Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

satirische nieuwsverhalen

Ik zoek medeschrijvers die samen met mij satire willen maken op nieuwsflitsen en journalitems. Misschien kunnen we het een en ander uitwisselen. Hieronder vind je een voorbeeldje. Meer voorbeelden op mijn weblog. het nieuwe bijna dood baren Of het door het rijke hormoon gehalte van het Friese melkvee komt, is niet te zeggen, maar deze ochtend berichtte het Fryske Journål dat in De Valom (onder Dokkum) de 95e jarige mevr. Meinema zwanger is geworden van een drieling (dwz. ze draagt een drieling, ze is niet bevrucht door een drieling- dit voor de goede orde). ´Ik was al een aantal maanden niet meer ongesteld, dus op een gegeven ogenblik gaat je een lichtje op en heb ik maar een zwangerschapstest gehaald in het dorp. En ja, hoor, de huisarts heeft het ook bevestigd. Hij nam een instrument mee (’apparoatje mit’) en dat liet het geklotst en gespartel van wel drie baby´s zien.´ Aldus de trotse aanstaande moeder/oma/overgrootmoeder (want op haar 95e was mevr. Meinema al door alle cycli van het leven gegaan). De man van het Journål vroeg of ze een verklaring had voor haar toch wel wat late vruchtbaarheid, maar die was er naar haar zeggen niet. Of het moest zijn dat ze zich de laatste tijd weer een stuk vrolijker had gevoeld, nu ze het zo naar haar zin had in bejaardentehuis de Laatste Horde. Er waren van die leuke mannen hier, zei ze geestdriftig, van die mooie stoere Friese karbonkels. En dansen konden ze nog als de beste. Tijden van weleer herleefden in haar gemoed, zei ze. En ja, elke week organiseerden de zusters spannende lingerie feestjes (’niet alleen voor de dames’, knipoogde Meinema nog olijk). De verslaggever wist genoeg, trok zijn wenkbrauwen op en verliet het zwangerschapsbezoek, evenwel niet zonder deze drieling en het gehele Friese volk maar zijn zegen te hebben gegeven. Want wat moet je anders. bron: het Fryske Journål

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha, lachen. Het doet me een beetje denken aan het boek 'Nefast voor het konijn' van Hugo Matthysen. Had ik tijd dan deed ik met je mee :nod:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha. ha,hu. Wat ga je met het uiteindelijk verkregen werk doen? Geef maar geen antwoord ik weet al genoeg na dit antwoord.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is voor op mijn weblog. Verder niks hoor. Schrijf je ook dit soort verhaaltjes wel eens? Misschien kan ik iets van je lezen? Leuk antwoord, he? Dit antwoord was niet satirisch. Toch was het wel een leuk antwoord.