Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schijver gezocht

Hallo Ik heb de stamboom uitgezocht van onze familie en heb daar veel dingen gevonden over me vader veel histori's materiaal zoals zijn raport van de lagere school tot aan brieven van 1919 tot aan 1950. Nu zoek ik iemand die daar een leuk verhaal/boek van kan maken. Als er iemand intresse heeft kan met mij contact opnemen. Alvast Bedankt Willem Morssink wiri.paco@xs4all.nl

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kan je er even bijschrijven wat je je bij de betaling voorsteld. Dan krijg je waarschijnlijk wat serieuzere reacties.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En of je vader een bijzonder leven gehad heeft? Een leuk boek ergens van maken doe je niet zo 1, 2, 3. Dit hoort trouwens niet thuis in research.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@A. Redhed: Maar schrijven moet wel leuk blijven, hè? Als je over een onderwerp schrijft dat helemaal niet bijzonder is, is het schrijven ook minder leuk. Ik kan absoluut geen interessant verhaal schrijven over een onderwerp dat me niet interesseert. Maar goed, even ontopic. En ik denk net als Eigen dat dit naar Oproepen moet. :P

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@A. Redhed: dat is niet waar. Ik ben een keer bij iemand (een oude man) geweest en die persoon vertelde zo'n onsamenhangend en warrig verhaal dat de allerbeste schrijver daar nog niks van zou kunnen maken. Niks.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zei ook niet: een heel getrouwe biografie. Zoals de poster waarschijnlijk in gedachten heeft. Maar een goed boek kan overal over gaan. Als je het mooi beschrijft kan zelfs een pakje boter interessant zijn. Of een verhaal over een waarige oude man.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of elk onderwerp of persoon zich leent voor een (goed) verhaal lijkt me een andere discussie. Wel is het hoe dan ook prettig om van tevoren te weten om wat voor (levens)verhaal het gaat. Verschillende verhalen kunnen interessant zijn, maar om verschillende redenen, en hebben waarschijnlijk een andere schrijver nodig. Ook in verband met affiniteit met een bepaald onderwerp. Misschien wil Wiripaco de oproep toelichten, ik ben erg benieuwd naar zijn redenen om het verhaal van zijn vader te willen laten uitschrijven. En ik kan me voorstellen dat het uitzoeken van een stamboom interessant materiaal oplevert!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Brieven van 1919 tot 1950: de jaren '20, de crisistijd, de oorlog, de wederopbouw. Kan niet anders dan interessant materiaal opleveren. En de gewoonste mensen zijn de meest interessante, wat mij betreft. Ik denk alleen niet dat de poster een roman wil, nog minder een gedicht. Zo te lezen wil hij een waarheidsgetrouwe biografie. Dat is niet wat ik doe.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Excuus, dubbelpost. Ik vind de grapjes die sommige mensen hier maakten ten koste van de poster trouwens een beetje flauw. Poster is geen schrijver, hij zoekt er juist eentje. Daarom hij benadert een schrijverssite.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tantebetje, ik weet niet precies wie je bedoelt. Mijn voorbeelden (over hoe verschillend levensverhalen kunnen zijn) waren niet vals bedoeld maar achteraf gezien schoot ik misschien wel een beetje door, ik had ineens zoveel beelden in mijn hoofd. Ik heb het aangepast - inderdaad niet zo nodig. Jeroens opmerking snap ik niet helemaal.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jamie: ik bedoelde jouwe eigenlijk niet. Maar er ontstond zo'n sfeertje van, nou ja, niet leuk, vallen over de spelling van iemand die hier zijn allereerste post plaatst waarbij hij zelf ook nog aangeeft geen schrijver te zijn maar er eentje te zoeken, daar wilde ik even op wijzen. En betwijfelen of zijn vader wel een interessant leven heeft gehad. Ik vond dat de poster dit niet had verdiend. In de post van Jeroen ontbreekt een letter. Dat vond ik flauw. De post van Micha vond ik ook flauw. En die suggestie dat die vader misschien helemaal geen interessant leven had gehad - nou, daar was ik ook niet van gecharmeerd. Of er genoeg geschikt materiaal ligt om er een boek over te schrijven, weet ik niet. Maar dat is een andere vraag dan of die vader wel een interessant leven heeft gehad. Natuurlijk heeft die man een interessant leven gehad. Crisis, oorlog, wederopbouw: dat heeft hij zo al meegemaakt. En dan nog het persoonlijke drama dat je in ieder leven vindt. Tegelijkertijd begrijp ik natuurlijk ook wel de frustratie van mensen die geprobeerd hebben om iemands biografie te schrijven en die zonder succes probeerden om te benodigde informatie daarvoor te verzamelen. Niet iedereen is in staat om informatie over zijn leven op zo'n manier te ordenen dat een schrijver er wat mee kan. Voor sommige mensen lijkt het heel moeilijk te zijn om iets concreets te vertellen. Ze herinneren zich levendig het gevoel, maar hoe dat gevoel nou precies veroorzaakt werd, blijft vaag. Of dat bij deze vader zo is, weet je niet. Daarvoor zou je het materiaal moeten bekijken. En natuurlijk is spelling belangrijk voor schrijvers.