Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Liedtekstschrijver gezocht

Liedtekstschrijver, wat een raar woord eigenlijk, maar ik weet zo geen ander. Wat ik zoek is iemand die liedteksten of gedichten schrijft die ik (of samen?) op muziek mag zetten. Ik heb een homestudiootje en maak al jaren muziek het lijkt me leuk nu wat eigen dingen op te nemen. De nummers liggen er al, maar de teksten nog. Althans, wel een beetje, maar misschien ben ik wel veel te kritisch :) De muziek die ik maak is erg singer/songwriter geörienteerd en tekskten die ik mooi vind hebben bijna altijd een melancholische ondertoon. "I was thing about that photograph that was never taken", dat werk. Mijn voorbeelden: James Taylor, Carole King, Jim Croce, Ben Folds, maar ook Skik. Heeft iemand iets liggen waar ik een poging mee mag wagen? Gewoon voor de lol en als het wat wordt een clipje op YouTube? Ik ben heel benieuwd! Groet, Rutger

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rutger, ik zou het geweldig vinden als iemand teksten van mij zou willen zingen. Stuur me maar een pb-tje als je interesse hebt.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ja, ik vind het ook leuk (maar zet even een r in je topictitel :) ). Ik ben benieuwd waar je homestudiootje staat?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf wel liedteksten die af en toe op cd s terechtkomen. inderdaad, waar woon je en hoe maak je je muziek. Gitaar en zang?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SchRijver, inderdaad, ik zie het nus pas. Geen idee of ik het aan kan passen, maar ik laat het maar even zo :) Het studiootje staat in Zwolle, tussen het ondergoed en de waslijnen op zolder. Veel meer dan een goede microfoon en computer heb je tegenwoordig ook niet nodig. Zelf speel ik toetsen en arrangeer ik, dus ook bas- en strijkers eronder uit de computer. Ik heb veel ervaring met musiceren en ken ook verschillende producers, dus wie weet wat er uit rolt, maar heel snel zal het niet gaan met 2 kleine kinderen en een drukke baan. Ik mail jullie persoonlijk en als ik wat met de teksten kan is een keer wat afspreken ook altijd mogelijk. Iemand van jullie toevallig een mooie tweede stem? :) Groet, Rutger

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ps, Leuk om te zien dat er nu al reacties zijn! Ik heb dezelfde oproep al meerdere malen op muzikantensites gezet, zonder enig resultaat.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Rutger, da's grappig. Ik maak ook muziek en schrijf liedteksten (wel in het Nederlands, o nee, ik heb 1 liedje in het Engels), zing, speel piano, kan ook tweede stem, of derde, of vierde, alleen... woon in Engeland. Maar, ik kom regelmatig in Zwolle, omdat ik daar gewoond heb tot 2003 en nog steeds vrienden heb wonen. (Zo'n zes keer per jaar.) Misschien kennen we elkaar per ongeluk wel. Ik ben al een tijd in mijn eentje aan het klooien met de muziek en het zou wel goed zijn om eens met iemand samen te werken. Voor de leuk. Ben benieuwd. groeten Gea

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee of mijn gedichten musiceerbaar zijn, maar het lijkt me geweldig als het wel zo is! Pb me ook maar... Grtz, Oscar

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
By the way... Ik dacht dat herfstbladeren het woord met de meeste medeklinkers achter elkaar was, maar het is dus tekstschrijver, maar dit ff ter zijde... :D

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rutger Ik schrijf al heel lang teksten/gedichten en ik schrijf regelmatig voor een koor. Ik schrijf alleen in het nederlands. De voorbeelden die je noemt zijn ook de mijne. Heb je al genoeg aanmeldingen of... Ik hoor graag van je. Oja, ik heb een tweede stem:-) groet Anja

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf liedjes vooral voor bands en zangeressen als Rebecca van Popstars Ik schrijf engels en nederlands en heb nog verschillende teksten liggen

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bombario, heb je mijn berichtje ontvangen? (Het gaat wel eens mis via pb)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er liggen verschillende teksten van meerdere mensen bij de componist. Tot op heden heb ik nog niets gehoord, anderen misschien al een lied binnen?

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
naja ik zat ook te denken aan iets maar jah... als je die componist niets laat horen stuur ik mijn wekr niet op. dan doe ik het wel op een andere manier...

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou een poos duren voor er iets klaar was. Misschien tijd om eens te informeren hoe het er mee staat. Laat je niet weerhouden om contact te leggen JanJR. Je werk kan misschien beter passen dan het mijne.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hmz, ik weet het niet. of hij teksten maakt die meer rijmen dan muziek stukken... misschien zou ik een bericht kunnen sturen. het is wel een idee... dan maak ik toch liever eerst eens wat anders...

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb ook een tekst liggen, als je geïnteresseerd ben, stuur dan maar een PB
of de topic plaatser nog reageert dat weet ik niet. hij is al 30 weken afwezig en niet meer hier geweest. misschien kun je diegene een PB sturen. ik denk dat dit het beste is...

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allen, Ik zie dat het toch al enige tijd geleden is dat hier beweging was in deze topic, maar zijn er nog mensen die NEDERLANDSTALIGE teksten hebben die ik eens mag uitproberen op muziek. Ik speel gitaar, drum en synth en componeer alle muziek zelf. Graag had ik daarvoor nog enkele teksten om te kunnen inzingen. Actuele thema's zoals vluchtelingen en terrorisme spreken mij zeker ook aan, daar kan je mensen mee aan het denken zetten. Alvast bedankt Verthe Tijs

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Op het moment ben ik bezig met het schrijven van een aantal liedjes. Die ik uiteindelijk ga opnemen en uitbrengen op CD. Zelf heb ik al wat ideeën qua teksten maar ik ben nu op het punt bereikt dat ik vast loop. Daarom ben ik opzoek naar Engelstalige tekstschrijvers die mij uit de brand willen helpen. Eigen ideeën/teksten zijn natuurlijk ook welkom. Het lijkt me een leuke uitdaging om er (samen) iets moois van te maken. Lijkt dit jou een leuke uitdaging? Dan ik hoor het graag. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Daan

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ik heb een tekst gemaakt over de onafhankelijkheidsstrijd van Catalonie. Alsje dit wat lijkt en je kunt er wat mee, dan zou ik het leuk vinden om op Youtube te zetten. Zelf kan ik niet zingen. Ik hoor het wel.

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat lukt er niet, Tiske? Vind je het bijvoorbeeld moeilijk om een onderwerp te bedenken voor je liedjes, vind je het lastig om je ideeën om te zetten in liedteksten, of gaat het meer om ritme, melodie, rijm, of nog iets anders? Als je iets specifieker aangeeft waar je mee worstelt, kunnen we je misschien wat beter op weg helpen :) In het onderdeel 'proeflezen' zou je stukjes kunnen delen, als je wilt. 

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Roos, je gebruikersnaam geeft de naam van je bedrijf weer - dat is een vorm van spam/verhulde reclame. Wijzig even je naam in een neutralere vorm, zonder verwijzing naar je bedrijf.