Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Creatieve schrijver/schrijfster van kinderverhaal gezocht

Beste mede-creatievelingen, Ik ben een studente grafisch ontwerp uit Antwerpen en zoek voor een opdracht een zeer creatieve schrijver die een kinderverhaal wil schrijven voor een boekje dat ik zou ontwerpen en illustreren. De opdracht gaat over personen met een handtas en hoe de inhoud daarvan in verhouding staat met de persoonlijkheid van de persoon zelf. Dit zou de ondertoon van het verhaal moeten zijn. Concreet moet het dus gaan over de inhoud van een handtas. Het maakt niet uit of het over de hele inhoud of een enkel element gaat. Of misschien is het hoofdpersonage eerder de eigenaar van de handtas? Of zijn hond? Wees creatief of zelf absurd! Voel je je geroepen voor deze opdracht en vind je het een uitdaging? Laat dat iets weten. Zelf heb ik naar dit onderwerp al onderzoek gedaan en als je dit materiaal eventueel wenst te gebruiken, stuur ik het graag door. Natuurlijk mogen er ook meerdere mensen reageren! (dan maak ik wel een reeks ;) ) vriendelijke groetjes, Stephanie J.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat mag allemaal zelf gekozen worden. Omdat deze opdracht nog in de startblokken staat is er een nogal overheersende artistieke vrijheid. Ik zal mijn ontwerpen, illustraties en de lay out daarna aanpassen aan het verhaal. Zelf had ben ik wel geïnteresseerd in leeftijdscategorieën tot ong. 9 jaar, maar neem dit zeker niet als een beperking op.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Stephanie J., welkom hier. Interessante opdracht. Wat krijgt de schrijver ervoor terug? Ik kan me voorstellen dat er hier schrijvers zijn die wel iets willen schrijven voor hun eigen kind(eren), wat geïllustreerd wordt. En wat is de deadline? Het minimale en maximale aantal woorden?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, ik vind het ook wel een interessant idee.
Wat voor onderzoek heb je al gedaan verder?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey iedereen,

Allereerst al bedankt voor de reacties! Het is altijd leuk dat ik niet de enige ben die enthousiast is over mijn projecten:) .

"Wat krijgt de schrijver ervoor terug?"
Interessante vraag. Omdat het een werk voor school is zal alles proper afgedrukt, gebundeld, ... worden en degene die mij kan helpen met het verhaal krijgt hier dan ook een versie van. Zoals Trenke hierboven al zei, is dat misschien wel interessant voor schrijvers die hun werk eens graag geïllustreerd willen zien.

Qua deadline heb ik niet zo veel speelruimte. Dit omdat het een opdracht is voor school en dus moet ik af en toe mijn vorderingen aan een aantal kritische ogen laten zien. Alles moet ook klaar geraken tegen mijn jury. Ik heb de deadline dus vastgezet op een 2 à 3 weken voor een proeftekst. Daarna is er dus nog altijd plaats voor verandering/verbetering en natuurlijk overleg.

De lengte kan ik niet écht uitdrukken in woorden maar ik kan je wel zeggen dat het gaat over een boekje van A5 formaat met 8 pagina's recto verso. Dus een 5 à 6 tal pagina's op A5 (= 2,5 à 3 pagina's op A4 ;) ).

Ik heb al wat onderzoek gedaan, zoals ik al zei... Al weet ik niet op ik hier zomaar websites mag plaatsen? Zou dat onder reclame maken vallen? In hele brede zin dan wel? :)

Ik zal het dus kort even schetsen tot ik hierop een antwoord krijg. Ik heb onderzoek gedaan naar de oorsprong van de handtassen. (Dit gaat enorm ver terug. Vroeger liepen mensen rond met aarden potten aan koorden, daarna de geldbuidels, kistjes, ... . ) Maar zocht vooral naar wat de inhoud van de handtas over de persoonlijkheid van de mens verteld. Er zijn mensen die de persoonlijkheid kunnen doorgronden aan de hand van wat de vrouw elke dag meezeult.

Ik kopieer hier even een deeltje van een artikel:

"Handtassen helpen vrouwen de verschillende rollen die ze in hun leven spelen te vervullen
De onderzoekers geven aan dat de tas 'emotionele veiligheid' biedt en de teddybeer vervangt als een meisje ouder wordt. De tas helpt het schoolmeisje haar weg in de nieuwe sociale omgeving te vinden.

