Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

jouw mening betreffende een titel voor een verhaal

wat vind jij een goede titel voor een spannend jeugdboek over een jongen die achter de waarheid gaat in een land met een dictator en vol gevaren? de kogel het geheim de waarheid anders nl

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan geen titel verzinnen op basis van een manuscript dat ik niet ken, sorry. Ik denk dat een eventuele uitgever je daarbij zal helpen?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jody, de titel moet niet enkel aansprekend zijn, maar ook de lading zo goed mogelijk dekken. Daar kunnen wij dus - zoals Spirit ook zegt - niets over zeggen. En zou je alsjeblieft in de titel 'jou' naar 'jouw' kunnen omzetten? Dat kun je veranderen door in je bericht op 'bewerken' te drukken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat vind jij een goede titel voor een spannend jeugdboek over een jongen die achter de waarheid gaat in een land met een dictator en vol gevaren? de kogel het geheim de waarheid anders nl
Vechtend voor wat waar is ?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf altijd eerst het verhaal en dan komt het idee voor een titel meestal vanzelf. Maar misschien heb jij je verhaal al af. Als dat zo is, dan kan je je verhaal eens doorlezen en een kladblokje erbij houden en dan brainstormen. En op een gegeven moment moet er dan wel een titel naar voren komen, waarvan je denkt dit is het :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op basis van de info die je geeft is het lastig een titel aan te raden, maar het geheim of de waarheid zou ik persoonlijk niet doen, voor mijn gevoel bestaan er al 100 boeken met die titel... I could be wrong though...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En zou je alsjeblieft in de titel 'jou' naar 'jouw' kunnen omzetten? Dat kun je veranderen door in je bericht op 'bewerken' te drukken.
Nieuwe forumregel: spelfouten zijn voortaan niet meer toegestaan. Mijre, volgens mij ben je te ijverig. Wat titels betreft: die worden meestal door de uitgever bedacht.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tantebetje, die vraag zou ik eerder ook gesteld hebben. Niet alles wat ik zeg komt door het 'moderator'label. Ik ben ook nog steeds een persoon. Jody. Je hebt toch wat proeflezer gevonden via je proeflezeroproep? Kunnen zij niet met je meedenken? :) Denk dat je daar meer aan hebt. (EDIT: Je bent een schat :))

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tantebetje, die vraag zou ik eerder ook gesteld hebben. Niet alles wat ik zeg komt door het 'moderator'label. Ik ben ook nog steeds een persoon.
Maar omdat er met vette letters Beheerder bij je naam staat, komt het nu intimiderend over. Het is niet duidelijk of je iets zegt als beheerder, of als 'persoon'.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Los van inhoud boek, vind ik alle drie titels erg weinigzeggend want kort. Aan de andere kant is een korte titel als actief bent op twitter wel weer handig ... maar erg aansprekend vind ik de titels niet. Een titel zoals nachtelijkbrakertje suggereert: het geheim van de verdwaalde kogel, los van of de titel bij je verhaal past, zou mij veel meer aanspreken. Nou ja, en verder sluit ik me aan bij wat anderen erover schrijven.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat titels betreft: die worden meestal door de uitgever bedacht.
Mijn ervaring is dat titels in samenspraak met je redacteur ontstaan, niet dat ze verzonnen worden door je uitgever.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jody, als ik de eerste kernwoorden van je verhaal eruit haal. Spannend, Dictator, gevaar, waarheid, jongen. Vervolgens de semi kernwoorden : Kogel, geheim, waarheid. Dan streep ik weg de dubbele woorden die hetzelfde betekenen, waarheid, Dan houd ik over: Spannend, Dictator, gevaar, jongen, kogel. Kogel en spannend en gevaar zijn ongeveer gelijk, weg ermee. Blijft over: Dictator en jongen. Nu is op dit moment Dictator heel actueel ivm de toestanden in Afrika. Jongen impliceert in dit verband de onschuld die er tegenover staat. Zonder je verhaal ook maar enigzins te kennen zou ik ruwweg voorstellen: De jongen en de Dictator.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn ervaring is dat titels in samenspraak met je redacteur ontstaan, niet dat ze verzonnen worden door je uitgever.
Iets dergelijks bedoelde ik. Ik drukte me onhandig uit, nog onder invloed van de irritatie om wat vooraf ging. Dat is niet goed, ik besef het. Maar wel menselijk.