Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wedstrijd: Ontwerp de cover voor mijn debuutroman!

OP mijn Hyves en mijn Volkskrantblog heb ik een wedstrijd uitgeschreven: Wie ontwerpt de cover voor mijn debuutroman! Voor meer informatie, kijk op http://astales.volkskrantblog.nl www.asdale.hyves.nl

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk Chinouk! Ik ben benieuwd. Ah, dus er komt van jou ook weer iets nieuws aan? Wanneer?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Februari/maart mijn columnbundel, ook bij FM. Nieuwe thriller is klaar om te versturen naar een paar reguliere uitgevers. ;) Maar weer ontopic! :D

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik citeer: Wat krijgt de winnaar? Helaas kan ik geen geldprijs beschikbaar stellen. De winnaar krijgt uiteraard haar/zijn naam vermeld in het colofon, een gesigneerd exemplaar én een uitnodiging voor de officiële boekpresentatie -------------- Dat noem ik lef hebben...

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik ben ook nooit zo gecharmeerd van wedstrijden die tot doel hebben gratis ontwerp binnen te halen. Want dat lijkt me toch wel de reden van deze wedstrijd...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarnaast laat je blijkbaar ook nog tig niet-winnende ontwerpers gratis voor je werken zonder aan hen goed aan te geven hoe ze een wel-winnende ontwerper kunnen zijn. Het zou mij netter lijken iemand te benaderen waarvan je denkt dat die een ontwerp zou kunnen maken, die te vragen om er een te maken met de aanwijzingen van wat jij belangrijk vindt in een cover en als je dan geen geld hebt, (of ervoor over hebt) een keer lekker een maaltje te koken voor zo iemand, danwel hem/haar mee uit te nemen naar een mooie film. Dat lijkt me beter passen bij een POD-uitgave dan een uitgeschreven wedstrijd waarbij iedereen maar een slag in de lucht moet doen.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn hemel! Wat wordt er weer vreselijk zwaar aan getild. Ik dacht gewoon een aardigheidje te organiseren. Voor mensen die het leuk vinden om iets te maken en daar niet persé een geldbedrag of iets dergelijks voor wil hebben. Gewoon omdat het LEUK is. Word ik hier aangepakt alsof ik de een of andere profiteur ben. Gadverdamme! Daar baal ik echt van. 'Dat lijkt me beter passen bij een POD-uitgave dan een uitgeschreven wedstrijd waarbij iedereen maar een slag in de lucht moet doen.' En Zjors, deze opmerking schiet me helemáál in het verkeerde keelgat! Hoe denigrerend! En voor the record, ik heb al diverse zéér enthousiaste reacties binnen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Asdale, je bent natuurlijk helemaal vrij om een wedstrijd uit te schrijven, en mensen zijn vrij om daar aan mee te doen, of juist niet. Ik ben het wel met Zjors eens dat het 'beter' of leuker? is om iemand te vragen waar je wat in ziet en waar je samen mee tot een ontwerp komt. Of je dat uiteindelijk voor weinig of geen geld doet, dat maakt dan niet zoveel uit. Maar op deze manier is het wel gelijkwaardiger, want doordat jij je wensen zo duidelijk mogelijk uitspreekt, komt de ontwerper tot het beste ontwerp en zo is dat voor beiden partijen bevredigend. Ik heb zelf een paar keer aan iets soortgelijks meegedaan en achteraf had ik toch spijt, omdat ik me realiseerde dat ik werk voor niks had gemaakt. Doordat de wensen niet duidelijk waren kon ik ook niet gericht werken. Dat is jammer. Maar nogmaals: als mensen het leuk vinden om er aan mee te doen: prima! Ik hoop dat ik het zo wat genuanceerder heb uitgelegd... :)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, Janneke legt het precies uit zoals ik het bedoel. En mijn opmerking was helemaal niet denigrerend bedoeld. Niet naar jou en niet naar POD-uitgaven. Zoals je wellicht weet heb ik zelf ook boeken in eigen beheer en POD uitgegegeven onder pseudoniem. Niks mis mee. Leuk om te doen. Maar de maker van de cover krijgt er zeker geen 'grote naamsbekendheid' mee als de naam in de colofon komt staan. En als je mensen vraagt iets voor je te doen moet je hen een zekere kans geven dat er wat gebeurt met hun inspanningen. Dat kun je niet garanderen als je meer mensen vraagt een cover te ontwerpen. Eentje zal er 'winnen', de rest heeft voor Jan Doedel zitten ploeteren. Dat vind ik niet netjes.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar zjors, dat geldt toch voor élke wedstrijd? Er is altijd maar één winnaar. IK reageerde misschien ook wat pissig op de vroege ochtend :( Enfin. Jullie mening is duidelijk.Zullen we het er verder maar bij laten en ons weer met belangrijker zaken bezighouden? hartelijke groet, Asdale

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het wel een heel leuk idee, zelf ben ik niet zo'n creabea. Het gaat om het idee, er zijn genoeg mensen die het ontzettend leuk vinden om mee te doen. Ze beslissen dit uiteindelijk altijd nog zelf. Er hoeft toch niet altijd maar een grote prijs of wat dan ook aan te hangen? Een vermelding van de naam, een exemplaar en een uitnodiging is toch al heel erg leuk! Succes Asdale!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zullen best mensen zijn die het leuk vinden om mee te doen aan deze wedstrijd. Als ik iets met fotograferen had, zou ik het wellicht ook leuk vinden. Asdale biedt misschien geen geld, maar let wel, het exemplaar dat ze geeft, kost haar wél geld! Daarbij kan het voor mensen een leuke motivatie zijn dat de mensen die het boek kopen, tegen zijn/haar cover aankijken. Nee, niet iedereen die instuurt kan winnen, maar dat weten de inzenders toch? Hoeveel mensen zenden wel niet een lezerscolumn naar De Pers? Kost ze ook alleen maar tijd en moeite en in het beste geval wordt de column geplaatst, maar misschien ook niet. Dat is toch ook prima? Ik vind het een grappig initiatief, Asdale, en wens je veel succes. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, het verschil is dat het product gebruikt wordt voor eigen doeleinde, dat is wel vaker zo, en de scheidslijn is ook niet altijd duidelijk. Maar het is een verschil met een wedstrijd waarbij het winnende produkt alleen maar tentoongesteld wordt, waar er, in principe, geen geld mee wordt verdiend. Hoedanook. ik wens je een hele mooie cover toe hoor, Asdale! Ik begrijp ook wel dat je er niet rijk van zult worden, al wens ik je dat ook toe! :nod: Het is een beetje een principe kwestie.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Asdale, ik ben freelancejournalist en werk o.a. voor Kaap Kunst, een blad over kunsteducatie en -participatie. Voor dat blad verzorg ik een rubriek over (amateur)kunstenaars. Wil jou graag als onderwerp voor mijn volgende rubriek. Voel je daar voor? Zo ja, mail me: roel.mazure@planet.nl Hoop van je te vernemen! Met vriendelijke groeten, Roel Mazure

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee da's leuk, Asdale, ga je het doen?
Sorry Janneman. Ik las je vraag nu pas! Ja ik heb het gedaan en het was een erg leuk interview!