Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscript gezocht voor levering op Ereader

Wij zijn een bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop van ereaders. Wij verkopen deze readers zonder een voorgeinstalleerd boek. Het leek ons een leuk idee om beginnende schrijvers de kans te bieden om hun verhaal kwijt te kunnen aan een groot publiek middels een ebook. Dit ebook zullen wij standaard meeleveren op elke reader die er verkocht zal worden. Bent u geinteresseerd of wilt u uw verhaal insturen. Mail ons dan via info@elektronischlezen.nl Met vriendelijke groet, Luke Klein Nijenhuis

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Even resumeren om te zien of ik het goed begrijp: jullie verkopen e-readers zonder inhoud. Is een e-reader zonder inhoud niet interessant, maar met tekst wel? Twee vragen, dan: 1. Waarom leveren jullie geen al bestaande teksten aan op de e-reader? 2. Wat krijgt een auteur voor het vullen van een e-reader?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lijkt me wel leuk. Is een kinderboek ook gewenst? Of doen jullie alleen in verhalen voor volwassenen?

Therese, misschien krijg je dan wel korting op zo'n e-book? ;)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
verwijderd

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Ik vraag me af hoe het met de voorwaarden zit. Ik wil misschien best een verhaal schrijven in ruil voor een e-reader (het liefst een met uitgebreide opties :) ). Jij misschien ook, Zjors? Misschien nog meer mensen?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik ook wel. Er moet wel eerst meer duidelijkheid komen.
De familie Van Dale wacht op antwoord Luke Klein Nijenhuis.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=LibrisNova]Wij zijn een bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop van ereaders. Wij verkopen deze readers zonder een voorgeinstalleerd boek. Het leek ons een leuk idee om beginnende schrijvers de kans te bieden om hun verhaal kwijt te kunnen aan een groot publiek middels een ebook. Dit ebook zullen wij standaard meeleveren op elke reader die er verkocht zal worden.
[/quote]

Misschien is het een idee om slechts een deel van het boek te plaatsen (eerste x-hoofdstukken)? Als mensen meer willen lezen kunnen ze het alsnog kopen, al dan niet als ebook.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben ook wel geïnteresseerd, maar zou graag meer willen weten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik heb ze een mailtje gestuurd en gevraagd of ze via schrijven online willen reageren.
Ik hoop dat dit mag.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Net een mailtje ontvangen. Met de vraag wat ik wilde weten.
Alles, heb ik geantwoord. En ook dat hij mij wel mag mailen maar dat het handiger als hij op schrijven online reageert omdat er meer mensen zijn die het willen weten.
Zo, dat was kort, maar krachtig.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste forumgebruikers,

Dank voor jullie reacties. De reden waarom ik dit aan wil gaan bieden is omdat bijv. een Sony e-reader in Amerika wordt geleverd met heel veel voorgeinstalleerde gratis ebooks. Dit zijn echter boeken van een hele slechte kwaliteit. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een beginnende schrijver de mogelijkheid te bieden om een goed verhaal te publiceren op de reader. Niet elk verhaal kan geplaatst worden maar een 5-tal boeken lijkt me het ideaalst. Een kinderboek lijkt me ook een leuke optie!

Ik heb verder geen ervaring met het aanbieden van ebooks dus ik heb ook niet echt een idee hoe we dit uit kunnen werken. Dit kan uiteraard in overleg met de auteurs en door middel van een contract. Wellicht kan ik een kleine vergoeding geven aan de auteurs, maar daar ben ik nog niet over uit.

Ik weet niet of beginnende schrijvers gelijk alle mogelijkheden hebben om te publiceren. Vandaar dat ik het meer zag als een soort van Free Publicity voor een auteur. Auteurs kunnen feedback krijgen van de lezers en daar hun voordeel mee doen. En wellicht later ook de boeken publiceren tegen een vergoeding (heb namelijk ook nauwe banden met een ebookwinkel).

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

Met vriendelijke groet,

Luke

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Goeie actie Tja.
IK heb meteen al mijn bedenkingen als ik het zo lees. Summiere informatie en niet reageren op de reacties hier.
Ik ben benieuwd wanneer en wat je terug krijgt van ze.
Ik ga dit topic in ieder geval met interesse volgen!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Luke, bedankt voor je uitleg. Wie toetst dan de kwaliteit van het werk dat je op de e-reader wilt plaatsen? Welke norm leg je aan om uit te stijgen boven de 'hele slechte kwaliteit' van de manuscripten op de Sony e-readers?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=LibrisNova]Wellicht kan ik een kleine vergoeding geven aan de auteurs, maar daar ben ik nog niet over uit. [/quote]
Dat vind ik toch een beetje lullig. Veel schrijvers doen maaaaanden, zo niet jaren over een manuscript, en dan weet je nog niet eens zeker of je wel een (kleine!!) vergoeding wil geven? Vind ik eigenlijk misbruik maken, zo van, die beginnende schrijvers moeten allang blij zijn met wat gratis publiciteit!

