Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal voor (korte) film gezocht

Beste heren en dames, Wij, een klein, beginnend productiebedrijf "Recordit" , willen heel graag een (korte) film maken. De bedoeling is dat dit zo professioneel mogelijk wordt gedaan en dat het resultaat opgestuurd wordt naar bepaalde festivals. De materialen hebben wij op orde, echter.....zonder een goed verhaal/script kan er uiteraard geen film komen. Daarom aan jullie de vraag: wie kan ons een goed verhaal (het liefst ook een script) verzorgen wat wij zouden kunnen verfilmen? Alle genres durven wij aan; echter grote avonturen-films a la Lord of the Rings zijn voor ons iets te hoog gegrepen :) Wanneer wij een keuze hebben gemaakt, zullen wij op zoek gaan naar de juiste cast/locaties/etc. Als dit afgerond is kan het filmen en monteren beginnen. Het eindresultaat zullen wij proberen middels (film)festivals aan het grote publiek te vertonen. Uiteraard zal de schrijver geëerd worden om zijn/haar werk in de film. De film zou de lengte tussen 20 en 90 minuten moeten zijn. Ons filmbudget is lager dan low. Voor de rest is het up to you! Ik hoor graag van jullie! De verhalen/scripts kunnen gestuurd worden naar morees@xmsnet.nl. Voor verdere vragen kunnen jullie hier terecht of bij het bovenstaande mailadres. Groet, Rogier

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 december zou een mooie streefdatum zijn! Hoe toevallig! Promotie; daar is nog niet over nagedacht. Maar dat lijkt mij niet. Zo'n goede film heeft geen promotie nodig :)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rogier, Het klinkt een beetje als iemand zonder initiatief en toch grootste plannen. Dat gaat vaak lastig samen. Wat is je eigen inbreng? Wat heb jij er al voor voorbereiding inzitten en waarom ben jij van mening dat dit gaat lukken? Heb je al meerdere films gemaakt? Zoja, aub wat namen, websites, reviews enz verschaffen, zodat wij je werk kunnen beoordelen. Je hebt geen enkele voorkeur voor een genre? Dus stel dat iemand nu een script opstuurt en de inhoud van het script past naderhand toch niet zo goed bij jou, heeft de schrijver hier dan weken/maanden lang zijn/haar tijd zitten verdoen? Iets meer voorbereiding aub, misschien hapt er dan iemand. Het idee kan leuk zijn, maar ook hier zitten mensen met kostbare tijd en dromen genoeg.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laartje: Maak je niet druk. Dit werkt van geen kanten. Het is meer van, ik wil wel maar ik kan niet zonder jullie.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laartje: Maak je niet druk. Dit werkt van geen kanten. Het is meer van, ik wil wel maar ik kan niet zonder jullie.
Dat is ook mijn aanname, maar in het kader van goede voornemens, iets vaker iemand het voordeel van de twijfel geven. Balletje ligt weer terug bij de meneer die bijles geeft in het onderwijs (even mailadres googled).

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je wilt het professioneel aanpakken maar hebt geen budget. Het is niet erg professioneel om je scriptschrijver niet te betalen...

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Promotie; daar is nog niet over nagedacht. Maar dat lijkt mij niet. Zo'n goede film heeft geen promotie nodig :)
juist......

