Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

boekpromotie reviewexemplaren

Hallo, Ik ben Lore en ben hier nieuw. Ik heb een vraagje waarvan ik het antwoord nog niet op het forum heb teruggevonden. Op 30 september geeft boekscout mijn boek uit. Ik moet zelf promotie maken. Weet er iemand hoe je best je boek kan aanbieden bij magazines en sites? Stuur ik gewoon een reviewexemplaar van mijn boek op, samen met een persbericht? Of moet ik nog iets bijvoegen? Ik heb geen idee hoe dit concreet werkt... alvast bedankt voor jullie feedback! Lore

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Je kunt het gewoon opsturen, maar aangezien je alles zelf betaalt heeft het in dit geval meer zin om eerst even te mailen denk ik. Lang niet alles wat je opstuurt wordt ook behandeld namelijk. Ik heb op verschillende redacties gewerkt en je krijgt veel meer dan je kunt (of wilt) behandelen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk ook naar magazines en sites die goed aansluiten bij het onderwerp van je boek. Ik heb zelf een Italië-website waar ik regelmatig boeken bespreek die een Italië-thema hebben. Dan vind ik het zelf ook leuk om ze te bespreken.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk ook naar magazines en sites die goed aansluiten bij het onderwerp van je boek. Ik heb zelf een Italië-website waar ik regelmatig boeken bespreek die een Italië-thema hebben. Dan vind ik het zelf ook leuk om ze te bespreken.
Hai Kiksgreggel, Mijn boek speelt zich ook voor een groot deel af in Tropea, Zuid-Italië, mag ik jou bij uitgave een digitaal exemplaar opsturen? Ik hoop alleen dat je ook een echte website gaat maken met je domeinnaam, een Facebookpage is een leuke 'tool', maar leest niet erg lekker ;) Je kan ook al een teaser downloaden op mijn website hieronder vermeld.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk ook naar magazines en sites die goed aansluiten bij het onderwerp van je boek. Ik heb zelf een Italië-website waar ik regelmatig boeken bespreek die een Italië-thema hebben. Dan vind ik het zelf ook leuk om ze te bespreken.
Hai Kiksgreggel, Mijn boek speelt zich ook voor een groot deel af in Tropea, Zuid-Italië, mag ik jou bij uitgave een digitaal exemplaar opsturen? Ik hoop alleen dat je ook een echte website gaat maken met je domeinnaam, een Facebookpage is een leuke 'tool', maar leest niet erg lekker ;) Je kan ook al een teaser downloaden op mijn website hieronder vermeld.
Hallo pclover (Stefan), Leuk dat je boek zich ook in Zuid-Italië afspeelt. Ik neem aan dat je er zelf ook een tijdje hebt doorgebracht? Natuurlijk mag je een digitaal exemplaar opsturen. Echte website staat nu nog op het domein van mijn werktitel ('Cappuccino na elven'), maar ga ik binnenkort naar het nieuwe domein verhuizen en updaten. Grtz, Edward