Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Flaptekst eerste boek

Stel je bent een beginnend schrijver met geen enkele ervaring in het schrijverswereldje. Je hebt geen relevante werkervaring of referenties die vermeldenswaardig zijn voor achterop je boek. Wat kun je dan het beste over jezelf vermelden in de flaptekst van je eerste boek? Leeftijd, geboorteplaats...? En dan op zo'n manier dat het goed overkomt en daardoor de verkoop stimuleert. MvG, Anton

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je schaapherder bent, is dat wel noemenswaardig. Klinkt romantisch en als schaapherder heb je vast zeeën van tijd om over je verhaal na te denken.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien hoe je op het idee voor het betreffende boek kwam of misschien herinner je je HET moment dat je zeker wist dat dit boek er ging komen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je er wellicht een creatieve draai aan kunt geven. Op de flap van mijn tweede kinderboek heb ik Madeliefs strategie trouwens toegepast (hoewel ik wel relevante werkervaring had).

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Op o.a. de achterkant van Winnie de Poeh en de GVR staat niets over de schrijver vermeld, dus je hoeft niet per se iets over jezelf te vertellen. Je kunt het ook houden bij een korte tekst over het boek.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien hoe je op het idee voor het betreffende boek kwam of misschien herinner je je HET moment dat je zeker wist dat dit boek er ging komen.
Dat zie je volgens mij niet vaak op regulier uitgegeven boeken. Ik denk dat het daarom al snel amateuristisch zal overkomen. Ik zou het kort en zakelijk houden. Vaak zie je iets staan (natuurlijk in dit geval volledig uit de lucht gegrepen, maar het geeft je misschien een idee): Anton Buiks (1973) werkt op een makelaarskantoor. Zomer in Zweden is zijn debuut. Ik zou dus echt alleen vermelden wat er toe doet. En als je echt geen enkele ervaring hebt met andere publicaties of gewonnen prijzen, is dit het wel ongeveer.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elo-schrijft: ik denk dat dat inderdaad het beste is, echter dat zegt dan ook weer zo weinig, dat men totaal geen beeld krijgt van de schrijver. Het blijft lastig.