Een nadere bevinding van de onderzoekers is dat de vrouwelijke handtas een metaforische smeltkroes is voor het leven van de vrouw. De tas zorgt voor controle (er zit van alles in wat een vrouw mogelijk nodig heeft), de tas als 'comfort zone' (de tas maakt gelukkig), de tas als uithangbord ('impression manager') en de tas als middel om de persoonlijke identiteit te creëren."

Ik heb nog tekstmateriaal, maar ik kan hier natuurlijk niet alles weergeven. Bij interesse kan ik altijd de sites doormailen ofzo.

vriendelijke groeten,
Stephanie J.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey iedereen,

Allereerst al bedankt voor de reacties! Het is altijd leuk dat ik niet de enige ben die enthousiast is over mijn projecten:) .

"Wat krijgt de schrijver ervoor terug?"
Interessante vraag. Omdat het een werk voor school is zal alles proper afgedrukt, gebundeld, ... worden en degene die mij kan helpen met het verhaal krijgt hier dan ook een versie van. Zoals Trenke hierboven al zei, is dat misschien wel interessant voor schrijvers die hun werk eens graag geïllustreerd willen zien.

Qua deadline heb ik niet zo veel speelruimte. Dit omdat het een opdracht is voor school en dus moet ik af en toe mijn vorderingen aan een aantal kritische ogen laten zien. Alles moet ook klaar geraken tegen mijn jury. Ik heb de deadline dus vastgezet op een 2 à 3 weken voor een proeftekst. Daarna is er dus nog altijd plaats voor verandering/verbetering en natuurlijk overleg.

De lengte kan ik niet écht uitdrukken in woorden maar ik kan je wel zeggen dat het gaat over een boekje van A5 formaat met 8 pagina's recto verso. Dus een 5 à 6 tal pagina's op A5 (= 2,5 à 3 pagina's op A4 ;) ).

Ik heb al wat onderzoek gedaan, zoals ik al zei... Al weet ik niet op ik hier zomaar websites mag plaatsen? Zou dat onder reclame maken vallen? In hele brede zin dan wel? :)

Ik zal het dus kort even schetsen tot ik hierop een antwoord krijg. Ik heb onderzoek gedaan naar de oorsprong van de handtassen. (Dit gaat enorm ver terug. Vroeger liepen mensen rond met aarden potten aan koorden, daarna de geldbuidels, kistjes, ... . ) Maar zocht vooral naar wat de inhoud van de handtas over de persoonlijkheid van de mens verteld. Er zijn mensen die de persoonlijkheid kunnen doorgronden aan de hand van wat de vrouw elke dag meezeult.

Ik kopieer hier even een deeltje van een artikel:

"Handtassen helpen vrouwen de verschillende rollen die ze in hun leven spelen te vervullen
De onderzoekers geven aan dat de tas 'emotionele veiligheid' biedt en de teddybeer vervangt als een meisje ouder wordt. De tas helpt het schoolmeisje haar weg in de nieuwe sociale omgeving te vinden.

Een nadere bevinding van de onderzoekers is dat de vrouwelijke handtas een metaforische smeltkroes is voor het leven van de vrouw. De tas zorgt voor controle (er zit van alles in wat een vrouw mogelijk nodig heeft), de tas als 'comfort zone' (de tas maakt gelukkig), de tas als uithangbord ('impression manager') en de tas als middel om de persoonlijke identiteit te creëren."

Ik heb nog tekstmateriaal, maar ik kan hier natuurlijk niet alles weergeven. Bij interesse kan ik altijd de sites doormailen ofzo.

vriendelijke groeten,
Stephanie J.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een geweldig leuk idee, Stephanie! Daar gaan gelijk een heleboel creatieve registers bij me open.
Ik ben vooral dol op dit soort handtassen :D
http://www.lepetittom.nl/contents/nl/d248_fuzzynation_teapups_teacup.ht…
Dat zegt vast ook veel over mij. Hebben we het nog niet eens over de inhoud :D

Je mag me contacten als je wilt. PB staat aan, of via mijn website (zie in onderschrift).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je een pb gestuurd omdat ik je idee erg leuk vind. Een fikse tijd geleden heb ik een dansvoorstelling gemaakt met allerlei soorten schoenen... schoenen en tassen. Tja :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat grappig om die conclusies van zo'n onderzoek te lezen. Emotionele vrijheid in je handtas, ja dat zegt wel wat.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, ja inderdaad ik vind het ook een zeer leuke opdracht! Nog mensen die spontaan ook de inhoud van hun eigen handtas hebben bestudeerd?

