Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

proeflezer

Dag ijverige schrijvers, Ik ben bereid om je teksten na te lezen en te becommentariëren onder volgende voorwaarden: - Het moet een leesbare tekst zijn (via mijn eBook, in het bos tussen de vogeltjes) - Er mogen niet overdreven veel taalfouten in staan - Bij voorkeur teksten in gewoon *.TXT formaat (minste kans op virusoverdracht) - Liefst korte verhaaltjes van maximum een 50-tal bladzijde - Alle onderwerpen kunnen maar liefst iets voor volwassenen (ik ben heel open van geest) - Liefst niet te veel van die ellendig lange beschrijvingen Zelf heb ik in het verleden een cursus 'Creatief schrijven' gevolgd. Ik doe dit bij gebrek aan lectuur (korte verhaaltjes) voor in mijn vrije tijd te lezen via mijn e-boekje. Groetjes, PS. Ik hoop dat jullie mij kunnen bereiken zonder dat ik expliciet mijn e-mail geef.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste XandraQ, allereerst "Hallo!". Verder wil ik graag kwijt dat wij elkaars teksten graag lezen en van commentaar voorzien. Wij doen dat trouwens zonder condities te stellen. Alleen aan de lengte van het stuk (zie regels bij "proeflezen"). Ergens heb ik het idee dat je denkt een manier te hebt gevonden om je e-boek te "pluggen" en daarom hier bent. Zo niet: welkom.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Heel veel mensen zijn hier bereid om elkaars teksten na te lezen en zoals Ellabella al zegt stellen ze daar niet zoveel voorwaarden aan. De route is ook meestal andersom. Een schrijver zoekt proeflezers. Dat werkt ook het beste, want hoe minder voorwaarden je als proeflezer stelt, voor des te meer schrijvers kun je proeflezen. Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar ik vraag me af of het op deze manier werkt.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag ijverige schrijvers????? Sorry hoor, maar dit vind ik echt raar, en dan druk ik me zacht uit. Ik krijg alleen maar zin in anti-promotie als ik dit lees en ja, ik twijfel wel aan je beste bedoelingen. Kom op zeg. En nee, ik besteed hier geen email aan. Daarvoor neem ik dit forum te serieus. En ook de echte manuscriptenbeoordelaars. Verder welkom wat mij betreft, mits je inderdaad de beste bedoelingen hebt.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Xandra, Dank je wel voor je aanbod. Mocht ik een tekst schrijven die aan je voorwaarden voldoet, zal ik hem vast en zeker laten proeflezen. In mijn ijver, je kent het wel, heb ik trouwens nog enkele vragen over het taalgebruik in je bericht bedacht. Dag ijverige schrijvers, Ik het is niet zo netjes om te beginnen met 'ik', toch? ben bereid om je 'schrijvers' staat in meervoud, 'je' in enkelvoud. hoort dit zo? teksten na te lezen en te becommentariëren onder de? volgende voorwaarden: - Het moet een leesbare tekst zijn laat ik nu net een tekst uitgehakt hebben in spijkerschrift, mag dit? (via mijn eBook, in het bos tussen de vogeltjes) - Er mogen niet overdreven veel taalfouten in staan - Bij voorkeur teksten in gewoon *.TXT formaat (minste kans op virusoverdracht) - Liefst korte verhaaltjes van met een maximum aantal bladzijden van? maximum een 50-tal bladzijde - Alle onderwerpen kunnen komma? maar ik lees het? liefst iets voor volwassenen (ik ben heel open van geest) - Liefst niet te veel van die ellendig lange beschrijvingen Zelf heb ik in het verleden een cursus 'Creatief schrijven' gevolgd. Ik doe dit bij gebrek aan lectuur (korte verhaaltjes) voor in mijn vrije tijd te lezen via mijn e-boekje. beetje onbegrijpelijke zin, vind je niet? Groetjes, PS. Ik hoop dat jullie mij kunnen bereiken zonder dat ik expliciet 'expliciet' mag weg, toch? mijn e-mail adres? geef. Groeten