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor elke kunstvorm heb je beginners/amateurs/startende ondernemers en gevorderden/gevestigden. Ook voor film. Als een club mensen dan enthousiast aan iets start, waar wellicht nog weinig geld voor is, en waar nog veel voor uitgezocht en ontwikkeld moet worden (bijvoorbeeld een promotieplan) maar wat wel een opstap kan zijn, dan is dat toch mooi. Geef mensen toch eens de kans om een vak al doende te leren. Zo doen jullie het zelf als schrijver toch ook? Wees eens een keertje enthousiast en stimulerend in plaats van meteen iemand die hier nieuw binnenkomt de grond in te trappen. Ik snap niet waarom dat dan weer zo afgezeken moet worden, en zeker Laartje die hier pas een paar dagen is (lijkt het?) vind ik nogal grof van de pen, eerlijk gezegd. Hoe had je het gevonden als je een week geleden hier op je eerste post zo'n afzeikverhaal had gekregen? Zou een verhaal voor kinderen ook kunnen, Sinterklaas? Of wil je een film voor volwassenen?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Laartje, dit wil ik absoluut niet hebben! Je mag best je twijfels uitspreken, maar dit slaat nergens op. Ik heb je bericht verwijderd. En daarnaast ben ik het helemaal eens met Zjors. Waarom moeten dit soort dingen altijd met cynisme benaderd worden?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over cynisme gesproken. Ik zie Zjors herhaaldelijk Four Seasons met nogal wat cynisme benaderen. Dat is allemaal wel geoorloofd. Ik reageerde met '5 december' alleen op de naam Sinterklaas. Als je echt serieus genomen wilt worden, neem je niet zo'n naam.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn excuses als mijn reactie te heftig was, maar het leek mijn niet echt een hele serieuze vraag. Verder zag ik op andere plekken op dit forum ook wel eens wat cynisme voorbij komen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, ik weet niet of je opmerking ook voor mij was bedoeld, maar ik vond het alleen wat opmerkelijk dat hij er vanuit gaat dat promotie niet nodig is. Als je graag een film wilt maken wil je ook graag dat hij gezien wordt, om gezien te worden moeten mensen weten dat je film bestaat. Dat regel je via promotie, al is het simpel en klein via een hyvespagina. Dat nog niet nagedacht is over hoe dan precies, dat lijkt me niet vreemd in dit stadium. Zelf heb ik (nog) weinig verhalen, dus ik denk niet van veel hulp te zijn verder.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt steeds meer dat Zjors woorden wet worden. Dries neemt die wel heel snel over.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Wij, een klein, beginnend productiebedrijf "Recordit" , willen heel graag een (korte) film maken. De bedoeling is dat dit zo professioneel mogelijk wordt gedaan en dat het resultaat opgestuurd wordt naar bepaalde festivals. De materialen hebben wij op orde, echter.....zonder een goed verhaal/script kan er uiteraard geen film komen.
Wat ik niet begrijp, is wat een weliswaar beginnend productiebedrijf met alle professionele materiaal wil, als het er geen inhoud voor heeft. Moet je dat niet een beetje andersom plannen: dit wil ik, en dat heb ik ervoor nodig. Een film van 20 tot 90 minuten, daar heb je nogal wat inhoud voor nodig. Anderzijds heb ik zelf inhoud genoeg, en weer minder materiaal. Toch ben ik een professionele schrijver die niet wil werken voor niets. Dus er is hier sprake van enkele schepen in de mist die elkaar passeren, elk naar zijn eigen doel.
Het eindresultaat zullen wij proberen middels (film)festivals aan het grote publiek te vertonen. Uiteraard zal de schrijver geëerd worden om zijn/haar werk in de film.
Als je dit wilt proberen, moet je denk ik niet beginnen met een film van 90 minuten. Er is immers geen enkele vaste bodem voor het plan, noch voor jezelf, noch voor de ander(en) die je aan het werk zet. Maar aan deze plannetjes denken, is wel leuk. Zonder meer.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste opmerking hierover, want ik ben inderdaad net binnen op het forum en moet mijzelf denk ik nog een beetje bewijzen, maar verplaats deze situatie eens naar een andere locatie. Stel je loopt binnen bij een bakker en roept dat je graag 200 broden wilt hebben. Je zegt erbij dat je geen geld hebt, maar je wil wel graag dat de bakker de broden bij je thuis komt afleveren. Ik zou verwachten dat de bakker mij zou uitlachen. Maar is het logischer om dan te gaan vragen of de man witte of bruine broodjes wil, mogelijk nog met luxe beleg? Eerlijk, het was laat gisteren en ik had een glaasje wijn op. Mijn reactie was overdreven, maar om een dergelijke vraag 100% serieus te behandelen, vind ik persoonlijk wat lastig. Denk dat ik hier mij maar verder buiten ga houden :o

