Schrijfwedstrijd of opsturen literair tijdschrift?
Hallo,
Een paar maanden geleden heb ik meegedaan aan de voorronde van de schrijfwedstrijd WriteNow, maar helaas niet gewonnen. Mijn naam werd wel in het juryrapport genoemd voor de eervolle vermelding en ik kreeg een paar opmerkingen hoe ik volgend jaar waarschijnlijk wel zou kunnen winnen (door nog een paar kleine dingen aan het verhaal aan te passen).
Nu heb ik het korte verhaal van toen iets veranderd. Ik twijfel alleen of ik nu moet wachten om weer mee te doen aan WriteNow! of dat ik het net zo goed/beter kan opsturen naar een literair tijdschrift zoals Hollands Maandblad. Het korte verhaal bestaat vooral uit fragmenten van een manuscript waar ik al een tijd mee bezig ben, dus door een schrijfwedstrijd te winnen of te publiceren in een tijdschrift, hoop ik vooral iets meer de aandacht te kunnen trekken van uitgevers. Of anders dat ik in ieder geval iets te melden heb in een begeleidende brief bij mijn manuscript ;)
Wat lijkt jullie het beste middel: opsturen naar een literair tijdschrift of nog een keer meedoen aan WriteNow? Heeft er iemand hele positieve ervaringen met een publicatie in een literair tijdschrift?
De drempel van het publiceren
Ik zou het niet nog een keer
Bij WriteNow! staat inderdaad
ralf schreef: Aan de andere
Als ik een jurylid was, zou
Ja joh, in een jaar tijd kun