Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijvers aangeboden voor Kinderboekenweek 2008

KINDERBOEKENWEEK 2008 Van Rijm tot Rap :cool: Met de 54ste Kinderboekenweek in aantocht wilde ik mij (kinderboekenschrijfster met gevoel voor rijm, ritme en rap) beschikbaar stellen voor Nederlandse scholen en bibliotheken die graag een Caribisch tintje willen toevoegen aan hun Kinderboekenweekprogramma. Omdat ik op het laatste moment de kans heb gekregen om naar Nederland te komen, heb ik niet veel tijd tot mijn beschikking om mijn deelname van voldoende aanvragen te verzekeren. Ik zou graag zoveel mogelijk uit deze reis willen halen, vandaar mijn oproep: :>: SO-leden die willen bemiddelen; die contact hebben met basisscholen, organisaties of bibliotheken die nog op zoek zijn naar een schrijver tijdens de Kinderboekenweek... kunnen zich hier melden. :>: ook SO-leden die een oproep willen doen om hun aantal aanvragen te verhogen kunnen hier terecht. Voor meer informatie over het Kinderboekenweekprogramma van... LIL [email=liliana.erasmus@gmail.com]contact[/email]

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sta je nu al bij SSS? Daar kun je pas vanaf eind augustus weer iets verwachten. De scholen zijn nu dicht en boeken niets. Misschien lukt het daarna wel. En als ik een tip heb.... boek ik mooi mezelf :p

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He LiL, Ik wil wel een oproepje plaatsen op mijn website. Dat is een site speciaal voor leerkrachten basisonderwijs. www.ikvoordeklas.com Ik heb zo'n 800 bezoekers per maand en dat aantal groeit. Nu in de vakantie ligt het wat stil, maar straks in augustus zet ik er weer nieuwe dingen op. Je kunt mij een pb sturen, als je interesse hebt. @Zjors, onze school doet helaas niet mee met de kinderboekenweek. Wij hebben altijd twee keer per jaar een groot project en het past gewoon niet. Ik kan je dus voorlopig nog niet boeken, maar ik hou het in mijn achterhoofd. Net als voor Lil wil ik wel een oproep voor je plaatsen, of een link naar je site. Misschien kan in voor jullie beide een gecombineerde oproep maken. Laat maar even weten.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee, helemaal okee! Ik ga je een pb sturen. Zjors: Ja, ik sta erop. Snel, hè? En inderdaad, het zal nu wel rustig zijn, en ik heb niet veel tijd meer tot oktober, vandaar mijn oproep. Uhm, boek je jezelf? Hoe dan? :confused: Tell me more! Tell me more! ;) Hoe zit het met Boekenbal, Zjors? Is dat apart of inclusief? Hier is het zo, de deelnemende auteurs krijgen automatisch uitnodiging voor de opening, en in Nederland? Moet ik mezelf 'boeken' hiervoor? :D

