Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Educatieve schrijvers gezocht voor online publicatie

Beste mensen, Op het forum heb ik al enkele creatieve, educatieve schrijvers kunnen spotten. Mijn oproep is aan hun: Ik zoek educatieve schrijvers die het leuk vinden samen met mij een educatief portal te ontwikkelen. In eerste instantie gaat het hier om de basisschool. Als je interesse hebt, laat het me hier weten of stuur me dan even een email: mkroon@xapss.com. Met vriendelijke groet, Maurice Kroon // Gelieve dit niet te zien als reclame maar als een echte oproep, ik noem geen bedrijfsnaam/site!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maurice Kroon, Je hebt mijn interesse, ik heb alleen wel een paar vragen voor ik je een mail stuur. Te weten: *Wat is volgens jou de definitie van een educatieve schrijver? *Wat houdt een educatief portal in? *Wanneer kom ik in aanmerking voor deze klus?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zou ook wel willen weten wat dat 'educatief portal' inhoudt. Ik ben een creatieve educatieve schrijver :D

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Maurice, Ik ben benieuwd waarom je een educatief portal wilt oprichten. Wat zijn je doelen? Wat is jouw achtergrond? Misschien wil je daar iets over vertellen zodat wij jou en je plan beter leren kennen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zeer educatief en creatief verantwoord, maar net als de anderen wil ik graag iets meer weten over je opzet. Waar ga je je op richten, waar zoek je mensen voor en waarom zouden wij mee willen doen?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Maurice, het wordt een beetje saai, maar wat Margriet, Madelief, Zjors en Four Seasons zeggen ... zeg ik ook.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Hartelijk dank voor de snelle reacties. Ik zal me hier even voorstellen & dan gelijk maar even globale doelen stellen voor deze oproep. Ik ben student Strategic Management op de RSM. Naast mijn studie hou ik mij vooral bezig met maken van websites, een soort uit de hand gelopen hobby van me. Ik zal m'n bedrijf niet noemen ivm de commerciele setting, maar het is een webdesign/dtp bedrijf in ieder geval. Via mijn studentenhuis ben ik in contact gekomen met het geven van bijles, hoofdzakelijk statistiek & wiskunde. Nu vind ik het zelf merkwaardig dat er zo'n grote vraag is naar bijles uberhaupt, alsof het onderwijs tegenwoordig niet goed meer is. Het oefenmateriaal wat nu online te vinden is, schoort aan kwaliteit, of is niet te betalen. Ik zou daar graag verandering in willen brengen. Er zijn naar mijn weten 2 soorten educatieve sites op internet (los van de grote uitgevers): sites die gemaakt zijn door programmeurs en puur uit zijn op geld, en sites die gemaakt zijn door docenten die niet handig in gebruik zijn. Mijn idee: het koppelen van educatieve schrijvers & programmeurs en zodoende online software te ontwikkelen. Even concreet: Als testproject ben ik bezig met het oefenen van stress situaties. Zodoende kunnen kinderen uit groep 7 en 8 leren met stress om te gaan. De citotoets wordt in dit geval gebruikt als nabootsing van een stress situatie. Dus, op korte termijn zoek ik schrijvers die opgaven willen maken conform the citotoets. Hoe dit precies in z'n werk gaat wil ik liever niet bespreken op dit forum, ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maurice, werk jij ook volgens een bepaalde filosofie (zoals bijvoorbeeld De Vrije School is geïnspireerd is op de ideeën van Rudolf Steiner) of wil je dat liever niet vertellen op dit forum?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Four Seasons, Nee, ik werk niet volgens een bepaalde filosofie! Misschien werk ik wel zo, maar niet bewust. Als ik me niet vergis heeft de vrije school het idee dat de zin om te leren uit het kind zelf komt. Wat dat betreft denk ik dat computers een natuurlijke aantrekkingskracht op kinderen, iedereen zit graag op de computer. Dus, wat dat betreft, ja. Maar verder heb ik er niet specifiek over nagedacht nee. Maar ik sta natuurlijk open voor suggestie. Dat zoek ik ook vooral in de mogelijke schrijvers, om terug te komen op je eerdere post: ideeen voor verbetering.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, nee, citotoetsachtige opdrachten kan ik niet schrijven. Ik weet ook niet zeker of het me in dank afgenomen zou worden. Het is een beetje alsof je voor een garage werkt, en dan 's avonds de klanten gratis helpt in je eigen garage-aan-huis. :o (Die vraag van FS is trouwens zeer interessant, heel goed van je om daaraan te denken Four Seasons. Het een of ander maakt zeker verschil in aanpak). Edit, je had al geantwoord :) .

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maurice, Is het een idee om een bestaande site uit te zoeken en die met de huidige makers naar een hoger plan te tillen? Dan komt er niet meer van bijna hetzelfde, maar wordt dat wat er is verbeterd en verdiept. Je zou de makers van een site kunnen benaderen en uitnodigen voor een inspirerende samenwerking. Het is een idee :!: .

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Madelief & Ceridwen, ik denk dat ik even moet noemen dat er wel een verdienmodel achter zit. De website is niet gratis. Dit zorgt ervoor dat ik wel een eigen site moet ontwikkelen en dus niet een bestaande kan fixen + dat je als schrijver er dus wel wat aan verdient. De software wordt gemaakt onder SaaS, of Software as a Service. Kortom: mensen betalen maandelijks een laag bedrag (denk aan een paar euro) om toegang te hebben tot de website. Dit wordt gekoppeld aan de persoonlijke aanpak die door de site wordt geleverd. Kortom, het is niet gratis. Ik betaal ook niet vooraf, maar zie eerder iets in winstdeling. Je krijgt een percentage van de winst, afhankelijk van je input. Uiteraard zijn er vaste afspraken wat er onder winst wordt gezien, maar dit zijn wederom de details die ik hier liever niet publiceer.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maurice, ik heb ook belangstelling hiervoor. Even voor de duidelijkheid wat betreft de Vrije School. Waar jij het over hebt, is een ander systeem, dat waarbij kinderen op hun eigen moment dingen leren. Bij de Vrije School is dat niet het geval, ze hebben klassikaal les en ze werken juist met behoorlijk veel structuur.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maurice, Ik ben content developer voor een content management systeem dat is bedacht door het bedrijf waarvoor ik werk. De onderwerpen waarover ik en mijn collega's schrijven zijn zeer divers en onze klanten ook. Het is erg leuk om creatieve oefeningen te bedenken die gebruikt worden bij allerlei soorten lessen en cursussen. Ook is het leuk om orde en structuur te brengen in de chaos van informatie die soms overgebracht dient te worden. Als je geïnteresseerd bent, kun je me dan laten weten hoe ik je kan bereiken? groetjes, GeeWee

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maurice, Ik zal niet beweren dat ik een educatieve schrijver ben, maar ik heb interesse. Ik mail je.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Anouk, bedankt voor de correctie. Als je ideeen hebt voor een eventuele leerapp voor de Vrije School dan hoor ik deze graag! @GeeWee, ik ben bereikbaar onder mijn email: mkroon@xapss.com. Ik ben zeker benieuwd naar jouw ideeen! @Angelique, ik heb je mailtje net ontvangen & beantwoord. Ook aan de overige geinteresseerden: bedankt voor de vele mails! Het is ongelooflijk hoe actief deze community is, echt top!