Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wachten op uitgever

Hallo allemaal, Ik ben nieuw als lid op het forum, maar ik kom hier al langer regelmatig om de interessante tips en weetjes. Ik heb dan toch maar besloten zelf ook iets toe te voegen, en als ik er ook maar één persoon mee kan verder helpen is dat voor mij al voldoende. Mijn probleem is eigenlijk het volgende: In oktober 2011 heb ik een contract getekend bij Boekscout om mijn boek 'Henry, de avonturen van een professionele levensgenieter' uit te geven. Waarom ik voor boekscout heb gekozen? Omdat ik veel te ongeduldig van nature ben, en niet 3 maanden kon wachten op antwoord van een reguliere uitgever :D (Wat niet wil zeggen dat het gelukt zou zijn hoor!) Maar waar het om gaat is dat we nu al in Februari zijn beland, en ik (terwijl ik het boek in December 2012 klaar moest hebben) nog steeds niet meer heb gehoord dan dat ze in het 'productieproces' zitten. Ik krijg van heel veel mensen dagelijks vragen wanneer ze mijn boek kunnen kopen, en dat is erg vervelend als je bekijkt hoeveel tijd ik al in promotie en marketing heb gestoken. Al sinds November 2011 heb ik : 1. Mijn website opgezet 2. Mijn Facebook fanpage gemaakt en tot nu toe 1800 leden gevonden. 3. Mijn twitteraccount gemaakt, volgers gezocht en ben ook dagelijks bezig contacten met mijn volgers te onderhouden. 4. Mijn Linkedin account gemaakt en ook daar relevante netwerker gezocht. 5. Op honderden forums mijn boek gepromoot. 6. Beginnen met columns te schrijven en publiceren op zoveel mogelijk veelbezochte websites, en ook ondertussen daar reclame gemaakt voor mijn boek. Een hele waslijst dus, maar ook erg effectief (hoop ik) aangezien ik al een database van 800 geïnteresseerde lezers heb weten te bemachtigen. Maar waar ik nou zo ontzettend van baal is dat ik niemand kan vertellen wanneer ze mijn boek kunnen kopen! Ik wist op voorhand dat ik veel moeite moest doen om te promoten, en heb het ook met plezier gedaan, maar nu wil ik eindelijk mijn boek in handen houden hoor. Waarschijnlijk zien velen dit als een luxeprobleem en vinden me een ongeduldig mannetje :D , maar ik ben gewoon bang dat veel van mijn volgers hun interesse gaan verliezen als het te lang duurt. Alleszins, ik hoop dat er mensen zijn die hun boek al af hebben, en gebruik kunnen maken van mijn promotietips, want geloof me op die manier gaat het best snel om geïnteresseerden voor je boek te vinden.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoy Pclover, welkom op de site! Wat staat er in je contract vermeld? Is er een datum van publicatie opgenomen? Het lijkt me wel een rotprobleem te zijn, ik hoop dat het toch snel opgelost geraakt! Het zijn inderdaad leuke tips die je geeft, altijd handig.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoy Pclover, welkom op de site! Wat staat er in je contract vermeld? Is er een datum van publicatie opgenomen? Het lijkt me wel een rotprobleem te zijn, ik hoop dat het toch snel opgelost geraakt! Het zijn inderdaad leuke tips die je geeft, altijd handig.
Dank je wel Zievenaar, In mijn contract staat alleen wanneer Ik het moet inleveren (achteraf gezien wel slim bekeken van hen :D ) Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat ik bij het verschijnen van mijn boek pas met de ECHTE marketing kan beginnen: - Boekenwinkels benaderen - Opsturen naar: Landelijke Bibliotheek, Locale en landelijke kranten en tijdschriften (zowel in Nederland als in België) - Radioprogramma's voor interviews - Online verkopers van boeken benaderen zoals bol.com e.d Kortom, nog veel werk aan de winkel ( maar ga het met plezier doen!)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Stefan, als ik op de link naar je website klik, laadt hij niet fraai, en slechts tot op zekere hoogte. Wel kan ik al zien dat je er goed aan doet, de interpunctie van je tekst bij te werken <- tip. :) Welkom op Schrijven Online, overigens!

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stefan, als ik op de link naar je website klik, laadt hij niet fraai, en slechts tot op zekere hoogte. Wel kan ik al zien dat je er goed aan doet, de interpunctie van je tekst bij te werken <- tip. :) Welkom op Schrijven Online, overigens!
Dank je wel voor de tip, dat mijn website slecht laad heb ik aan mijn ex-webmaster te danken. Hij heeft een pop-up geïnstalleerd om facebook stemmen te werven. Moet nog uitvogelen hoe ik die weghaal :(

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stefan, wat is je Facebook-pagina en mag ik vragen hoe je aan 1.800 fans komt? De website laadt hier ook niet lekker.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dat lost allemaal niet je probleem op van een te laat geleverd boek. Het lijkt me ook niet dat het zo lang hoort te duren. Ik neem aan dat je ze erop aangesproken hebt?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou Boekscout eens vragen of het volgende week af kan zijn en zo niet of ze dan bereid zijn het contract te verbreken. Ik begrijp sowieso niet waar je Boekscout voor nodig hebt als er zo veel mensen geinteresseerd zijn. Stuur het boek rechtstreeks naar een drukker (Boekscout doet ook niet veel meer dan dat, WPS is een goede en betrouwbare) en je hebt het twee weken later goedkoop in huis. En de winst in je eigen zak.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wel moet je zelf dan voor een isbnnummer zorgen, als je dat wilt. Zet WPS dat er ook op met de barcode? Ik vrees van niet. Ik heb het tenminste ook eens via hen geprobeerd en toen werd mij gezegd dat ik het dan via een uitgever moest doen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
toen werd mij gezegd dat ik het dan via een uitgever moest doen.
Ja, maar je kunt zomaar je eigen uitgever worden.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
toen werd mij gezegd dat ik het dan via een uitgever moest doen.
Ja, maar je kunt zomaar je eigen uitgever worden. NB: Kijk in het Boekscout contract of er iets in staat over rechten op e-Books. Als je contract het toelaat, zou je het boek zelf als e-Book kunnen (voor)publiceren.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hem hier liggen van iemand anders en er staat in dat het op geen enkele andere manier publiek gemaakt mag worden. Ontzettend frustrerend, want Boekscout doet zo te zien zelf niets met e books, en dat wilde de iemand die me naar het contract liet kijken nu juist graag.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja hoor ik heb ze verschillende malen gecontacteerd maar ik hoor van overal dat voor hen een week maar een dag is. Dat probleem met de website is gelukkig opgelost! En nee, je mag idd op geen enkele wijze iets uit het boek publiceren :(

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blijkbaar heeft mijn marketing methode toch wat opgeleverd! Ik kreeg vandaag van Google een pagerank 2! De site is nog maar twee maanden online. De meeste websites doen er jaren over om een hoge pagerank en dus betere vindbaarheid te krijgen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Zjors. Probeer gewoon onder dat contract uit te komen. Als ik Boekenbent laat drukken, heb ik binnen een week mijn boeken, zoveel als ik er wil. ISBN kun je zelf aanvragen. Je site is erg traag en ik kreeg tussendoor een blauw vlak. Dat zou ik wel veranderen als ik jou was. Veel succes met je boek.