Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijver gezocht

Mijn naam is Wilbert, bij toeval terecht gekomen op deze site. In mijn nog korte leven heb ik een hoop meegemaakt waarover ik moeilijk kan praten met vrienden en bekenden. Vandaar mijn oproep. Kan iemand mijn verhaal in boekvorm schrijven. Dit is niet mijn sterkste kant heb ik gezien. Het verhaal is er, alleen moet het nog op papier gezet worden. Beloning is bespreekbaar, vragen kunnen altijd gemaild worden. Zal degene erg dankbaar zijn.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wil je dat iedereen jouw verhaal in een boekvorm kan lezen? Dat het boek in de winkel komt te liggen? Als je schrijft dat je in jouw korte leven al een hoop hebt meegemaakt, zegt dat voor een goed verstaander al veel.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boek mag zeker in de boekhandel komen. Geen idee hoe dat gaat, ik heb daar geen verstand van. Er zijn weinig tot geen boeken die het probleem beschrijven zoals ik het heb meegemaakt. De winst is voor de schrijver. Ik heb het verhaal en wil het alleen in boekvorm hebben.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt niet uitgaan van winst. Maar mijn gevoel zegt dat je wel een bijzonder verhaal hebt.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Excuses ik weet niet hoe de schrijvers-wereld in elkaar zit. Mocht er iemand serieus geïnteresseerd zijn in een opdracht. Laat het mij weten dan kan ik contact opnemen. Informatie vragen mag natuurlijk ook altijd.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben serieus geïnteresseerd, maar ik moet even nadenken. Ik hoop dat je op deze manier wel de juiste persoon krijgt die je verhaal gaat opschrijven. Want je moet het verhaal ook kunnen aanvoelen...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Wilbert. In welke richting moeten we denken?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Paar jaar terug heb ik in het ziekenhuis gelegen. Artsen wisten niet wat ik had en het ging steeds slechter. Heb nagedacht over mijn leven, wat er gebeurt is. Mijn broer kwam zelf ook langs, hij heeft mij jaren lang seksueel misbruikt. Heb veel woede gevoelens naar hem maar ook angst. Nog steeds in het dagelijks leven. Gelukkig heb ik iemand leren kennen, heb gezien dat ik van iemand kan houden, zij begrijpt mij. Ze heeft hetzelfde meegemaakt wat we gelijk bij elkaar zagen. Nu is ze weg, naar Amerika, vluchten, werken aan zichzelf. Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik veel terug gedacht aan de mooie dingen met haar en de zware tijden van mijn verleden.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Dank je voor deze uitleg, Wilbert. Dat zal nog strijd kosten, ook, om dit verhaal op papier te krijgen - en daarna ...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, bedankt voor de verduidelijking, Wilbert. Ik zie dat je inmiddels al een paar pb-tjes gekregen hebt, ik denk er nog even over na. Ik blijf geïnteresseerd in het verhaal. Trouwens, wat ik zo lees van je, kun jij zelf ook aardig schrijven!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel voor het compliment. Ik weet van mezelf dat ik boeiend kan schrijven. Mijn boek zou 10 bladzijdes in beslag nemen. Ik schrijf in grote lijnen, ben tenslotte geen schrijver. Als ik een boek zou hebben geschreven zou ik het nooit herlezen, herschrijven, corrigeren etc. Het is dan nog niet af, maar mijn opdracht is dan wel af. Ik heb het opgeschreven en hoef het niet meer te onthouden (dat is mijn hoop) nu mag het anderen aan het denken zetten. Mijn verhaal uitleggen, helpen met het verwerken, begrepen voelen. Door het te lezen kan de lezer het zelf invullen, er is veel herkenbaarheid.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het de bedoeling dat jij en dus ook jouw broer herkenbaar in het boek komen? Of kan de schrijver een meer algemeen boek maken over seksueel misbruik van jongens? Ik bedoel een 'romanachtig' geheel? Moet het echt puur jouw levensverhaal worden of niet?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wilbert, hoe is het? ik ben nieuw hier en ben ook op het zelfde manier als jij hier terecht gekomen en je verhaal heeft me diep aangerakt. heb ook heel veel gezien in leven van A t/m Z en hoop dat je iemand vindt die je kan helpen met je verhaal. groetje Yalda

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Wilbert, Wat jij hebt meegemaakt is natuurlijk niet eenvoudig en het zal je de nodige trauma's en ervaringen opgeleverd hebben... Het beste dat ik voor jou kan hopen is dat je iets uit die levensloop geleerd hebt, dat je positieve dingen kan distilleren en dat je een open blik op de toekomst kan houden. De ziekenhuisperiode ligt misschien ook al achter je, hetgeen de dingen draaglijker maakt? Mocht je nog niemand hebben gevonden die jou verhaal literair wil vertalen, dan kan je mij altijd een seintje geven. In ieder geval kan het opschrijven en bespreken van dergelijke ervaringen zeker een therapeutische werking hebben. Veel sterkte en succes gewenst, Ilke

