Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Iemand die een kinderboek wil beoordelen?

Hohoi allemaal! Ik ben bezig met een kinderboek voor en over mijn zusje van acht jaar. Ik heb nooit eerder "echt" geschreven, wel verhaaltjes e.d. maar een echt boek is dus een hele uitdaging. Maar nu ik het doe dan wil ik het wel echt goed doen en overal op letten. En hopelijk kan ik het boek naar een pod sturen als het af is. Het boek is vooral bedoeld voor mijn zusje maar ik schrijf het zo dat elk kind het kan lezen en begrijpen. Bij proeflezen heb ik al een stuk van het eerste hoofdstuk gezet. Verder dan het eerste hoofdstuk ben ik ook nog niet. Het boek is dus bedoeld voor kinderen rond de acht jaar, maar waarschijnlijk dan toch voor iets oudere kinderen omdat het wel een redelijk boek wordt, ik zat te denken aan 10000 woorden, maar daar moet ik nog even goed naar kijken. Maar mijn vraag is of iemand het eerste hoofdstuk zou willen lezen en beoordelen. Met dat advies en commentaar weet ik dan hoe ik verder moet gaan met de rest van het boek. En het zou geweldig zijn als diegene het boek wil lezen als het voor mij "af" is, (met gecontroleerde spelling e.d.) zodat ik dan met dat commentaar het boek echt af kan maken door eventueel nog dingen te veranderen. Of misschien vind iemand het fijner om per hoofdstuk te lezen? Ik zoek dus iemand die af en toe per mail wat wil lezen en beoordelen en waar ik dan met eventuele vragen terrecht kan. Maar wees niet bang, ik spam heus niet heel je mailbox vol met vragen en verhalen hoor, ik hou me wel in ;) En ik kan alle kritiek hebben, ik zal ook mijn best doen om er iets mee te doen. Alle hulp is welkom, ook als je alleen maar het eerste hoofdstuk wilt lezen, of alleen het boek als het af is. Alvast bedankt, Groetjes Charlene

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan dat wel voor je doen, doe het ook voor andere forummers. Maar ik hang daar wel een prijskaartje aan. Het is namelijk een onderdeel van mijn beroep.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, aan wat voor prijs moet je dan denken? Ik heb werkelijk geen idee namelijk. Of moet ik daarvoor even een prive berichtje sturen?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Charlene, Ik doe ook manuscriptbeoordeling voor enkele uitgeverijen en particulieren. Als je wilt kan je mij ook pb-en. Gaan we nu in concurrentie Zjors? ;)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dit vind ik eigenlijk niet de bedoeling. Gaat iedereen hier nu tegen elkaar opbieden voor commerciële diensten? Als iemand bereid is om te betalen voor het beoordelen van een boek dan moet dat niet via dit forum gebeuren, maar via de daarvoor bestemde kanalen (manuscriptbeoordelaars): http://www.schrijvenonline.org/schrijfgids/manusc… Als je er geen geld voor over hebt dan zoek je dus gewoon proeflezers. Beoordelen moet je overlaten aan de professionals.