Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Signeren bij evenement: wie levert de boeken?

Misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft: als je gaat signeren bij een evenement, de fantasy fair bijvoorbeeld, wie levert dan de boeken? Doe je zoiets in samenwerking met een boekwinkel, of levert de uitgever de boeken, of worden de boeken door de organisator van het evenement besteld? Vooropgesteld dat het me zou lukken, zie ik mezelf in gedachten al zitten met een geldkistje, en te weinig wisselgeld en iedereen komt met een briefje van vijftig :D . Ik verwacht geen grote aantallen te kunnen signeren, maar het lijkt me heel leuk om eens ergens anders dan in een boekwinkel te signeren.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maak daarover duidelijke afspraken met je uitgever. Want zo'n evenement is natuurlijk wel de kans om snel door je auteursexemplaren heen te komen (als je die hebt, maar als je het over de Elf Fair hebt dan ga ik er vanuit dat je ze hebt, of een verkeerde doelgroep probeert te bereiken). Nou weet ik niet wie je bent of wat je schrijft, maar de Elf Fantasy Fair is niet bepaald een goed voorbeeld. Veel fantasy-uitgevers komen er niet, boekenwinkels nog minder, en het hebben van een eigen kraam is erg prijzig. Op de bonnefooi wat verkopen en signeren is verboden. De organisatie zal je boeken zeker niet inkopen. Alternatief kun je natuurlijk vragen of de mensen het boek zelf meenemen (dat zullen ze toch wel doen) als ze het gesigneerd willen hebben.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Doe je zoiets in samenwerking met een boekwinkel, of levert de uitgever de boeken, of worden de boeken door de organisator van het evenement besteld?
Je kunt het alle drie de partijen voorleggen en met hen overleggen. Ook kun je een stel boeken zelf inkopen en verkopen - niet alleen op evenementen maar bij alle gelegenheden waar je je werk zou kunnen aanbieden <- m.a.w. zorg dat je altijd een setje werk binnen handbereik hebt.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Thérèse: daar had ik ook al aan gedacht, gewoon zelf inslaan. Ik zal er eens over nadenken. Voor de rest: de fantasy fair was maar een voorbeeld, ik denk groter. Alhoewel een schrijver van mijn uitgever daar wel gestaan heeft, maar ik schrijf geen fantasy. En ik vind het leuk om veel zelf te doen. Op het moment dat ik de boel geregeld heb en promotiemiddelen nodig heb zoals posters schakel ik mijn uitgever in. Bedankt in ieder geval voor de reacties, ik brainstorm nog even door.