Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

boekpresentatie (eigen beheer)

hallo heb al veel stukjes gelezen over een boek presentatie enz, maar die zaten allemaal bij een uitgever, maar hoe zit het dan als je het boek in eigen beheer uitgeeft? hoe gata het dan in zijn werking, wie laat je dan ( behalve jezelf) het inleidend stukje vertellen, hoe regel je het dan met boeken signeren ( mijn boek kan alleen op bestelling worden gekocht ) enz

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan zul je zelf een aantal boeken moeten inkopen en proberen die te slijten op de presentatie.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jodyhens, dit is een topic over van alles in eigen beheer. Deze schrijver heeft er echter zelf voor gekozen om geen presentatie te houden. Als je er wel één wilt, zul je dus zelf alles moeten regelen. Wellicht dat een plaatselijke boekhandel mee wil werken, als die mee verdient aan de boeken die die dag verkocht worden, waarbij de kans natuurlijk groter wordt als de schrijver zelf ook de eventuele hapjes en drankjes regelt. Je kunt ook kijken of de presentatie ergens anders kan, bijvoorbeeld in een bieb of op een plek die toepasselijk is voor het boek. Alle kosten zijn voor de schrijver zelf (tenzij bijvoorbeeld een boekhandel er zoveel brood in ziet dat die voor een deel van de kosten wil opdraaien). Je moet ook zelf kranten en eventuele andere media benaderen en eventueel flyers uitdelen en mensen op andere manieren op je boekpresentatie wijzen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jody, Ik sluit me aan bij Trenke, maar wat ik gedaan heb is een flyer laten maken van mijn boek. Deze flyers zijn door mij verspreid, huis aan huis, en ook door familie en vrienden in hun woonplaats. Het respons was overweldigend. ( tenminste voor mij) Misschien ook een idee... Bobcat.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
goedenavond meneer Bobcat. Mij is het goed bevallen met 'Slecht Bevallen' om een mail te maken en naar iedereen toe te zenden. Ach, een boekpresentatie lijkt er niet van te komen. Had ik natuurlijk vorig jaar al moeten doen. Maar so what, ik doe alles toch in de verkeerde volgorde. Een presentatie kan ik altijd nog doen. Ik las dat ene Tja ook een tijd nadat ze boeken had geschreven pas een boekpresentatie gaf. Overigens is in Eigen Beheer prima bevallen. Je moet alleen niet wachten totdat iemand aanbelt en vraagt of je iets geschreven hebt. Een website met een contactforumlier bleek een schot in de roos te zijn.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je reageert wel heel laat op dit topic. :confused: Zolang heb ik niet gewacht. En als mij niet gevraagd was om het boek te presenteren, had ik het waarschijnlijk nooit gedaan. Succes met 'Slecht Bevallen'.