Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

proeflezers gezocht voor mijn manuscript

Beste Mensen.Wie van jullie is bereid om mijn gehele manuscript van 57 vel A4 te downloaden om te beoordelen na proeflezen? Het is te vinden bij www.schrijversmarkt.nl en daar onder de tab Manuscript. Daar ook nog klikken op de categorie: Biografie/Memoire,waarna even naar beneden scrollen totdat je de foto ziet van mij met mijn vrouw als auteursduo :) Links naast die foto is de optie tot downloaden aanwezig. Van dat manuscript gaan de eerste 50 sheets over de belevenissen/ervaringen van mijn vrouw op Singapore. Dit is al wel in hoofdstukken verdeeld met bijbehorende titels,maar alle hoofdstukken sluiten wel op elkaar aan. Toch is het naar mijn idee nog niet voldoende en te weinig om er een boek van te maken in combinatie met mijn ervaringen op 7 sheets A4,dus ik wil dit graag leren verbeteren en uitbreiden tot een dikker boek. Dat kan alleen na proeflezing door forumleden die daartoe ervaring en tijd hebben. Graag verneem ik van dit forum wat er mogelijk is om er iets behoorlijks van te maken als dat zou kunnen. Jullie reacties zijn van harte welkom,zodat ik weet hoe ik van dit basis-manuscript een behoorlijk boek kan maken. Ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Nou zeg ik net nog in die andere discussie dat het in 'Algemene oproepen' thuishoort en dat het lezen van hele manuscripten zich buiten het forum om moet afspelen. Hier dus alleen reacties betreft bereidheid tot het beoordelen/lezen. Geen reacties mbt de inhoud van het manuscript. Proeflezen is bedoeld voor het beoordelen van fragmenten (max 500 woorden).

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dit is wel een mooie en duidelijke proefleesaanvraag geworden. Het is heel duidelijk wat je krijgt en wat de vraag is. Ik heb er even snel naar gekeken, ik heb helaas momenteel geen tijd en gelegenheid om het hele document door te werken. Het is, zoals ik het zie op dit moment, een mooi levensdocument voor vrienden, relaties en familie. Vooral als er inderdaad ook nog foto's bijkomen. Bij een bedrijf als pumbo of free musketeers zou je er zo een boek van kunnen laten maken dat binnen die doelgoep gebruikt kan worden. Ik zou er dan niet teveel meer aan veranderen, misschien een rondje taal en tikfouten, maar verder heeft het een mooie eigen stem. Om het voor een bredere doelgroep geschikt te maken, dan moet je al denken een duidelijkere rode draad zodat het meer een verhaal wordt in plaats van een opsomming van belevenissen en datzelfde geldt dan voor de schrijfstijl. Dat zou op de een of andere manier ook meer een geheel moeten worden, een vertelling, een voller verhaal. Ik ben bang dat dit wel ten koste kan gaan van dat mooie en persoonlijke wat het verhaal nu heeft.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Dries. Ik bied graag mijn excuses aan voor het verkeerd begrijpen van wat je eerder vertelde,dus ik wil het graag corrigeren en mijn verzoek overplaatsen naar het forumdeel wat jij bedoelde. Bij het verkeerde forum deel wil ik mijn verzoek wel verwijderen,tenzij je deze correctie liever zelf uitvoert als beheerder,hetgeen ik nog graag van je verneem over wat gebruikelijk is in dit forum waaruit ik lange tijd weg was. Ik heb echter geen echte inhoud beschreven,maar alleen kenbaar gemaakt dat de eerste 50 vel van mijn vrouw zijn. Zij is dus de auteur van de eerste portie tekst,die ik in stukjes van 500 woorden zal verdelen,maar dat doe ik morgen. Vanavond wordt te laat,dus morgen na wat boodschapjes doen ga ik de tekst van het manuscript verdelen. Ik wens jou verder een fijne avond en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Ceridwen. Allereerst dank ik jou vriendelijk voor je opbouwende reactie,waardoor ik nu weet dat ik kennelijk toch op de juiste wijze bezig ben en ook aansluit op wat jij schreef over mogelijke tekst-correcties. Voor die bredere doelgroep wil ik inderdaad bereiken wat jij al schreef,waarbij ik zeer zeker wil proberen dat die correcties niet ten koste gaan van het mooie en persoonlijke karakter in het verhaal. Daarom wil ik juist graag leren om er wat spanning,romantiek,humor en verdriet in aan te brengen,zodat het verhaal tot leven komt,maar of mij dat gaat lukken is een ander verhaal. Hierbij dien ik wel constant mijn lieve vrouw te raadplegen,want die 1e 50 vel tekst zijn van haar,aangezien zij dat in haar geboorteland heeft ervaren en dat is de kern waaraan later mijn ervaringen worden gekoppeld. In dit geval is 57 vel A4 wel erg "dunnetjes" als je begrijpt wat ik bedoel,dus dat is snel uitgelezen. Dat is dus niet mijn bedoeling,maar wel om er een lekker dik boek van te maken dat graag wordt gelezen. Het manuscript van echtpaar Doove zal ik morgen dus in stukjes van 500 woorden splitsen en in het forum voor proeflezen aanbieden,waarna ik wel zal vernemen wat men ervan vind en hoe ik het kan verbeteren. Jouw leuze van "luisteren naar de stilte" klinkt echt romantisch en die sfeer wil ik ook in het boek tot uiting laten komen,waarbij jij ons wellicht kan helpen na het proeflezen,waarvoor mijn vrouw en ik je alvast hartelijk danken. Mede namens mijn vrouw groet ik je vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anton, begin maar eens met het plaatsen van enkele stukken. Het is zelden nodig (en vanuit Dries bezien waarschijnlijk ook niet wenselijk) om alles te plaatsen. De handvaten die worden aangereikt over de korte stukken, kunnen toegepast worden op het hele manuscript. En mogelijk komt er alsnog een proeflezer naar voren die wel tijd heeft om het hele document met jullie door te nemen.