Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scriptschrijver gezocht

Goedemiddag schrijvers, Over een half jaar moet ik afstuderen voor mij opleiding en daarvoor ben ik op zoek naar een schrijver. Zoals je op mijn portfoliosite (koenleerink.wordpress.com) kunt zien, ben ik behoorlijk serieus en ambitieus. Als je interesse hebt dan stuur ik je een klein begin wat ik voor me zie, en daar mag je dan zelf aan werken, en het vervolg schrijven. Het beste idee wordt gekozen. Mocht het me zo bevallen dan wordt het verfilmd tot mijn afstudeerfilm, en zul je het verhaal wellicht terug zien op filmfestivals. Ik kijk uit naar jullie reacties! Vriendelijke groet, Koen

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uhm... Koen... in een keer begrijpen we het ook wel hoor. Hing je knop vast of zo? Aangezien je zegt serieus te zijn, durf ik het wel te vragen: wat levert het op behalve eeuwige roem?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zeker serieus. Om een kort verhaal lang te maken.. De truck voor beginnend filmmaker is om ervoor te zorgen dat de kosten erg laag blijven. Als voorbeeldje..wanneer jij een paard in het verhaal schrijft zal ik ergens gratis een paard vandaan moeten halen. Dat zie ik als een leuke uitdaging. Veelal zal de film gemaakt worden door hulp van vrijwilligers., het liefst gemotiveerde vrijwilligers. Van de schrijver verwacht ik enorme motivatie om samen iets moois neer te zetten. Je hebt een half jaar om te schrijven dus tijd zat. Meer dan tijd en eeuwige roem kan ik niet bieden. Maar hoe tof zou het zijn om wat je schrijft duizenden keren op internet bekeken te zien worden.. Greetz!:)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij kunt best wel schrijven, Koen, en je hebt fantasie genoeg. Waarom ga je zelf niet een script proberen te schrijven. Stel dat een van ons met een Saturnuslanding aankomt, dan zit jij met een probleem... Mooi Engelstalig oorlogsfilmpje op je site trouwens :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je wat meer informatie geven? Ik begrijp dat je je idee niet open op internet wilt leggen, maar welk genre wil je hebben? Heb je grofweg een lijn die je ons kunt geven? Hoe lang moet de film ongeveer worden? Zolang het enkel een afstudeerproject is, begrijp ik dat je weinig budget hebt, maar mocht er op een gegeven moment winst gemaakt worden, krijgt de schrijver dan ook een deel? Waaruit bestaat de erkenning? Een naam in lettergrootte 6 die tijdens de aftiteling voorbij komt razen, of kunnen we iets meer verwachten? Kortom, vertel eens wat meer!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okee. Ik speel al een tijdje met het idee om een sprookje te maken. Een sprookje waarin de werkelijkheid gemixt wordt met een fantasie wereld. Of een verzonnen wereld door iemand, of een werkelijk bestaande wereld, of misschien een legende. En dit laatste dacht ik laatst aan. Veel mensen kennen misschien wel het spel Zelda. Met Link en zijn Ocarina, en de driehoeken waarop je in dat spel dan een toontje moet spelen. Hier wil ik iets mee verzinnen wat uitvoerbaar is, en iets mysterieus heeft. In deze link speelt iemand een ocarina en een liedje uit het spel: http://www.youtube.com/watch?v=Nad5AJaIcBI&featur… En hier is een door mij gemaakte tekening van een begin scène die ik voor me zie: http://94.100.113.37/719300001-719350000/71931770… Kijk uit naar jullie reacties. Greetz

