Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal zoekt schrijver!

Ik ben Brenda, 50 jaar en op zoek naar een schrijver die mijn biografie kan schrijven. Door mijn dyslectie ben ik niet in staat om dit zelf te schrijven, al kom ik verbaal wel sterk over. Inhoudelijk gaat mijn boek over: - Mijn onbeschermde jeugd. - Mijn drugsgebruik vanaf ongeveer 12 jaar en vanaf 13 jaar zwervende. - Verplichte opname psychiatrische inrichting. - Levercirose door hepatitis b en c + een levertransplantatie. - Het leven nu: - Woont op een boerderij in een rustig dorpje - Man en 3 kinderen ( 21-19-16) - Nog steeds een strijd tegen de hepatitis C Ik wil graag via dit boek de kracht van het positieve denken overbrengen naar de medemens. Er is leven na de dood. Brenda ba.zopfi@quicknet.nl

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag me mailen, maar je mag ook hier openbaar vertellen wat je bedoeling is met deze biografie? Voor een groot publiek? Welk publiek? Waar en hoe wil je het boek publiceren? En wat voor budget heb je om dit boek te verwezenlijken?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dezelfde vragen als Mariejeanne... Maar je mag me ook mailen! Graag wel op mijn functionele adres: tekst-correctie@live.nl. Het lijkt me interessant om hieraan mee te werken, maar daarvoor heb ik wel wat meer informatie nodig. Ik ben benieuwd!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Volgens mij heb je bij dyslectie ook last tijdens het formuleren schrijverke en niet alleen bij het lezen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn inderdaad vele vormen van dyslectie. Of je er goed mee kunt schrijven, kun je eigenlijk alleen zelf weten. Ik heb zelf ook dyslectie, maar ik schrijf veel (kost wel moeite met spelling) en heb als het goed is mijn VWO diploma gehaald. Brenda, als je het écht zelf zou willen schrijven, ben ik ervan overtuigd dat je het kan. Zeker met af en toe wat hulp. Het zal echter wel veel tijd en moeite kosten en het verhaal zal zeker niet hetzelfde worden als wanneer een ander het schrijft (ook inhoudelijk zal iemand met iets meer afstand hele andere dingen belangrijk vinden dan jij zelf). Je moet zelf goed nadenken wat je wilt.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allen, voor de reactie's en de tips die jullie me hebben gegeven. Door mijn dyslectie, kon ik niet eerder reageren omdat mijn notulist afwezig was.
Je mag me mailen, maar je mag ook hier openbaar vertellen wat je bedoeling is met deze biografie? - De bedoeling is om de gebeurtenissen in mijn leven een plekje voor mezelf te kunnen geven. Daarmee kan ik duidelijkheid creeren naar mijn familie en vrienden. Daarnaast ben ik ook zoekende naar lotgenoten, voor de herkenning om het eenzame gevoel, die deze ziekte meebrengt, te verminderen. Tevens wil ik "het grote publiek" inzicht geven in het ziektebeeld Hepatitis C, en de oorzaken en de gevolgen daarvan. De rede daarvoor is dat ik regelmatig "aanloop" tegen verschillende vooroordelen en onbegrip. Ook wil ik benadrukken dat er in Nederland geen boek over Hepatitis C gaat, behalve van Hepzibah Kousbroek die op 5 maart 2009 overleden is, tgv Hepatitis C, op een leeftijd van 55 jaar. Voor een groot publiek? Welk publiek? -Zie boven, ik denk dat deze vraag daar grotendeels mee beantwoord is. Waar en hoe wil je het boek publiceren? - Er is een uitgever in Amsterdam die er wel belangstelling voor heeft. Hoe.. dmv reclame etc.. ik wil er zelf wel voor op de tv. En wat voor budget heb je om dit boek te verwezenlijken?
- Er is een budget. Mijn vraag is tevens wat vraagt een schrijver om een boek te schrijven, en hoe gaat dat in zijn werk? Hopende op jullie reactie, en w.s tot volgende week. Groetjes Bren.