Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Column schrijver(ster) gezocht - dagelijkse belevenissen met kinderen

Hoi, Voor op mijn website en voor in de nieuwsbrief ben ik op zoek naar iemand die maandelijks een leuke column kan schrijven. Onderwerp moet zijn het dagelijkse leven met kinderen in de leeftijd van 2 tot 8 jaar. Het is belangrijk dat het lekker weg leest en herkenbaar is voor velen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Groeten, Ruud UPDATE: Het zou een column moeten zijn over kinderen. Dingen die je als ouder meemaakt/herkent, de dagelijkse beslommeringen. De site waar het om gaat is: www.kwebbelskinderboeken.nl Het gaat in de basis om een niet betaalde opdracht, maar bij succes wil ik daar zeker naar kijken.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je een URL waar we je site kunnen zien? En zo'n nieuwsbrief? ik bedoel, je zal geen pedofiel :ninja: zijn of zo, maar voor hetzelfde geld ben je het wel. Grapjuh! Maar een mens wil dan wel weten waar hij/zij (doorhalen wat niet van toepassing is) aan meewerkt, toch?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me hartstikke leuk om te doen. Ik ben een geroutineerd columnschrijver en zou over mijn kinderen (Joy van 7 en Dave van 5) moeiteloos elke maand een mooi, herkenbaar en in een prettige stijl geschreven verhaaltje kunnen aanleveren. Kijk maar even op mijn website (www.marcelvanstigt.nl). Daarop vind je elke week een voorbeeld.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, ik heb een zeer pissige reactie gekregen op mijn vorige opmerking, van die meneer die de oproep plaatste . Een PB. Wat blijkt namelijk? Ik, en alle anderen ook, hadden moeten zien dat hij zijn eerste posting heeft veranderd. Dat daarmee zijn plaats in de rangorde van dit forum ergens naar onvindbare diepten is gezakt, ach, dat snapt hij niet? Hij zou dus blij moeten zijn met deze reacties van mij, waardoor zijn oproep aan ons steeds weer even prominent bovenaan komt te staan. Toch is de toonzetting van zijn mail aan mij allerminst die van een dankbaar mens. :? Enfin, in die gewijzigde reactie, die bovenaanstaat kunnen we nu ook zien nu dat het om een commercieel initiatief gaat, een soort boekenclub maar dan alleen voor kinderen. Wat mij dan meteen brengt op de vraag: wat betaalt het, zo’n column? Voorlopig niets staat in de later toegevoegde wijziging. Vreemd! Als meneer Ruud er geld aan verdient, en daarbij een column wil om zijn site aantrekkelijker te maken, dan moet een columnist er ook garen bij spinnen, lijkt mij. Maar deze meneer is dus niet van het toneel verdwenen, zoals al die tientallen anderen die ons in het verleden al tot gratis werkzaamheden probeerden te verleiden, dat niet. Hij is er nog en hij geeft ook antwoorden op onze vragen. Alleen wel op een heel vreemde plek. ('t Is maar dat jullie dat nu ook weten.)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Janheij, Blijkbaar lees je je reactie liever op deze manier, ook prima natuurlijk. De reden dat ik PB stuurde en mijn toonzetting daarin minder vriendelijk was heeft een tweetal redenen. In je eerste reactie op mijn post vroeg je jezelf af of ik een pedofiel was/ben??? Je zet er dan nog achter “grapje”, maar persoonlijk zijn dat geen grappen waar ik om kan lachen. Noem me maar een zeur, maar ik ben nieuw op jullie forum en dan is dat niet reactie waar ik op zit te wachten. (moet ik nog even refereren aan de tekst die je onder al je postings plaatst....) Maar ik dacht, ik laat het gaan, ik probeer antwoord te geven op de gestelde vragen in de hoop hier iedereen goed mee te bedienen. Blijkbaar doe ik dat dan op een niet erg gebruikelijk manier, maar daar komt dan weer een reactie op “en toen was het stil”. Nutteloze reactie waar het doel me volledig van ontgaat. Dus ik kan niet inschatten wat je hier doet, maar als het je alleen gaat om ongepaste grappen maken en sarcastische reactie plaatsen, kun je je in de toekomst de energie besparen om op mijn postings te reageren. Die worden niet gewaardeerd. Voor alle andere schrijvers die nog andere vragen hebben, ik hoor het uiteraard graag. Wat betreft het feit dat het gaat om een commercieel project, dat klopt. Maar alles staat nog in de kinderschoenen. Ik ben, bij gebleken succes, zeker bereid te betalen. Tot die tijd wil ik natuurlijk graag meedenken, ik kan zorgen voor een maandelijks leuk pakket kinderboeken. Of bijvoorbeeld bekendheid geven aan je boek, website o.i.d. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Ruud

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ik heb al gereageerd via jullie website, maar niet meer vernomen. Lijkt me erg leuk om te doen. Schrijf al columns over mijn kinderen en leuk als daar een platform voor is. groet ainraf