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog even over dat verdienen..mij gaat het helemaal niet om verdienen. Iemand die mij zou helpen zou het daar ook niet om moeten gaan..:)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet nog steeds niet hoe lang de film ongeveer moet zijn. Ik begrijp dat jij dit ook niet precies weet, maar het is heel anders om iets voor een kwartier te schrijven als iets voor 2 uur, bij wijze van spreken. Verder heb je voor een bijzonder standaardopbouw voor een verhaal gekozen. Een paar driehoeken bij elkaar, hoofdpersoon in andere wereld, hoofdpersoon zal waarschijnlijk de wereld redden of tenminste iemand redden voordat hij terug kan. Het is of deze verhaallijn aanhouden en in een chlicé belanden. Iets orgineels eromheen doen is moeilijk, want minder bekende fabeldieren kunnen nauwelijks. (tenzij jij denkt een Manticore te kunnen filmen ) :rolleyes: Verder stel ik me voor dat je voornamelijk vampiers kunt gebruiken, misschien een harig monster wat niet duidelijk in beeld komt en dat soort dingen. Een immens gevecht tussen goed en kwaad zoals gebruikelijk is zal op kleinere schaal moeten. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar ik wijs er even op. Als je iets anders bedenkt in de wereld moet de film wel heel goed worden wil je dat de kijker niet teleurgesteld raakt. Veel mensen vinden het maar niets als je begint met een clice en dit niet doorzet. Dit is al moeilijk te schrijven, maar ook de rest van de film zal bijna perfect moeten zijn. Een fout van een acteur wordt niet meer opgeheven door een bijzonder sterke verhaallijn. Ik zal er zeker over nadenken, ik heb ook zeker interesse, maar hoe strak wil je je aan dit begin houden?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat hier om een korte film!:) Dat is rond de twintig minuten. Het liefst wil ik dus iets maken rond om Link. Dit is de hoofdpersoon uit Zelda, de game. Het kan dus een verhaal zijn in onze wereld, waarin het gaat over Link, die we dus in het begin wel zien. Moeilijk uit te leggen!:P Die driehoeken worden in de game als volgt gebruikt: De driehoeken liggen "verborgen" op de grond. Als je daar met Link op gaat staan, en een melodietje speelt, dan gebeurt er iets. Een geheime opening opent bijvoorbeeld. Dit vind ik wel heel vet, en dit zou ik graag als intro willen gebruiken. Verder heb ik al bedacht een jongen in een klaslokaal die de hele tijd dingen ziet en hoort en hierdoor een verhaal bedenkt, en dit ook echt voor zich ziet. Erg leuk, maar ik weet niet hoe ik dit aan Link kan koppelen.. Fabeldieren zijn leuk, maar onmogelijk voor mij om te realiseren.. Hier een paar filmpjes die de sfeer aangeven: http://www.youtube.com/watch?v=3Z3VA1BM2yc http://www.youtube.com/watch?v=-d-kjzBmz6I http://www.youtube.com/watch?v=iO0LYcCoeJY http://www.youtube.com/watch?v=pYcGFLgJ8Uo

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat hier om een korte film!:) Dat is rond de twintig minuten. Het liefst wil ik dus iets maken rond om Link. Dit is de hoofdpersoon uit Zelda, de game. Het kan dus een verhaal zijn in onze wereld, waarin het gaat over Link, die we dus in het begin wel zien. Moeilijk uit te leggen!:D Die driehoeken worden in de game als volgt gebruikt: De driehoeken liggen "verborgen" op de grond. Als je daar met Link op gaat staan, en een melodietje speelt, dan gebeurt er iets. Een geheime opening opent bijvoorbeeld. Dit vind ik wel heel vet, en dit zou ik graag als intro willen gebruiken. Verder heb ik al bedacht een jongen in een klaslokaal die de hele tijd dingen ziet en hoort en hierdoor een verhaal bedenkt, en dit ook echt voor zich ziet. Erg leuk, maar ik weet niet hoe ik dit aan Link kan koppelen.. Fabeldieren zijn leuk, maar onmogelijk voor mij om te realiseren.. Hier een paar filmpjes die de sfeer aangeven: http://www.youtube.com/watch?v=3Z3VA1BM2yc http://www.youtube.com/watch?v=-d-kjzBmz6I http://www.youtube.com/watch?v=iO0LYcCoeJY http://www.youtube.com/watch?v=pYcGFLgJ8Uo

