Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraag over promotie van Vintage

Hoe begin ik met journalistiek schrijven op het gebied van Vintage???

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is wel een heel algemeen geformuleerde vraag. Heb je wel ervaring in journalistiek schrijven, maar alleen niet op het gebied van vintage? Of heb je sowieso weinig of geen journalistieke schrijfervaring, maar wellicht wel veel kennis van vintage? Wat versta jij daar trouwens onder? Heb je aanwijzingen dat er binnen een bepaald tijdschrift of ander medium interesse is voor journalistieke artikelen over dit onderwerp? Hoeveel weet je eigenlijk van het onderwerp en hoe goed ken je deze tijdschriften/media (als daarvan sprake is)? Allemaal factoren die invloed hebben op de beantwoording van de vraag en die wij niet kennen. Kom aub nog een keertje langs om je vraag van wat meer achtergrondinfo te voorzien.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's ook waar, Thérèse, maar journalistiek schrijven kan een opstap zijn naar creatief schrijven? Als iemand snel op een geolied (schrijf je dat zo?) spoor gezet kan worden, dan hoeven we toch niet zo keihard te zijn? Dries gaf eerder bij het onderwerp 'oproepen' ook al aan dat er een grijs gebied is tussen beide takken van 'sport'. Hoewel door de titel en inhoud van dit topic duidelijk is dat dit geen grensgeval is, dacht ik toch maar te reageren.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe begin ik met journalistiek schrijven op het gebied van Vintage???
Kijk even bij de Online Academie, daar staat dat je een workshop kan doen getiteld Journalistiek voor beginners. Ik neem aan dat je haast hebt? Anders raad ik je aan om een cursus Journalistiek Schrijven te doen bij het NTI (zoals ik doe). Ik heb namelijk zo het idee dat een workshop Journalistiek korter duurt dan een cursus. Bovendien is de workshop van de Online Academie speciaal gericht op beginners en de cursus van het NTI niet.