Allemaal heel tof dat PB'en maar kan iemand deze schrijvenonlineleek even vertellen wat dat is?:)

groetjes!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey,

ik heb net mijn eerste kinderboek opgestuurd naar uitgeverijen, en deze opdracht lijkt mij dus erg leuk.
Heb je nog behoefte aan een schrijver of is de vacature al vervuld?

Groetjes,

Marike

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zit over een verhaaltje na te denken, maar heel de tijd komt het handtasje van Hermelien Griffel uit het laatste Harry Potterboek in mijn gedachten opzetten...

Zo'n tasje zou iedereen wel willen hebben natuurlijk. :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je voor de Pb toelichting ;).

Ik wil nog eens even zeggen hoe fijn ik het vind dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Langs de andere kant maakt dat het voor mij wel moeilijk door de meerdere aanbiedingen. Ik zou zeggen niets is concreet tot er een proeftekst binnen en besproken is?

Zoals ik al zei is dit nieuw voor mij en ik zoek naar de eerlijkste manier. Ik hoop dat dit hem ongeveer is. Laat natuurlijk wel concreet even weten of je er aan bezig bent.

groetjes, maar vooral veel plezier!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Stephanie, Graag zou ik je willen helpen met de tekstuele creatie van je verhaal. (Je hebt blijkbaar ook de nodige achtergrondinformatie opgezocht, hetgeen de opdracht nét iets boeiender maakt...). Is het mogelijk ergens de ontwerpen en/of ideëen te bekijken? Gaat het om losse onderwerpen of is het één, doorlopend verhaal bij een reeks opéénvolgende illustraties? Kan je mij iets meer informatie doorsturen? Groetjes, Ilke

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Stephanie, Ook ik heb je een pb gestuurd :) . Zou je mij ook de sites waarover je het hierboven hebt willen doormailen? Groetjes Elsbeth

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, - Ilke: Ik maak de ontwerpen van lay out en illustraties aan de hand va het verhaal natuurlijk. Ik heb momenteel al 1 verhaal ontvangen dus ik ga met dat verhaal als startpunt beginnen te ontwerpen, onderzoeken, ... . Natuurlijk zijn andere verhalen nog steeds welkom! Of het om losse illustraties, ... gaat gaan zal er allemaal vanafhangen. Ik ben aan het tekenen en onderzoeken en uit dat proces zal ik de beste creatie kiezen. -Eliesje: ik heb alleen de teksten nog, de websites waar die opstonden ben ik blijkbaar kwijt. Maar ik kan je die mss doormailen? Dan heb ik nog een vrij algemene oproep: Ik heb momenteel al 1 verhaal ontvangen en ik ben dus ook volledig in gang geschoten, maar zijn er nog mensen aan een verhaal voor mij bezig? Laat je dat dan Aub (in een Pb ofzo) weten dat je ergens aan bezig bent en wanneer je denkt dat dit klaar zal zijn? groetjes, Stephanie J.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, - Ilke: Ik maak de ontwerpen van lay out en illustraties aan de hand va het verhaal natuurlijk. Ik heb momenteel al 1 verhaal ontvangen dus ik ga met dat verhaal als startpunt beginnen te ontwerpen, onderzoeken, ... . Natuurlijk zijn andere verhalen nog steeds welkom! Of het om losse illustraties, ... gaat gaan zal er allemaal vanafhangen. Ik ben aan het tekenen en onderzoeken en uit dat proces zal ik de beste creatie kiezen. -Eliesje: ik heb alleen de teksten nog, de websites waar die opstonden ben ik blijkbaar kwijt. Maar ik kan je die mss doormailen? Dan heb ik nog een vrij algemene oproep: Ik heb momenteel al 1 verhaal ontvangen en ik ben dus ook volledig in gang geschoten, maar zijn er nog mensen aan een verhaal voor mij bezig? Laat je dat dan Aub (in een Pb ofzo) weten dat je ergens aan bezig bent en wanneer je denkt dat dit klaar zal zijn? groetjes, Stephanie J.