Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

soort van proeflezer gezocht

Hallo, Ik ben op zoek naar iemand die voor mij de grammatica en leestekens, wilt nakijken. Zelf ben ik daar nogal slecht in en ik zou het heel fijn vinden als iemand mij ermee wil helpen, totdat ik deze regels zelf ook weet. Het is dus niet echt een proeflezer, maar je mag als je mijn verhaal leest natuurlijk ook altijd suggesties geven. Het betreft hier een fantasieverhaal (zoiets als Harry Potter). Ik probeer ongeveer 200 pagina's te schrijven (minimaal) Alvast bedankt :) Ps:Als deze info niet genoeg is, zeg dat aub, dan zou ik proberen om het te verlengen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over wat voor lengte van verhalen / hoe vaak heb je het?
Het is de bedoeling om alleen die hulp te krijgen voor mijn eerste 3 hoofdstukken. Mijn hoofdstukken zijn ongeveer 5 tot 8 bladzijds (paginaformaat: A4). hoe vaak ik het doe weet ik niet precies, want ik weet niet waar en wat ik fout doe, maar wel dat ik iets fout doe.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met hoe vaak bedoelde ik hoe vaak je iets te proeflezen had, niet hoe vaak je fouten maakt ;) We hebben het hier dus over een stuk van ongeveer 20.000 woorden? Tenzij je erg grote letters of dubbele regelafstand gebruikt. Da's wel behoorlijk lang...

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met hoe vaak bedoelde ik hoe vaak je iets te proeflezen had, niet hoe vaak je fouten maakt ;) We hebben het hier dus over een stuk van ongeveer 20.000 woorden? Tenzij je erg grote letters of dubbele regelafstand gebruikt. Da's wel behoorlijk lang...
Oh haha, nu ben ik bijna klaar met hoofdstuk 1. En ik verwacht dat na hoofdstuk 1 alles sneller gaat; het liefst elke 2 weken een hoofdstuk af. Als dat aantal woorden teveel is zou je eventueel ook 1 á 2 hoofdstukken mogen helpen ;). hoofdstuk 1 heeft nu nog: 1847 woorden, maar dat wordt natuurlijk meer. Ik schrijf op lettertype Times New Roman, grote 12 :) met regelafstand 1.5

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet een idee dat iemand dan eens naar dat eerste hoofdstuk kijkt om te zien waar je fouten in maakt, om jou dan vervolgens uit te leggen wat je verkeerd doet, zodat je het in je verdere schrijven voortaan zelf in één keer goed kan doen?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een heel goed idee van Via. Het is niet zo aantrekkelijk om een verhaal te corrigeren waar erg veel fouten in staan, om de eenvoudige reden dat dit erg veel tijd kost. Dat werkt trouwens twee kanten op, want het zal jou ook veel tijd kosten om de fouten te verbeteren. Hoe sneller je het zelf kan hoe beter het is. Zelfs een stukje bij proeflezen kan dan al helpen om de fouten die zich het meest herhalen eruit te halen. Misschien ook nog wat meer informatie? Wat voor soort verhaal is het (thriller, chicklit, fantatsy, literaire roman)?

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet een idee dat iemand dan eens naar dat eerste hoofdstuk kijkt om te zien waar je fouten in maakt, om jou dan vervolgens uit te leggen wat je verkeerd doet, zodat je het in je verdere schrijven voortaan zelf in één keer goed kan doen?
Ja, dat zou een super idee zijn, nu nog iemand die dat voor mij wil doen :).

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tusdar: Stuur maar op. Ik kijk het wel na voor je als je er prijs op stelt. Ik heb nu er de tijd voor. :)