Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Script In-Cognatio onder handen nemen?

Theatergroep In-Cognatio is nu een jaartje bezig met invulling te geven aan een verhaal. Maar we zoeken dringend een scriptschrijver. Hier alvast de pitch Ieder mens is op zoek naar de liefde. De ultieme uitingsvorm daarvan is — hoewel de verstokte vrijgezel ons anders wil doen laten geloven — de levenslange partner. Theatergroep In-Cognatio onderzoekt in dit stuk de relatie van een vrouw met haar liefdes: een maatje, een echtgenoot en een minnaar. Deze vier personages cirkelen hun hele leven om elkaar heen. We zien ze op verschillende cruciale momenten in hun bestaan. Van kleins af aan tot middelbare leeftijd, van kinderspel tot uiterst volwassen situaties, maar niet persé in die volgorde. Hoe verhouden de personages zich onderling, en, belangrijker, kunnen ze zonder elkaar eigenlijk wel bestaan? Wat hebben een minnaar en een echtgenoot elkaar te zeggen, en kan het maatje daarbij de vrouw helpen, of staat hij alleen maar in de weg? Het eind zal het duidelijk maken, tot die tijd heerst de verwarring. Dit verhaal wordt verteld in een muziektheatervoorstelling, waarin de acteurs door middel van liedjes in wisselende stijl het verhaal vertellen. Wie zou ons willen helpen de losse scenes en leidjes tot een kloppend doorlopend verhaal/script te maken? Wie durft deze uitdaging aan? Voor meer informatie verwijs ik jullie naar onze site: www.in-cognatio.nl Daar kun je ook de vacature, doelstellingen en het proces lezen. We kijken uit naar jullie reactie, we hebben jou hard nodig! René, Bianca, Dion en Remco van Theatergroep In-Cognatio

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Jullie vergeten er één in het rijtje ... op de achtergrond staat altijd de vader van de vrouw (en vaak de moeder van de man).

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
‘Ieder mens is op zoek naar de liefde. De ultieme uitingsvorm daarvan is — hoewel de verstokte vrijgezel ons anders wil doen laten geloven — de levenslange partner.’ De verstokte vrijgezel? Weleens gedacht aan mensen die geen relatie kunnen krijgen? Hoezo zij verstokte vrijgezellen? Weleens gedacht aan mensen die bewust als vrijgezel leven of zelfs als kluizenaar? Of zij die verstoten zijn door hun medemens om hun anders zijn? Er zijn mensen die moeilijk tot geen contact kunnen leggen. Is het dan hun keus een verstokte vrijgezel te blijven?. Ook zij zijn eenzaam en verstokte vrijgezellen? Sorry maar dit trek ik me persoonlijk aan. Het gaat dus weer om mensen die - mijn inziens - niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Kijk eens om je heen. Open eens je ogen. Dan zie je wat er werkelijk speelt. (niet om iemand aan te vallen, dit is alleen mijn mening) Sommige mensen kiezen er niet vrijwillige voor om alleen te blijven. Ik vind het dus een raar iets.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ieder mens is op zoek naar de liefde.
Ieder mens, JanJR, dat is dus ook de vrijgezel. Sterker nog, juist de vrijgezel zal op zoek zijn! Misschien was die tussenvoeging niet zo handig geformuleerd. Ook ik ken vrijgezellen die beweren niet aan een relatie te moeten denken, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze het menen. Wellicht zou 'de verstokte vrijgezel' vervangen kunnen worden door 'sommige vrijgezellen'. Maar ik denk dat dat mierenneuken is, want het is tenslotte niet de kern van het betoog. Integendeel.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ieder mens is op zoek naar de liefde.
Ieder mens, JanJR, dat is dus ook de vrijgezel. Sterker nog, juist de vrijgezel zal op zoek zijn! Misschien was die tussenvoeging niet zo handig geformuleerd. Ook ik ken vrijgezellen die beweren niet aan een relatie te moeten denken, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze het menen. Wellicht zou 'de verstokte vrijgezel' vervangen kunnen worden door 'sommige vrijgezellen'. Maar ik denk dat dat mierenneuken is, want het is tenslotte niet de kern van het betoog. Integendeel.
Diegene van de theatergroep heeft mij een PB gezonden. Waarin hij het uitlegt. Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om hierop in te gaan. Het mailtje van deze vriendelijke man is mij voldoende. Via deze weg maak ik er ook geen woorden maar ' aan vuil ' . Voor mij einde discussie!