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wel interesse, Sjee, lees het nu pas, leuk, maar ik moet nog even denken over wat en hoe. Jezelf boeken is toch eenvoudig genoeg, LIL. Als ik van iemand hoor dat ze daar op school iets willen doen, vertel ik hen wat mijn prijs is (heel wat lager dan via SSS) en dan spreek ik af wanneer ik kom en wat ik kom doen. Na afloop geven ze me netjes de beloofde envelop. En het kinderboekenbal mag je niet zomaar heen. SSS heeft daar ook niets mee van doen. Je uitgever moet aangesloten zijn bij CPNB en jou voordragen met een motivatie waarom jij daar thuis zou horen. Dan wordt er gewikt en gewogen en geloot (tenzij je Francine Oomen heet of Paul van Loon) en dan mag je misschien gaan als je uitgever een fikse bom duiten betaalt. Dan mag je wel gelijk met twee volwassenen en twee kinderen. Niet veel uitgevers doen daaraan mee. Ik heb nu een uitgever die haar best voor mij doet, maar die heeft het vorig jaar ook al voor elkaar gebokst dat ik op de laatset dag nog werd uitgenodigd omdat iemand had afgezegd. Ze mag eigenlijk niet ieder jaar iemand sturen, want het is een kleine uitgeverij.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: zo leer ik nog eens wat. 1 Probleempje => ik ben aan de andere kant van de oceaan en heb dus niet zo makkelijk toegang tot scholen en bibliotheken daar. Ik probeer nu wel via via, maar ben wel afhankelijk van derden voorlopig. Tot nu toe zijn de reacties geweldig en ik krijg al van verschillende kanten suggesties en hulp. Bedankt voor je tip! Goh, gaat het zo met het Kinderboekenbal? Wat een ballerig gedoe. Hier is het veel toegankelijker, niet alleen voor auteurs maar het is echt een groot feest voor de kinderen. Nou is het hier heel klein, dat begrijp ik ook wel, maar Kinderboekenweek heeft toch met leesbevordering te maken? Of ben ik nou een vreselijk simpel mens? :confused: Is er dan geen andere openingsgelegenheid behalve Kinderboekenbal? Ik wil wel alles meemaken wat er mee te maken valt. :nod:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lil, je zou de stoute schoenen kunnen aantrekken en contact kunnen leggen met een kinderboekenwinkel. Misschien kun jij voor hun een workshop verzorgen in ruil voor wat publiciteit. Veel kinderboekenwinkels ondernemen van alles, bijvoorbeeld de Boekenberg in Eindhoven. Dat is een grote en zij zullen misschien niet zo snel op je voorstel ingaan, maar bijvoorbeeld Rupsje Nooitgenoeg in Den Bosch wel. Je zou het kunnen proberen. @Zjors, Ik maak gewoon een pagina aan over de kinderboekenweek en zet daar over Lil een stukje op. Als jij dat ook leuk vindt, mag je me korte info over jezelf mailen, een plaatje van je laatste boek en hoe je te bereiken bent.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O dat is leuk, Sjee! Er staat op mijn site www.nettyvankaathoven.nl , bij 'ander werk' wat ik met poezie zou kunnen doen in de kinderboekenweek. Heb je daar genoeg aan? Kun je daarvan kopieren? Of wil je nog meer/andere dingen weten? Ze kunnen mij bereiken door de infoknop op mijn site. Dus verwijzing daarnaar? De boeken die daarbij horen zijn 'Bats Boem Baf' (door mij geschreven) en 'Wat praat je' door 8 dichters, waarvan 5 gedichten van mij. Die staan bij 'boeken' op de site. Ik kan je de kaften sturen per mail als je wilt, welk adres? Leuk dat je dat wilt doen!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik stuur ze meteen. Heb je aan de andere info op mijn site genoeg? Kun je die kopieren en plakken?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, LIL, uiteraard moet je naar de kinderboekenmarkt komen! Als die er weer is in Den Haag aan het end van de kinderboekenweek.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je wanneer precies, Zjors. Want ik moet mijn ticket nog regelen, dan kan ik daar evt rekening mee houden. Ik zou dat best mee willen maken. :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee: ik vind het echt geweldig wat je allemaal doet. Ik zou het erg leuk vinden om een workshop te doen in een boekwinkel. Dus, ik ga er zeker achteraan. Ik heb ook een collega van me benaderd die nu al volgeboekt is, en hij zou de binnenkomende aanvragen naar me doorsluizen. Hopelijk krijgt hij nog heel wat binnen :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
12 oktober ben ik er nog, ik vlieg dan maandag 13 oktober. Yes! Is het misschien wat om een date te regelen met een aantal SO-leden? Dat zou ik in ieder geval erg leuk vinden. Hapje en slokje ter afsluiting? Sjee, ik wil je nog wel persoonlijk bedanken, bestaat die mogelijkheid voor je? :nod:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lil, ik doe het graag, dus geen dank. Misschien kun je naar de meeting op 5 oktober komen?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee, meeting 5 oktober => ik zal er zijn :D Zjors: zullen we een ontmoetingsplek en tijd afspreken bij aankomst boekenmarkt? Dan kunnen we na boekenmarkt ergens naartoe? Ik heb geen flauw idee qua tijd en plek. Zou jij wat kunnen voorstellen, dan pas ik me wel aan. En anderen die er graag bij willen zijn.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
OK! :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben dit weekend weg, maar dinsdag ga ik het erop zetten. Lil, mail je mij de info? Gr. en tot 5 oktober!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee, ik heb nog speciaal op 'verversen' gedrukt. Als jij het wel krijgt zullen scholen het ook wel zien.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb even nagecheckt, maar nog niemand met problemen om het te openen. Heb je de andere schrijvers geprobeerd?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, ik ben eruit. Ik kende alleen je mans naam omdat dat de naam is die een mail aan mij me toonde. Maar je staat er onder je eigen naam, ik heb je gevonden. Wat dom van mij!! Je staat er gewoon bij. Overigens een tip: ik kreeg mijn eerste boekingen toen ik zelf enkele dagen had laten blokkeren. Blijkbaar lijkt het anders alsof je niet 'in trek' bent. Je zou bijvoorbeeld de zondag kunnen laten blokkeren, dan boeken scholen je toch niet :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee, zal ik 'bijna volgeboekt!' erbij zetten? :D of 'VOL=VOL'? :p 'NIEUW! Caribische Specialiteit!' :cool:

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, het programma op de site van de kinderboekenmarkt is nog van 2007. Ik schrok al, want ik wist nog van niets. :unibrow: Maar waarschijnlijk ben ik er wel.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha, wat zijn ze weer snel!! Wat een bak, als je dat leest en oeps, denkt snel af te moeten reizen. :lol: