Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Website waar gratis promotie kan worden gemaakt voor je boek?

Hoi allemaal, Afgelopen week heb ik van veel leden hier websites bezocht waar een kleine biografie, interesses en soms ook gepubliceerde boeken op staan. Sommige websites zijn erg professioneel, maar ook veel sites zijn wat minder mooi, wat afbreuk doet aan de presentatie van je boek. Zeker als je gratis een boek wilt aanbieden moet je het hebben van je presentatie. Dit deed bij mij het idee ontstaan om een platform te bouwen waarop je als auteur zelf je boeken kan promoten op een hele mooie en professionele manier. Zou er behoefte zijn aan zoiets of bestaat het mogelijk al? Functionaliteiten waar ik aan dacht: -Maak een account aan (eigen naam en/of pseudoniem); -Voeg een biografie toe -Voeg een bibliografie toe -Voeg gratis eBooks toe -Voeg per boek een eigen beschrijving toe en geef bezoekers de mogelijkheid om hierop te reageren -Voeg per boek links toe naar externe websites; -Voeg per boek recensies toe; -Maak het makkelijk voor bezoekers om de boeken meteen te delen in sociale media zoals facebook. Enz... enz.. Graag zie ik uit naar jullie reacties.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een goed idee. Er bestaan wel ebookretailers zoals eboekhuis en ePagine maar die zijn meer voor ebookuitgaven van uitgevers. Verder heb je Pumbo.nl. Hier kun je wel als schrijver je eigen ebook uitgeven en een eigen account maken met je uitgaven. De prijs valt alleszins mee. Maar een platform waar je je gedrukte boek en je ebook gratis kunt promoten ben ik nog niet tegengekomen. Een boek alleen op je eigen website promoten blijft toch een beetje beperkt. Ik zou het dus een heel goed initiatief vinden.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klinkt in ieder geval veelbelovend. Volgens mij bestaat iets dergelijks, in deze vorm, nog niet.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij bestaat iets dergelijks, in deze vorm, nog niet.
DeEllis weet waarschijnlijk meer, heb ik zo het idee. Zij had toch ook zo'n soort site op poten gezet?

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat jullie boekengek.com bedoelen, inderdaad van DeEllis :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij bestaat zoiets al. Laatst zag ik ergens een nieuwe site die zo werkte, maar ik ben de naam vergeten (het was niet boekengek.com).

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatst zag ik ergens een nieuwe site die zo werkte, maar ik ben de naam vergeten (het was niet boekengek.com).
Een promotiesite waarvan je je de naam niet meer kan herinneren is geen goed begin! ;)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekengek.com is niet helemaal gratis, toch? Maar wel heel goedkoop, dus dat is bijna hetzelfde. :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er eens over nadenken. Zelf werk ik momenteel bij Stichting Bibliotheek.nl, waar alle bibliotheek websites van NL drastisch worden aangepakt. Daar werk ik samen met veel ontwerpers en ontwikkelaars, dus mogelijk kan ik wat personen bij elkaar trekken die het leuk vinden om een website op te zetten. Als er nog bepaalde functionaliteiten zijn die ontbreken in bovenstaande lijst, maar die wel ENORM handig zijn voor de promotie van je boek, dan hoor ik het graag!!

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Laartje, Er bestaat bijvoorbeeld ook nog www.boekenmijn.nl en www.schrijverspunt.nl Elke promotiesite voor boeken is natuurlijk prima, maar degene die zo'n promotiesite maakt, moet uiteraard ook een degelijk online marketingplan opzetten (met o.a. zoekmachinemarketing, sociale media marketing, linkbuilding, e-mailmarketing, etc) en daarin een goede webstrategie hebben voor die promotiesite zelf want anders is het alleen maar weer een nieuwe site die in de marge acteert. Het zal jullie vast lukken. Veel succes!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Griseo, Goede tips, dank je. Ik vind boekenmijn er minder leuk uitzien (hoop dat ik hier niemand beledig), maar schrijverspunt daarentegen is wel leuk. Het dekt alleen nog niet de lading die ik voor mij zie, ik heb nog wel wat leuke ideeën :)

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Laartje, Ik ben even verder gaan kijken op het web. Er zijn een paar initiatieven gesneuveld, of waar op zijn minst de website niet meer doet wat het doen moet. Kwam er nog een paar tegen: * http://www.bluedrop.nl/boekenbeeld/index.html (het initiatief is interessant, maar verder niet echt uitgewerkt, zo'n initiatief zou je eigenlijk samen moeten voegen met de meer statische promotiewebsite) * http://www.leesditboek.nl/ (is dit een beetje waar je naar zoekt?) * http://www.uhb.nl/ (dit is echt zwaar professioneel, en ik vind dit eigenlijk de meest interessante qua mogelijkheden) Wat me verder opviel bij het intikken van zoekwoorden in Google is dat bij de combinatie van bijvoorbeeld de woorden "promotie sites boeken" in de eerste 100: schrijverspunt veelvuldig naar voren komt, zoals ook SOL veelvuldig genoemd wordt, michameinderts (!) een keer genoemd wordt :-), maar ik in deze vorm geen boekengek.com (waar ik vanuit het verleden gezien natuurlijk een groot fan van ben) vind. Dit lijkt me een goede reden voor DeEllis om op dit gebied nog even stevig de kaarten te schudden. :-) Bij "promotie boeken": uiteraard SOL en ook weer schrijverspunt en nog wat anderen. En zo kun je nog wat meer spelen met zoekwoorden. Zover ik kan zien, is er best nog wel wat te doen op dit gebied, zowel voor de bestaande sites als ook voor mensen met een initiatief (idee). Nogmaals veel succes toegewenst.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik nu een lezer ben, en ik zoek een nieuw boek, en ik wil eens iets anders, een voor mij onbekende schrijver, hoe ga ik dat dan aanpakken? (ik stel niet echt een vraag hoor, dit is de vraag die een boeken promotiesite zichzelf moet stellen).

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik nu een lezer ben, en ik zoek een nieuw boek, en ik wil eens iets anders, een voor mij onbekende schrijver, hoe ga ik dat dan aanpakken? (ik stel niet echt een vraag hoor, dit is de vraag die een boeken promotiesite zichzelf moet stellen).
Een homepagina met daarop oa: -De 10 laatst toegevoegde auteurpagina's -De 10 laatst toegevoegde boeken -De 5 meest gewaardeerde boeken van afgelopen week/maand/jaar/altijd -Een random uitgelicht boek, elke keer anders als je de pagina opstart. -De laatst toegevoegde reviews Filters: Zelfde als hierboven, maar dan filters op genre, jaar van uitgave enz.. Zoiets?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Laartje]
Als ik nu een lezer ben, en ik zoek een nieuw boek, en ik wil eens iets anders, een voor mij onbekende schrijver, hoe ga ik dat dan aanpakken? (ik stel niet echt een vraag hoor, dit is de vraag die een boeken promotiesite zichzelf moet stellen).
*spam*