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bang dat het hier niet om een serieus bericht ging, eerder om een grap. Na veelvuldig contact via de mail heeft hij me een offerte laten opmaken en na goedkeuring zijn we aan de slag gegaan met een werkschema. Daarna werd een datum voor een kennismakingsgesprek/contractbespreking vastgezet. Onnodig om te zeggen dat hij niet kwam opdagen en dat hij niks meer heeft laten horen. Ik ben benieuwd of er nog anderen op SOL zijn die contact hebben gehad en afspraken hebben gemaakt.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heeft hij zich op het laatste moment bedacht? Wel zuur voor jou, had je er al veel tijd in gestoken?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He, wat een nare ervaring, Chinouk. En wat misselijk van Wilbert om die 'grap' (als dat het was) zo lang vol te houden. Voor hetzelfde geld had je in de tussentijd nee gezegd tegen een andere (of moet ik zeggen: echte) opdracht. Wel fijn dat je het even meldt, zodat iedereen gewaarschuwd is.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ow, wat is dat nou? Schaamde hij zich ineens of hebben we hier echt met een nare grappenmaker te maken? In ieder geval bedankt voor het melden, Chinouk. Ik hoop niet dat je er te veel tijd en moeite in hebt gestoken... Wilbert antwoordde ook niet meer op mijn laatste vragen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Set: Daar heb ik ook aan gedacht en daarom heb ik hem een dag voor de afspraak nog eens gemaild, maar ik heb nooit meer antwoord gekregen. @ Secret Garden: Helaas is dat ook precies wat er gebeurd is. Er kwamen een paar (ik neem aan echte) opdrachten in dezelfde week binnen, waarvan ik er een paar heb verzet en één daarvan zelfs heb afgezegd. Ik probeer nu nog te redden wat er te redden valt. @ Eigen: Met zekerheid kan ik het niet zeggen. Ik hoop nog steeds dat het geen grap is, maar daar is nu niks meer aan te doen. Helaas veel te veel tijd in hem gestoken. Wel weer voer voor een nieuw verhaal. @ Dries: Heel fijn, Dries. Ik hoop dat er niemand anders de dupe van hem is geworden. Heeft iemand misschien een goede tip om dit soort dingen zover mogelijk te kunnen voorkomen?

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit soort onsympathieke werkwijzen komen ook in het zakenleven voor. Dan weet de ander hoe er door de concurrent gewerkt wordt en wat die voor tarieven rekenen..... Ik ken het uit de praktijk, met mijn DTP studio is me dit ook twee keer overkomen. De tweede keer hád ik wel vermoedens maar dan nog? Wat doe je? Voor hetzelfde geld is het wel serieus en laat je instinct je in de steek? (dat ging 'freudiaans' verkeerd, ik tikte 'instinkt') :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Janheij: Inderdaad. Shoppen voor offertes, wellicht. Dat lijkt me het moeilijke van het verhaal: hoe weet je of het wel of niet serieus is? Mijn radar pikt vaak pas laat dit soort dingen op. @ Eigen: ja, dat bericht heb ik inderdaad gelezen. Toch is het niet heel erg anders. Nou ja, ik hoop maar dat ik hier weer van geleerd heb. :)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn radar doet het PerFect! Alleen dan nog? Met een commerciële studio - en ook iemand die, net als ik, met een commerciële insteek schrijft (ik wil er immers mee proberen te verdienen), dan heb je toch geen keus. Wat ik al schreef: je kán er een keer naast zitten. Alleen ik was in dit geval niet zo happig.... Kijk als schrijver, ach, in dit laatste geval had een iets terughoudender houding wel handig geweest. Ik zag de oproep en mijn radar voelde onraad. Dat werd bevestigd toen hij verried dat hij zelf wel degelijk kan schrijven. Had ik dan moeten gaan waarschuwen? Nee dank je!!! Ik deed dat elders en kreeg toen het verwijt dat 'ik fietsjes afkraakte, waar zij heel blij mee waren'. En kijk eens hoe dát afgelopen is? De fietsjes worden helemaal niet eens geleverd, tenminste, het is stil daar..... En in dit geval hier, waren mijn vermoedens niet meer dan instinCt, (jaja, nou weet ik het wel...) Als ze je de oren van de kop zeuren, net als bij dat andere geval wat Eigen aan de hand had, is het wat anders, dat maakt mijn man ook mee. Staat ook ergens bij dat topic. Alleen op ingaan wanneer je er om een of andere reden echt niet onderuit kan, en helaas zijn die redenen er vaak. Vriendschap, zakelijke belangen, verplichtingen over en weer. Ja, dat hoort erbij...