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Willen jullie je niet steeds allemaal tegelijk op iemand storten die een beetje een twijfelachtig voorstel doet? Ik denk dat zo iemand het na drie reacties wel begrijpt. En dat pluggen van dat e-boek begrijpen jullie volgens mij verkeerd (maar begrijpelijk door de manier waarop het er staat). Ze wil de teksten lezen op een e-book reader in de vrije natuur.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willen jullie je niet steeds allemaal tegelijk op iemand storten die een beetje een twijfelachtig voorstel doet? Ik denk dat zo iemand het na drie reacties wel begrijpt. En dat pluggen van dat e-boek begrijpen jullie volgens mij verkeerd (maar begrijpelijk door de manier waarop het er staat). Ze wil de teksten lezen op een e-book reader in de vrije natuur.
Dag Dries, Twee vraagjes: Wanneer ik een reactie plaats op een forumonderwerp, ben ik dan verantwoordelijk te houden voor de inhoud van eerdere berichten? Heb ik een forumregel overtreden? Mocht dat zo zijn, mijn excuses.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
En dat pluggen van dat e-boek begrijpen jullie volgens mij verkeerd (maar begrijpelijk door de manier waarop het er staat). Ze wil de teksten lezen op een e-book reader in de vrije natuur.
Laat ik nu net als voorwaarden om mijn teksten te mogen lezen bovenaan hebben staan dat men mijn teksten niet in de vrije natuur tot zich mag nemen. :rolleyes:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou denken dat er onweer komt, zoveel korte lontjes op een rij. Waarom nou altijd direct van het slechte uitgaan? Ik vind de reactie van eigen nog de meest zinnige, dus XandraQ (als je nog durft): kom gewoon eens langs op het proefleesgedeelte van dit forum (helaas nog niet verkrijgbaar in .TXT).

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk dat Eigen meer bedoelde: "je bent sinds vandaag op het forum en dit is je tweede bericht. Kom op". Maar alleen Eigen kan zeggen wat hij bedoelde.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook een raar voorstel, maar om het nou zó de grond in te boren, daar zie ik het nut niet zo van in. Vandaar mijn reactie.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
...oh, en nog iets, Zjaan: exact dezelfde tekst had XandraQ al bij proeflezen geplaatst voordat ze het hier plaatste. Ik ga niet van het slechtste uit, maar zeker niet van het beste.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willen jullie je niet steeds allemaal tegelijk op iemand storten die een beetje een twijfelachtig voorstel doet? Ik denk dat zo iemand het na drie reacties wel begrijpt. En dat pluggen van dat e-boek begrijpen jullie volgens mij verkeerd (maar begrijpelijk door de manier waarop het er staat). Ze wil de teksten lezen op een e-book reader in de vrije natuur.
Dag Dries, Twee vraagjes: Wanneer ik een reactie plaats op een forumonderwerp, ben ik dan verantwoordelijk te houden voor de inhoud van eerdere berichten? Heb ik een forumregel overtreden? Mocht dat zo zijn, mijn excuses.
Dank voor deze reactie inderdaad... zo had ik hetnog niet gezien, ik zwijg ook!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Nee natuurlijk ben je niet verantwoordelijk voor eerdere berichten. Je hebt geen regels overtreden. Maar bedenk je ook dat het uitblijven van een reactie niet betekent dat je het ermee eens bent. Niet iedereen die zich hier aanmeldt neemt de tijd om even rond te kijken en de specifieke forumcultuur op te snuiven. Dat is jammer en leidt vaak tot dit soort discussies. De eerste paar reacties zijn dan nog nuttig om iemand duidelijk te maken dat het wellicht een raar voorstel is, daarna hoeft dat niet meer. Zo'n bericht woord voor woord analyseren voegt dan ook niet zoveel toe.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
- Het moet een leesbare tekst zijn (via mijn eBook, in het bos tussen de vogeltjes) - Er mogen niet overdreven veel taalfouten in staan - Bij voorkeur teksten in gewoon *.TXT formaat (minste kans op virusoverdracht) - Liefst korte verhaaltjes van maximum een 50-tal bladzijde - Alle onderwerpen kunnen maar liefst iets voor volwassenen (ik ben heel open van geest) - Liefst niet te veel van die ellendig lange beschrijvingen
Hoi Xandra, ik vind het wel een interessant aanbod, maar ik heb toch een paar vraagjes. Als ik korte verhalen schrijf, dan zijn die per definitie bedoeld voor wedstrijden en je kunt er van op aan dat daar zo goed als geen taalfout meer in te vinden is. Maar heb jij de expertise om een verhaal te beoordelen? Met de (meestal genre) wedstrijd voor ogen waarvoor ik het ga insturen? Weet jij aan welke eisen een fantasy/SF/horrorverhaal moet voldoen? Kun je aangeven waar in de plot ik moet schrappen om de spanningsboog beter tot zijn recht te laten komen? Of waar ik moet uitweiden om het geheel te verduidelijken. Zie jij wat voor de plot overbodig is en wat niet? Of kijk je meer naar de taal dan het verhaal?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het enige wat ik weet is dat ik me hier zo snel mogelijk uit de voeten maak. Mij zie je hier niet meer! Aanbod ingetrokken!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat je je zo (snel) uit het veld laat slaan :confused: Ik was wel nieuwsgierig naar je beweegredenen om dit zo te doen. Kom later nog eens terug.