Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Arthur Japin gastschrijver in Groningen

Dit najaar is Arthur Japin gastschrijver van de Rijksuniversiteit Groningen. Hij gaat onder andere drie lezingen verzorgen op maandag 28 september, maandag 5 oktober en maandag 12 oktober. De eerste avond wordt hij geïnterviewd over zijn leven en schrijverschap, de tweede avond praat hij over de historische roman en de derde over verbeeldingskracht en de vierde wand. Via deze link http://studium.hosting.rug.nl/2009_Activiteiten/g… zie je het hele programma. De avonden zijn van 20:00 tot 21:30 uur in het Academiegebouw, Broerstraat 5 te Groningen en de kaartjes kosten 2,50. Je kunt ze van te voren via internet reserveren. Ik heb al kaartjes gereserveerd voor alle drie avonden. Wie gaat er nog meer?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk. Ik ben verschillende keren naar gastcolleges door schrijvers in Leiden geweest. De eerste keren werden die zelfs in de Pieterskerk gehouden. Mooi. Groningen is voor mij voor een avond echt te ver. Jeanne en Rudolf: veel plezier. Posten jullie hier hoe het geweest is?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, dank je, Pluis, voor het aan me denken. :nod: Ik kan helaas, hoe graag ik ook wil, ik kan niet op maandagavond hier weg. Jeanne, Rudolf: een verslagje misschien? :D

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, carduelis. Lukt het ook niet als je in Groningen logeert (wij hebben best een aardige logeerkamer bijvoorbeeld) en 's morgens vroeg de trein neemt?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Shit, het is voor mij echt te ver, ik zou heel graag gaan. Hou van zijn stijl. Kun je hem niet vragen of hij dit ook een keer in Almere wil doen? :D Jullie veel plezier in ieder geval!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He bah :( Als het op andere dagen was geweest dan had me dat best leuk geleken. Maar ik heb maandagen op een rottijd college. Dus dat gaat niet lukken. Echt jammer!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn er vanavond nog SOL'ers bij Japin geweest? Vorige week was ik zo gebroken (maar blij) na Milonga & Japin dat ik niet meer heb gepost hoe het was. Het interview van Coen Peppelenbos met Arthur Japin was leuk: ontspannen, van de hak op de tak, maar daardoor juist heel onderhoudend. Wat kan die man toch boeiend vertellen. Je kunt daaraan goed merken dat hij ook acteur is (was). Vanalles kwam voorbij: zijn leven, boeken, kindertijd etc. En hij heeft veel verteld over zijn nieuw boek dat volgend jaar uitkomt over een Russische topdanser!! Vanavond gaf hij een lezing over de historische man. Enkele pareltjes: Het onderwerp van je roman moet je niet zoeken. Het overkomt je, net als de liefde. Het verhaal dat je schrijft moet uit jezelf komen. Iedereen kan schrijven als de noodzaak groot genoeg is. Dan slaat de vlam over en gebeurt het vanzelf. Dat moment is zo bijzonder, het is onmiskenbaar. Kortom: ik heb genoten. Wie gaat er volgende week mee voor lezing nummer 3?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb voor Trenke en mezelf kaartjes gereserveerd voor volgende week maar nog steeds geen officiele bevestiging gekregen. Alleen een automatisch bericht. Hoe ging dat bij jou jeanne thamar? Anders zal ik er vanmiddag maar even achteraan bellen, want ik wil wel!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg dit berichtje per mail: Bedankt voor de reservering. De kaarten liggen klaar en kunnen worden afgehaald bij ons bureau, of op de betreffende avond tot een kwartier voor aanvang aan de zaal. En toen ik vorige week naar de zaal ging, lagen ze er inderdaad. Als je dit bericht niet hebt gehad zou ik even bellen, want het was gisteravond weer mudje vol. Leuk dat jullie er volgende week ook zijn!!!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan echt niet geloven dat ik jullie misschien wel gezien heb op afgelopen week. Ik vind het echt vreemd. Maar het was wel ontzettend leuk. Afgelopen week heb ik zelfs nog een gastcolleges van hem gehad en hij is er echt goed in: colleges geven. Ik hoop dat hij dit jaar nog een keertje komt.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, mijn eten is op, het is gelukkig droog: ik stap zo op de fiets naar de lezing van Japin. Voor wie er van SOL ook bij is: tot straks!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij en Trenke zul je helaas niet tegenkomen. Mijn man had onverwacht een extra vergadering over de reorganisatie van het bedrijf waar hij werkt. En onze oppas zit in Dublin, met haar klas. :angry: Trenke heeft weer andere redenen. Wel erg jammer :crybaby:

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dames, ik heb naar jullie uitgekeken, maar ik dacht al zoiets. Het was weer erg mooi. Ik vraag me af of zijn lezingen ook digitaal te vinden zijn. Hij vertelt er wel tussendoor, maar de lezingen zelf zijn zeer de moeite waard. Nou ja, geen drankje gedaan, maar fijn op tijd thuis. Vonden allenige dochters die dat best wel kunnen toch wel heel fijn.