Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wederzijds proeflezen

Ik zoek schrijvers (in spé) met wie ik geregeld per mail teksten kan uitwisselen. We geven elkaar commentaar op relevante verhaalonderdelen: plot, personages, taalgebruik, thematiek, perspectief, spanningsboog enzovoort. Op deze manier wil ik een kundige proeflezer toevoegen aan het groepje familie en vrienden dat momenteel mijn teksten becommentarieert. Indicatie: per week een (literair) fragment van ongeveer 1500 woorden. Interesse? Graag contact opnemen via mijn account.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Evert, Dit klinkt op zich heel interessant, helaas ben ik momenteel te druk om jouw werk eer aan te doen, anders had ik zeker -ja graag- gezegd. Je zult wel iemand anders vinden die en geinteresseerd is en de tijd heeft. Je hebt me op een idee gebracht voor de toekomst :) dank u. Groetjes D.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Daantie, ik ben blij dat ik je op ideeën breng. Overigens verwacht ik geen wederzijdse leesrapporten. Mijn ervaring is dat het bij proeflezen het beste werkt als je (zo mogelijk met steekwoorden) in de tekst van de ander opmerkingen plaatst. Dag Writerjerre, grofweg twee tot drie pagina's normale tekst in Word per week. In de praktijk zal geregeld dezelfde tekst terugkomen, in aangepaste vorm.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Allemaal... Ik ben nieuw hier op het forum. En ben begonnen met een (fantasie) boek te schrijven in het engels. Leuk dat jullie er zijn en mekaar helpen en adviseren. Dit wordt mijn eerste boek, heb leuke ideen maar weinig ervaring met hoe het gaat en wat het beste is om je boek uit te geven. Zou wel leuk zijn als iemand mijn eerste stuk kan lezen en zn mening er over kan geven. Maar ik ga nog verder op deze site kijken hoe de wereld van een schrijver werkt en hoe je jezelf het beste kan ontwikkelen als schrijver op alle gebieden. Als je advies hebt... graag. En veel succes met jullie werk.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi LaRose, als je meerdere mensen een stukje wilt laten lezen kun je het beste je tekst plaatsen in de rubriek proeflezen. Dan krijg je commentaar van andere leden van SO.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johan Zadelhuis / Writerjerre, ik heb jullie gemaild via persoonlijke account.