zijn positieven en gaat hij weer het slechte pad op of niet? Nou ik zou graag feedback hebben over mijn werk. Is het goed? De zwaktes in het verhaal, Waar kan ik op letten, enzovoort.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil het wel proberen, ik weet niet heel veel van scripts maar ik heb er wel eens mee moeten werken tijdens drama xD Nou ja ik hoor het wel ;P

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alvast bedankt voor de reactie Elianne! ;'D Ik zal je alvast contacteren als het af is. Wat ongeveer nog een week of twee maximum zou duren. Andere kandidaten zijn nog steeds welkom!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal doet me denken aan een boek dat ik ooit heb gelezen. Dat ging over een museum met een bijzondere diamant, twee broers die ruzie hadden en uiteindelijk een climax in het museum zelf. Was best spannend, dus ik denk dat zo'n verhaal wel kan werken. Bij scripts - ik heb ze zelf ook wel eens geschreven - is het heel belangrijk dat je korte, heldere zinnen hebt en dat je dialoog natuurlijk in elkaar steekt. Zelf hoor ik altijd het beste of iets werkt op het moment dat we het spelen, dus misschien is hardop voorlezen (met iemand anders als andere rol?) een tip. Jammer genoeg heb ik de komende weken nauwelijks tijd en heb ik technisch gezien ook weinig verstand van scripts. Ik doe zulke dingen meestal op gevoel. Succes in elk geval!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@spirit: Bedankt voor de tips. Ik lees de dialogen soms op mezelf luidop en dat werkt hier en daar inderdaad. Wel, om misverstanden uit de weg te gaan, het verhaal is helemaal van mezelf =) Je weet maar nooit, hé. ;) Toch bedankt voor de reactie, niet erg dat je niet kan.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Ik heb geen idee of deze oproep nog steeds relevant is, maar als je nog iemand nodig hebt, zou ik graag je script lezen. Ik heb in de zesde klas als afsluitend project van mijn Gymnasiumopleiding zelf ook een script geschreven, en heb er dus ook onderzoek naar gedaan en weet er best wel wat vanaf. Ik heb geen idee of ik voor jou van waarde kan zijn, of dat je echt professionals zoekt, maar ik zou het erg leuk vinden om je te helpen en om wat meer ervaring op te doen met proeflezen. Ik hoop dat ik iets van je hoor! Femke