Eden : wie wilt het alleen maar lezen?
Voor mij is dit een grote stap. Ik hoop in het vroege voorjaar mijn ms op te sturen.
285 pagina's zijn klaar. Minder dan honderd moet ik nog reviseren en hoop dat te doen in enkele weken tijd.
Vandaar mijn oproep: wie heeft tijd en zin om mijn ms alleen maar te lezen. Het is al verschillende keren nagekeken en gereviseerd door mij en door anderen.
Het gaat er mij nu om om een indruk te krijgen van het globale verhaal.
Hier is een oefening op de eventuele achterflap en dat is de informatie die ik hier geef over het ms:
1765 Noord-Amerika. In een Engelse kolonie wordt Kapitein Bryan door Gouverneur McArthur met een opdracht belast. Hij dient een clandestiene gevangenenkolonie neergepoot in de wildernis door te lichten.
Aangekomen in het kamp wordt de Kapitein geconfronteerd met zichzelf , met de natuur en de noden van zijn ondergeschikten en de gevangenen.
Ellen-May Hereford trekt zijn aandacht. Zij is een buitenbeentje en veel meer.
Dit is een psychologische thriller met universele maatschappelijke en filosofische ingrediënten. Een verhaal over mensen van vlees en bloed.
Passie, twijfels, liefde, drama en humor.
Nihil novi sub sole
Meer verklap ik niet. Enkele Sollers kennen mijn manier van schrijven al, anderen niet...
Ik heb beslist geen enkele criterium te stellen voor de keuze van lezers tenzij de beschikking te hebben over tijd want ik zou graag willen afronden eind januari ongeveer. Wie de 285 pagina's gelezen heeft in korte tijd, krijgt het vervolg en einde gereviseerd of niet. Uiteindelijk maakt dat niet veel meer uit.
Pas na het lezen komt een vragenlijst : ongeveer 9 vragen die gaan over plot, personages, ergernissen,... heel algemeen.
Indien je het ms niet leuk vindt en vroegtijdig stopt met lezen, dan hoef je de vragenlijst niet in te vullen en dan meld je dat gewoon aan mij. Ik ben daar op voorbereid. Ik ben zelf iemand die niet alle boeken uitlees. Dus dat begrijp ik.
Er zijn obstakels in het boek maar daar zeg ik niets over want als het boek ooit gepubliceerd wordt, staat daar waarschijnlijk ook niets over in op de achterflap. Je leest over die passages of je haakt af.
Er hoeft dus alleen maar gelezen te worden zoals je een boek uit de bieb leest: geen verbeteringen op spelling, interpunctie, zinsconstructie, woordgebruik... dat is al ettelijke keren gebeurd. In principe kan je daar als alerte lezer dan ook niet aan blijven vasthaken of over vallen.
In het schrijfproces is dit de 'final screening' met als het moet 'last minute' wijzigingen qua plot en verhaalconstructie. Meer niet.
Dit is weer een nieuwe ervaring voor me en ik hoop dat er tenminste één persoon tijd heeft.
Dank bij voorbaat.
Hallo Christien, Door jouw
Hoi Chrislaevers, Het
Schrijfwijf, in februari zou
Christine, als het niet lukt
Okay, ik zou het graag willen
Chrislaevers, Oké. I will
Tja, hoe meer lezers hoe
Hoi Chrislaevers, Ik zou je
Ja, Neviril, stuur me een pb
Hoort dat echt zo?
Hoort wat echt zo Tja?