Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scenarist voor nieuw stripboek 'Grutte Pier'

Goedendag. Momenteel ben ik met een stripboek bezig over het leven van de Friese held 'Grutte Pier'. Samen met en groepje van enthousiastelingen waaronder een Historicus en een conservator. Zelf ben ik een ervaren creatieveling die als Illustrator, vormgever en kunstenaar werkt aan dit project. Door middel van alle artikelen en veel beschikbaar materiaal kan ik een leuk verhaal schrijven. Daarom is het verhaal er in grote lijnen.Het verhaal zal gebaseerd zijn op het leven van 'Grutte Pier' het tot stand komen van de daden, de zegen, etc. Mijn doel is om het verhaal te romantiseren deels waar getrouw deels humoristisch. (denk aan de humor van 'Gilles de Geus'.) Het is de hobby die ik naast mijn werk uitvoer. Er is al wel samenwerking van museums geboden en drukkers waardoor een zekerheid ontstaat om gemotiveert met het project verder te kunnen. Ik ben op zoek naar een Scenarist die: - het verhaal tot een waar stripverhaal kan schrijven. (scenario) - een leuke recensie wil en hier in te onderhandelen bedrag wil verdienen. Mocht je alvast wat inspiratie willen van de karakters en of schetsen willen zien deze zijn te vinden op: http://www.piedesign.nl/2/ Mocht je wat meer informatie willen kun altijd contact opnemen bij contact. Met vriendelijke groeten, Pieter

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Pieter,

Ik kan je niet helpen met je scenario, maar wil je wel laten weten dat ik je schetsen fantastisch vind (en je portfolio ook)!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Ik ga kijken op je site, Pier, ik vind Grutte Pier en Fryslân bjusterbaarlijk interessant, maar nu moet ik eerst naar Sjoerd Kuijper kijken op Nederland 2. Ik denk dat ik me voor je plan aanbevolen houd, en zie uit naar een contactje. Misschien kunnen we iets doen, samen.

Terwijl ik naar Sjoerd kijk, kun jij misschien ondertussen mijn website lezen - tenzij je ook naar Sjoerd wilt kijken, natuurlijk. ;)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Ik hou van historische strips (zoals Gilles de Geus bijvoorbeeld) dus dit lijkt me erg leuk. Ik hoop dat je een goede kandidaat vindt.