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, als het de schrijver veel kan gaan kosten door een schadeclaim denk ik dat het inderdaad ineens om geld gaat draaien... Veel geld, en dan wel in de min! :eek:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou kunnen dat men gaat zeuren. Maar jij praat alleen maar over geld, en gaat niet in op het onderwerp zelf. Als je weet hoeveel geld ik uitgeef om een filmpje te krijgen, en het er totaal niet omgaat dat ik geld verdien.. Maar ik ga er zelf wel over nadenken, niet zo veel zin in discussies hier!:)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij lijkt het eigenlijk wel een grappig project en een mogelijkheid tot een leuk (alhoewel zeer klein) opstapje (je moet uiteraard geen bestaande karakters nemen!). Soms moet een mens wel eens investeren voordat zaken opleveren. En als de investerig slechts tijd is...... (tenzij je daar al te kort van hebt maar dan kan er toch ook gewoon 'no thanks' gezegd worden?)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is het probleem hier niet. Het gaat erom dat we zeker willen weten dat mocht er ooit, op een ver moment in de toekomst in een parralel universum winst op ons idee gemaakt worden, wij daar een eerlijk deel van krijgen. (mits het geld uit dat parralelle universum ook op aarde te besteden valt, anders mag je het houden :D :rolleyes: ) ps. Reelbigfish, kijk even in je mailbox, ik heb je wat gestuurd.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al een aantal mensen hebben mij gemaild met de boodschap dat ze het eigenlijk wel interessant vinden, leuk! Ik ga even navragen hoe groot de kans is dat je echt problemen krijgt als ik zoiets zou gaan verfilmen. Misschien kunnen jullie na gaan denken over een algemene samenwerking van schrijvers?:D Misschien is het wel een leuk samenwerkingsproject? Ik zal even een site openen met schetjes die ik gemaakt heb. Kan je een idee krijgen. Nogmaals, ik kan geen geld bieden. Ik verwacht er geen geld mee te verdienen. Het moet gewoon je passie zijn.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit had ik al bedacht, alleen wat gebeurd er in zijn verhaal. Hoe is Link hier in te passen.. Titel: -onbekend- Genre: komedie/romantiek/fantasie Duur: +/- 20 min. Tim is een rustige jongen die een erg grote fantasie heeft. Hij heeft al langere tijd een oogje op een meisje uit zijn klas. Als hij op een middag in de les zit verzint hij een verhaal. Keer op keer duikt hij hij hier in naar aanleiding van dingen die hij hoort en ziet in het klaslokaal. Door de afloop van zijn verhaal krijgt hij de moed om naar het meisje te stappen en haar te vertellen wat hij voor haar voelt.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, een samenwerkingsproject lijkt mij misschien niet de meest handige/voor de handliggende optie, aangezien vast iedereen andere ideeen/ stijlen etc etc heeft? Lijkt mij? Maar het kan. Koen, ik mail je nog even met een idee. btw. je gaat 'even' een site openen?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
reelbigfish, ik begrijp de kritische reakties best een beetje. ik ben een professional in andere kunsten dan schrijven en ik moet zeggen dat mijn haren overeind gaan staan als iemand een fotowedstrijd bedenkt waar alle inzendingen eigendom blijven van de bedenker en gebruikt kunnen worden voor wat dan ook . en als iemand vraagt om even een tekening te maken voor dit of dat. ik moet met zulke dingen mn brood verdienen en dan wil je dat alleen gratis als het gaat om een goeie vriend of als er voor jezelf ook iets inzit.en 1000 keer bekeken worden op het internet daar word ik niet erg warm van. jij wel? maar natuurlijk kan het heel leuk zijn om samen iets te maken , gratis en voor niets , als de ander er ook niks aan overhoudt behalve eeuwige roem.!!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hieronder een reactie van mij die ik al eerder geplaatst heb:) En nog even over dat verdienen..mij gaat het helemaal niet om verdienen. Iemand die mij zou helpen zou het daar ook niet om moeten gaan.. Inmiddels heb ik al leuke reacties dus ik ga me hier niet tegen verdedigen. Het gaat niet om inkomsten maar om een mooi samenwerkings project.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat als je een beginner bent, dat je het als een hele eer kan zien dat je script verfilmd wordt, toch? Ook al is het voor een afstudeerproject. Als je idd al verder bent, dan denk je er misschien anders over... Is er al meer bekend, Koen, over hoe je het verder gaat aanpakken? Ik ben heel benieuwd!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben van plan om een soort groep op te zetten en te kijken of we samen iets moois kunnen bedenken. Dus een samenwerking tussen muzikanten, zangers, schrijvers, BN'ers?, noem maar op. Ik weet ook niet of het werkt maar met zo'n enorm netwerk kunnen we misschien wel een mooie film maken!:)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk! Ik speel huis-tuin-keuken gitaar en nog niet zo lang viool. Maar m'n voorkeur gaat uit naar schrijven. :) Ben helaas geen BN-er...;)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een rare vraag maar wat studeer je eigenlijk? Ben je een cameraman in opleiding of meer van de regie? Als je nog hulp nodig hebt mag je me altijd vragen:P