Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Rammenas flitsverhalenweblog zoekt schrijvers

Rammenas is een weblog met zeer korte verhalen, ofwel flitsverhalen van maximaal 500 woorden, in het Nederlands en Engels. In principe zijn alle genres welkom mits het fictie is en proza. De beste/leukste/opmerkelijkste inzendingen worden geplaatst. Kijk op www.rammenas.nl voor meer informatie. Nederlandse verhalen: http://www.rammenas.nl/?cat=5 Van harte welkom om te komen lezen en te reageren op de verhalen. Hopelijk stimuleert het je om zelf een verhaal in te sturen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de site net bekeken, ziet er goed uit. Ik kan echter niet goed achterhalen wie hierachter zit(ten). Een hobby-schrijver? Een literatuur-fan? Een uitgever? Zou je daar meer informatie over kunnen geven?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Miss Moneypenny, Dank voor je reactie. En goeie vraag. De site is door mij (Anneke uit Amsterdam) opgezet, nog maar een maand geleden. Ik ben een hobby-schrijver en literatuurfan. Een tijd geleden ontdekte ik het genre 'flash fiction', in het Engelse taalgebied een bekend genre, in het Nederlandse wat minder. (Heb ik de indruk) Het leek mij leuk om een weblog te beginnen, maar dan niet alleen met verhalen van mij. Door tijdgebrek ben ik nog niet aan het uitbreiden van de informatie op de site toegekomen. Dat komt nog. Er zijn nogal wat (Engelstalige) online magazines die, al dan niet betaald, een selectie maken uit inzendingen en dan eens per maand publiceren. Ik wilde het iets toegankelijker maken en dan ook met de mogelijkheid om reacties op de verhalen achter te laten. Kortom, meer als een weblog. Het doel is simpelweg om lezen en schrijven te stimuleren. Daarnaast vind ik het leuk om het genre flitsverhaal te onderzoeken, wat is nu een goed fictie-verhaal, wat kun je met deze lengte, hoe werkt het. Ik maak wel een selectie uit de verhalen die worden toegestuurd, nu met hulp van een vriend. We kijken voornamelijk naar of het interessant is als fictieverhaal (dus niet alleen een persoonlijk verhaal of anekdote), en of het taalgebruik goed is. Als je verhaal geplaatst wordt krijg je een schrijversprofiel met als je wilt een link naar je eigen website, weblog of uitgaven (als je die hebt). Kortom, iedereen is welkom, als lezer en als schrijver. groeten, Anneke

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie Anneke. Nu heb ik een iets beter beeld van de achtergrond. Ik vind je site een leuk initiatief. Ik twijfel nog even of ik iets ga inzenden, maar zal de site in elk geval wel in de gaten houden voor het lezen van de bijdragen. Succes ermee!