Heb je eigenlijk cijfers van hoe vaak een boek dat meegeleverd wordt eigenlijk gelezen wordt? Kun je die gratis publiciteit concretiseren?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Moet het meteen een manuscript zijn van 50.000 + woorden of zijn kortere verhalen ook interessant? Juist omdat het beginnende auteurs zijn die een kans krijgen en omdat de vergoeding waarschijnlijk minimaal zal zijn, indien überhaupt aanwezig. Anders is het idd. nogal zuur om je zweetbloedtranen-manu, waarvoor je de vingerafdrukken van je vingers hebt getyped, voor een prikkie op te geven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

In ieder geval heeft hij gehoor aan mijn verzoek gegeven om op schrijven online te reageren. Dat is dan wel weer beleefd.
Ik denk dat hij met iets nieuws begint en nog niet precies weet hoe.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Ambachtelijk auteur die ik ben, zie ik een man met twee kaften in zijn hand, die hij verkopen wil. Maar ja, er moet nog even wat tekst in, dan heeft hij een boek. Is er iemand met nog wat woorden? Hoeft niet heel bijzonder te zijn, hoor. Maar dan is hij gered.

*Slik.* Sorry. Misschien zit het héél anders. :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het kwam in me op als een leuk idee en ik dacht laat ik eens gaan kijken of schrijvers er ook warm van zouden kunnen worden. De reacties zijn wisselend positief maar neigen toch nogal naar de negatieve kant.

Mijn intentie is zeker niet om misbruik te maken van de manuscripten. Ik wil juist de auteurs een kans geven. Mijn inziens kan je als auteur niet heel gemakkelijk een boek publiceren. Door de opkomst van de ebooks zal dit wat makkelijker gaan. Maar let wel: mensen moeten ook bereid zijn om van een onbekende schrijver een boek te kopen. Vandaar dat ik zoek naar een oplossing wat daar ergens tussen in zit. Het hoeft zeker geen 50.000+ boek te zijn. Een serie korte verhalen gebundeld in een boek lijkt me ook een goed idee.

Wellicht een concreter voorstel:

Geen ellenlange verhalen maar een kort boeiend verhaal. Deze zou ik zelf kunnen bundelen met achter elk verhaal een verwijzing naar de ebookwebsite waar meer boeken gevonden kunnen worden. Deze auteurs kunnen de echte verhalen dan verkopen via de ebookwinkel waarmee ik samenwerk. Daar staat dan een vergoeding tegenover. Dit alles kan op worden gesteld in een contract.

Wat denken jullie?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tja, ik weet het niet, LibrisNova. Ik zou zelf niet snel iets kopen met alleen verhalen, want daar houd ik eigenlijk niet zo van. Ik houd van romans, mij zou het dan dus niet trekken. Lastige kwestie toch, die voortkomt uit enthousiasme.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen ellenlange verhalen maar een kort boeiend verhaal. Deze zou ik zelf kunnen bundelen met achter elk verhaal een verwijzing naar de ebookwebsite waar meer boeken gevonden kunnen worden. Deze auteurs kunnen de echte verhalen dan verkopen via de ebookwinkel waarmee ik samenwerk. Daar staat dan een vergoeding tegenover. Dit alles kan op worden gesteld in een contract. Wat denken jullie?
Dat is geen gek idee, Luke (@Anoukplant, er zijn natuurlijk mensen die wél van verhalen of verhalenbundels houden). Een ander idee is wellicht een (spannend eerste) hoofdstuk uit een al gepubliceerd boek (of een nog te publiceren boek) met een verwijzing naar de ebooksite. Je zou dan een soort 'proefpalet' kunnen samenstellen met verschillende genres, voor elke ebooklezer wat wils. En misschien pikken ze dan ook nog wat van de andere genres mee. Ebooklezer blij, schrijver blij. Edit: ok, maar voor beginnende schrijvers die nog geen hele boekwerken hebben is dat dan sneu natuurlijk... Beiden dan? Een proefpalet en een verhalenpalet? :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Maar wil je nou alleen readers verkopen, of ook e-boeken? Want als je als ook als uitgever (of tenminste boekverkoper) wil optreden, mag je wel wat beter beslagen ten ijs komen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tjonge, wat een negativiteit weer. :confused:

We kunnen toch ook meedenken in plaats van afkraken?
Ik zal eens nadenken of ik iets heb wat zou kunnen passen.
Een kinderverhaal moet wel lukken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er wordt toch meegedacht? Ik heb nog niemand zien zeggen dat het een belachelijk idee is en dat ie maar snel op moet rotten van het forum want we willen hem niet.