Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Engelse proeflezer gezocht

Ik ben opzoek naar iemand die de engelse vertaling van mijn boek zou willen proeflezen. Mijn engels is niet heel erg goed, dus ik heb best veel fouten. En engelse schrijversforum wat lijkt op dit forum vind ik ook goed (dus met zoiets als proeflezen). Als je geinteresseerd ben, hoor ik het graag. Ps: previeuw van mijn boek: https://docs.google.com/Doc?docid=0AfOHIMqM-GYGZD…

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is heel erg moeilijk, als Nederlands je dagelijkse moedertaal is, een boek in de Engelse taal te schrijven. Vaak wordt het haast een letterlijke vertaling vanuit het Nederlands naar het Engels en dat komt zowel de inhoud van het boek als de taal niet ten goede. Wil je graag je boek in het Engels laten vertalen, dan denk ik dat je op zoek zult moeten naar een professionele vertaler (en vertalen is niet goedkoop). Ik woon in een Engels sprekend gebied, ik spreek 24/7 Engels, maar ik waag me niet aan het schrijven van een Engels boek. Vind het al moeilijk genoeg om een goed Nederlands boek te schrijven ;)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik ben het 100% eens met Sabarinde. Ik wil je niet ontmoedigen Tusdar, maar tegen dat stuk tekst valt niet op te proeflezen. Het ziet eruit alsof het met een vertaalmachine vertaald is. Te letterlijk aan de ene kant en aan de andere kant weer te chique woorden die in jouw Nederlandse teksten ook niet voorkomen. Daarnaast (en dat is wellicht het belangrijkste) is dit een Nederlandstalige site. Je mag hier geen Engelstalige stukken in proeflezen plaatsen en dus ook geen Engelstalige proeflezers zoeken op andere manieren. Ik sluit deze.