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb niks gehoord, nu ja, heb ook niet gereageerd. Leukste kinderboekenclub? Van medewerkers die jarenlange ervaring hebben? ( en naar het geslacht van mijn kind kijken, huh)Kweeniehoor. Maar goed , ik schrijf dan ook niet over kinderen, maar voor grote en kleine mensen.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook niets gehoord... Edit: ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik afgelopen weekend pas gemaild heb.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Noem me ouderwets, maar ik vind het niet normaal dat er grappen worden gemaakt over pedofilie, en dan ook nog op internet/een openbaar forum, over iemand die jullie niet kennen. Laten we s.v.p. gewoon weer overgaan op het topic, en ik hoop dat Ruud nog reageert en zich niet weg heeft laten jagen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het een commercieel project was geweest, had dit topic niet eens geplaatst mogen worden. Dat alleen al zou de ervaren schrijvenonliners moeten laten weten dat het onbetaald zou zijn. Het kon echter geen kwaad om dat nog na te vragen en het antwoord is nu helemaal helder. Ik had Janheijs grapje over de pedofilie in die eerste post inderdaad opgevat als grapje, maar dan wel half serieus. Niet heel handig gebracht, maar haar punt was natuurlijk dat je op fora nooit weet wie er achter de naam schuilgaat. Niet voor niets mag je een schuilnaam nemen. Ik vind Janheijs tweede grapje niet gepast, omdat Ruud al heeft aangegeven dat hij zulke grapjes niet leuk vindt. Dan moet je er ook mee ophouden. Ruud zou ik willen aanraden om alle communicatie over dit project in dit topic te houden en om dit topic regelmatig te checken. Er zullen meerdere mensen geïnteresseerd zijn, dat blijkt ook. Als hij dus alle informatie die er is zo uitgebreid mogelijk in dit topic zet, dan heeft hij daar het meest baat bij, omdat dan de mensen reageren die het echt willen doen. En ja, Ruud heeft zijn eerste posting aangepast en heeft dat niet even in de thread gezet. Dat was niet zo handig, maar niet iedereen weet even goed hoe een forum werkt en dit forum heeft eigenlijk best veel regels die niet echt in de handleiding staan. Hij heeft het dus waarschijnlijk gewoon zo gedaan, als het hem goed leek. Ik wens Ruud en de schrijver die hij in de arm gaat nemen veel succes en hoop dat hij en Janheij wat vriendelijker tegen elkaar zullen zijn op het forum.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij best. Na een afwezigheid van 10 dagen en niemand die zich hier meld dat hij/zij 'de baan' heeft, verwachtte ik hier deze poster niet meer terug. (net als ál die vergelijkbare gevallen die ik in dat jaartje, dat ik hier kom, de revu al heb zien passeren) Maar het is wel degelijk een commercieel project, hoor. Alleen voor degene die de column wil schrijven niet! Voor die 'Ruud' wel. Van dat soort constructies word ik niet blij, en vandaar dat landerig gevoel voor humor. Maar ik zal er wel mee stoppen, hoor. EDIT: Oh, en die 'medewerkers met jarenlange ervaring', die werken hier http://www.bijbaanbreda.nl/index.php?option=com_c… en komen anders hier vandaan: http://www.leukstebijbaan.nl/bijbanen1431 ) EDIT 2: Ik heb inmiddels via een melding gevraagd of dit volgens de forumregels een commercieel initiatief is of niet. En nog wat: Iedereen die zo'n PB ontvangen zou hebben zoals mij ten deel viel, zou net zo boos zijn op deze Ruud als ik ben, dat verzeker ik jullie!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Triest om voor de zoveelste keer weer te ontdekken dat er steeds weer mensen zijn die gratis verhalen, artikelen of columns trachten te bemachtigen. Ruud, ik ben zelf ook ondernemer, maar vind dit niet gepast. Voor niets gaat de zon op en dat weet jij ook. Ik verwijs je graag naar; http://www.freelance.nl/ waar velen staan die dolgraag een boterham willen verdienen. De goedkoopste doen het voor 0,50 euro per woord of 50,- euro per uur. Wellicht dat Janheij zich iets anders had kunnen uitdrukken (ook een mooie schrijfoefening), maar ze heeft wel gelijk. Schrijven kost tijd, goed schrijven nog veel meer tijd. Iedereen is vrij om zelf te bepalen wat hij/zij doet en voor wie en wat je gratis schrijft. Maar de praktijk heeft mij veelvuldig geleerd, als je eenmaal gratis werkt, word je zelden serieus genomen. Laat staan dat je ze ooit gaan betalen. En betalen is een vorm van waarderen. Op welke manier dan ook. Of het nou een cadeaubon, bosje bloemen of een flesje wijn is.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
We hebben voor oproepen geen beperking in commercieel/niet-commercieel hoor. Zolang het maar om creatief schrijven gaat (i.t.t. redactioneel/journalistiek). Of je voor een column betaald krijgt is een keus van het medium, dat heeft natuurlijk weer niet te maken met het commerciële aspect. Ik vind het inderdaad ook jammer dat van columnisten vaak verwacht wordt dat ze het gratis doen. Geef dan minimaal af en toe een boekenbon o.i.d.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janheij schrijft columns, die vaak niet van scherpe opmerkingen ontbloot zijn en met name ook niet van scherpe zelfkritiek. Maar wat ik alsnog even wil benadrukken was dat het pissige PB niet ging over de suggestie 'pedofiel', dat zou ik nog hebben gesnapt. Het had als onderwerp dat ik zo stom was om niet te zien dat hij die eerste posting had gewijzigd.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een boekenbond als minimale tegenprestatie bij het schrijven van een creatief verhaal is nog niet eens zo gek! Goed bedacht Dries. Als deze ook nog eens kan worden ingewisseld bij Virtùmedia voor een schrijfboek, schrijflidmaatschap of een schrijfcursus, wordt het er alleen maar mooier op. Daarmee creer je zelfs een win-win situatie.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Even voor de duidelijkheid: ik eis niks he. Ik doe op persoonlijke titel een suggestie dat een tegenprestatie voor een column wel aardig is. Boekenbonnen kunnen alleen worden ingewisseld bij officiële boekhandels en dat is Virtumedia niet, maar de boeken van de Schrijfbibliotheek zijn bij iedere reguliere boekhandel te bestellen (maar als je ze hier bestelt steun je deze site natuurlijk ;).