Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jouw moderne sprookje als basis voor een live hoorspel?

_Januari/februari 2010 presenteert .imP_theater Hear!Spielerei (werktitel). Een serie hoorspelen waar het publiek zich geblinddoekt overgeeft aan een jonge schrijver, een dj/muzikant en allerhande zintuigprikkelende effecten. Hiervoor zijn we op zoek naar jonge schrijvers die een modern sprookje willen schrijven. Dit kan vanuit bestaande sprookjes of op basis van eigen materiaal. Je sprookje (8 a 10 pagina’s) zal de basis vormen voor een half uur durend hoorspel. Jouw verhaal wordt tot leven gebracht met behulp van een muzikale score met geluid, geur en tast effecten. Het publiek luistert geblinddoekt om zich zo helemaal over te kunnen geven aan de spanningsboog van zowel vorm als verhaal. Alle elementen dienen ter ondersteuning van het verhaal. De kunst van het verhalen vertellen staat voorop. Hear!Spielerei zal try-outs hebben eind februari en een aantal keer worden gespeeld in februari. Wordt Hear!Spielerei succesvol ontvangen dan zal het ingezonden worden voor verschillende festivals voor 2011/2012 en zal het aantal speeldata in de lente worden uitgebreid. Voor de eerst fase van dit project kunnen we alle betrokkenen alleen de eer en de ervaring bieden. Fase twee gaan we in als betaald project. Lijkt je dit wat? Mail dan zo snel mogelijk naar barbara@imptheater.nl Je krijgt dan de richtlijnen voor het verhaal en aanvullende project informatie toegestuurd. Met de vraag op basis daarvan 1 A4 te schrijven met je verhaal idee. De deadline is 3 November.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 november is wel erg krap! Wel een mail gestuurd, lijkt me wel een erg interessant project.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
_Januari/februari 2010 presenteert .imP_theater Hear!Spielerei (werktitel).
Moet dit niet 2011 zijn?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe jong zijn 'jonge schrijvers'? En is jong zijn belangrijker dan een goed sprookje schrijven?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, dat van die 'jonge' schrijvers heb ik overheen gelezen. Niet dat ik heel erg oud ben, maar echt jong...

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij wel leuk en ik denk dat ik met mijn negentien jaartjes wel als 'jong' gezien wordt. De deadline is echter veel te dicht bij. Jammer :(

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het zo dat die deadline is om je aan te melden, daarna krijg je de richtlijnen voor je verhaal, met de rvaag op basis daarvan je verhaalidee te maken en in te sturen. Je moet mailen als je dit wat lijkt. Er staat nergens dat je een sprookje moet opzturen. Als het je iets lijkt mail dan en vraag wat de bedoeling is, voor je met een rotgang gaat schrijven.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er staat dus dat je in 1 A4 moet weergeven wat je idee is ;) Dan moet je wel wat weten te bedenken (en het ook góed uitdenken) in die tijd. Deze week zit ik vol met tentamens, in het weekend is mijn vriend jarig en de week erop dienen er veel projecten en opdrachten gemaakt en ingeleverd te worden (waaronder meerdere voor een cijfer). "Je krijgt dan de richtlijnen voor het verhaal en aanvullende project informatie toegestuurd. Met de vraag op basis daarvan 1 A4 te schrijven met je verhaal idee. De deadline is 3 November." Hierin lees ik dus dat de deadline van dat A4tje 3 november is, niet de aanmelding ;) (Maar de aanmelding gaat uiteraard vooraf aan het A4tje).

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst staat er dat je moet mailen als het je wat lijkt en dan krijg je de richtlijnen voor het verhaal. Wat je dan weer gaat uitwerken tot 1 A4. Ik vraag het ze wel.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en die 2e fase doet mij erg denken aan de practical joke van: als ik twee eieren op je hoofd kapot mag slaan, krijg je 2 euro; en dan weglopen na de eerste. Met de bezuiniging van 200 miljoen in de kunstensector zal de 2e fase wel overgeslagen worden, vermoed ik...maar misschien heb ik het helemaal mis. En willen ze gewoon leuke verhalen. Maar inderdaad, "jonge schrijvers" ???