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Totale manke vergelijking. Je loopt bij de bakker binnen en vraagt om een paar broden omdat je samen met de bakker een low-budget feestje wilt organiseren. Dat lijkt me meer in de lijn.
Het lijkt steeds meer dat Zjors woorden wet worden. Dries neemt die wel heel snel over.
Ik ben het inderdaad nagenoeg altijd met Zjors eens als het om forumzaken gaat. Maar als ik dat niet ben zeg ik het ook gewoon. Blijkbaar vallen onze meningen toevallig zo samen. Als Zjors nou iets heel raars zei zou ik zo'n opmerking nog wel verwacht hebben, maar ik vind dit alleen maar logisch. En ik zeg niet dat alles wat Zjors doet automatisch in orde is. Ik ga dus ook niet in op haar gedrag t.o.v. FS. Als je daar last van hebt mag je het bij mij melden. Ik heb er echter van niemand wat over gehoord, en dat heeft hier ook weinig mee te maken.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit bijvoorbeeld in Hoe vind/vond je je eigen stijl:
Niet om moeilijk te doen hoor en het komt zeker niet door jou, maar als ik eerder had geweten dat dit topic op het open gedeelte van dit forum geplaatst zou worden had ik wat voorzichtiger gedaan. Ik weet dan ook niet of ik nog wel zal reageren.
Dat is nou typisch FS-stijl :D In feite niets wezenlijks zeggen in je postings, behalve het stellen van vragen aan anderen en dat ook nog volledig anoniem en dan klagen dat iedereen het kan lezen. Dan kun je beter niet op een forum gaan zitten, FS. (Misschien is dit ook wel typisch Zjorsstijl)
En zo zijn er vele voorbeelden op SOL te vinden.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Totale manke vergelijking. Je loopt bij de bakker binnen en vraagt om een paar broden omdat je samen met de bakker een low-budget feestje wilt organiseren. Dat lijkt me meer in de lijn.
Waarbij meerdere bakkers vooraf de broden moeten opsturen en geen enkele referentie hebben waaruit ze kunnen concluderen dat deze broden wel bij het feestje terecht komen. Iets meer achtergrondinformatie lijkt mij wel gepast denk ik, anders is het risico te groot. @Sinterklaas, zou je aub wat meer achtergrondinformatie willen geven?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, wat een ophef breng ik teweeg, excuses daarvoor. @Laartje: Wij hebben één kinderfilm van +/- 1 uur gemaakt i.s.m. United Broadcast. Zie hier: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/50… Echter, beeldmateriaal heb ik niet online staan van deze film. Ik begrijp dat mijn vraag misschien ietwat te breed was, maar door deze breedte hoopte ik juist meer geïnteresseerden te trekken. Uiteraard is het helemaal niet de bedoeling om iemand helemaal voor niks aan het werk te zetten; een plot is al goed genoeg om mee te beginnen. @Zjors: Een kinderfilm zou wederom prachtig zijn (zie bovenstaande link). Al weet ik uit ervaring dat filmen met kinderen veel tijd vergt. Desondanks sta ik open voor beiden. @eigen: Misschien kan je mij de grens aangeven wanneer je met welke gebruikersnaam wél serieus wordt genomen? Dan kan ik daar de volgende keer rekening mee houden. @Thérèse: Bedankt voor jouw reactie en tip. Ik begrijp dat niemand wil werken voor niets, maar ik kan niemand (nog) iets garanderen. Een plot is voor mij genoeg om een keuze te kunnen maken. Dit vergt hopelijk niet te veel tijd. Kortom, ik begrijp dat mijn vraag gewoonweg te breed is, maar dit was juist met intentie om meer mensen te interesseren. Er gebeurt juist het tegenovergestelde. Om de breedte wat weg te nemen zal ik toch een voorkeur qua genre aangeven: thriller/horror, actie, drama of een kinderfilm. Ik zou absoluut niet willen dat iemand heel veel werk voor helemaal niets zou doen. De vraag naar een kant en klaar verhaal en/of script was ook gelijk een hele grote hap. Een plot of een duidelijke rode lijn zal voor mij al ruim voldoende zijn. Ik hoop dat ik het zo een stuk duidelijker voor jullie heb gemaakt.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Rogier, je zou een aantal mensen kunnen uitnodigen om aan een ronde tafel te gaan zitten, en de ideeën te bespreken. Dan kunnen gegadigden ook eens je apparatuur zien, en wat van je kennis proeven. Als de ontmoeting wederzijds bevalt, kun je met elkaar verdergaan. Inspireren kun je in real life meestal beter dan op een forum. Dus geen man overboord van die mistschepen. :) @ eigen (#26): gentleman! :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat ik het zo een stuk duidelijker voor jullie heb gemaakt.
Absoluut :thumbsup: Daarnaast vind ik het idee van om de tafel zitten erg goed, denk dat je daar een hoop goede ideeën mee binnen kan halen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, jij bent een herriemaker, Sinterklaas. :D Ik heb wel wat verhalen liggen waar ik niets meedoe. Of ze geschikt zijn voor een film, weet ik niet. Een script schrijven heb ik nog nooit gedaan, daar ligt mijn passie ook niet. Als je iets van me wilt gebruiken, stuur je me maar een berichtje.