Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volhouden!

Na alle bekende stadia van boekpromotie doorlopen te hebben, besloot ik dat het tijd werd om het; ‘eens anders aan te gaan pakken.’ Oh, ja, de plaatselijke krant had een leuk artikel geplaatst over deze nog onbekende schrijver met zijn nieuwe boek. Echter niemand schijnt tijd gehad te hebben om het te lezen. De boekhandel wilde wel mijn boek in consignatie nemen. Maar om één euro op elk verkocht exemplaar bij te leggen, was ook niet mijn opzet. De plaatselijke bibliotheek had ook al stiekem gegniffeld toen ik een gratis exemplaar op de balie had achtergelaten. Met een afdruk van een door mij in elkaar geknutseld plaatje arriveerde ik bij de drukker. De grote witte snor van de brave man wipte van vreugde op en neer toen ik duizenden full color flyers bij hem bestelde. Met een plattegrond op zak liep ik dagenlang door mijn woonplaats. Straat in, straat weer uit. Tuinpaadje op en af. Poortje open en poortje weer dicht. Braaf hondje, klo..te hond! Pleisters op mijn handen door de scherpe brievenbussen. Regen die met bakken naar beneden viel. Herfstbladeren die striemden in mijn gezicht door de harde wind. Glijdend en struikelend over ongelijk gelegde stoeptegels en andere vreemde dingen die mensen in hun tuin geplaatst hadden om deze schrijver bewust te hinderen terwijl hij alleen zijn boek onder hun aandacht probeerde te brengen. Terwijl ik iedere avond mijn pijnlijke voeten masseerde bekeek ik vol vreugde het snel stijgende aantal bezoekers op mijn website. Optimistisch ging ik de dag daarop weer op pad. Weer en wind kon mij niet meer deren. Nu zit ik hier en kijk ik naar mijn gymschoenen die ik maar aan de muur gehangen heb met hun gaten in de kapot gelopen zolen. Als een soort van trieste les, dat niet iedere inspanning tot het gewenste resultaat leidt. Ik neem mij voor om het de volgende keer eens: ‘anders aan te pakken.’ Zuchtend verlies ik mijzelf weer in het schrijven van mijn volgende boek. Bobcat.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beter iets gedaan en niet gelukt, dan niets gedaan en het betreuren! Hoed af voor je doorzettingsvermogen. Goed gedaan!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Petje af, Bobcat. :thumbsup: Edit: ik heb je site bekeken en het verhaal gelezen. Het idee is heel leuk. Het kan nog beter uitgewerkt worden. De stijl kan soepeler, strakker. Zet eens een verhaal hier op Proeflezen, er komen daar mensen die je met plezier verder zullen helpen. Edit II: oh, dat heb je al gedaan ... :o

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ander alternatief is wellicht om Ads Google in te zetten. Ken je die kleine advertenties bij kranten, tussen de artikelen, dan wel aan de rechterkant als je op Google via een 'zoekwoord' iets tracht te vinden? Je advertentie komt dan op verschillende internetsites in beeld en je betaald pas als er iemand op klikt (link naar betreffende website waar je boek staat). Je kunt bijv. kiezen voor heel NL of bepaalde regio's. Het is eigenlijk iets voor ondernemers (bedrijfsmatig), maar boeken verkopen lijkt me daar ook wel onder te vallen. Naast het realiseren van naamsbekendheid doe je ook aan verkoop van je produkt (boek). Google geeft zelfs gratis tegoedbonnen weg, meestal vijftig euro, die elke maand bij een magazine van de Kamer van Koophandel zit. Kwestie van iemand vinden die zo'n bon over heeft. Ik heb er nog eentje liggen als je het wilt uitproberen. Je moet dan nog wel zelf tien euro overmaken bij het aktiveren van die tegoedbon, maar er wordt ook vijf euro afgeschreven (van het aangemaakte tegoed) als je een account aanmaakt. Kijk maar eens op de onderstaande link. Scheelt je lopen door de kou en de regen. https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?serv…

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit leerde ik de 5 p's van de marketing: Product Plaats Prijs Promotie verPakking. De meeste mensen denken bij marketing vooral aan de P van Promotie en daar hebben we het hier ook over. Maar er zijn er nog vier waar je mee kunt schuiven. Neem nou Plaats. Je biedt je boek, zoals het is, en met de Prijs en de verPakking die het heeft, aan bij de boekwinkel en de bibliotheek. En dan ga je ermee de deuren langs. Blijkbaar heb je daar niet degenen gevonden die je boek interessant genoeg vinden om het te ruilen voor een deel van hun geld. Waar ligt dat aan? Misschien heb je het aangeboden op de verkeerde Plaats. Als je je Produkt gaat aanbieden op een Plaats waar je doelgroep niet komt, ga je niet verkopen. Of misschien was de Plaats wel goed, maar het Product niet. Misschien hadden ze een ander soort boek wel van je willen kopen. Het zou ook best kunnen dat de Prijs niet goed is. Voor €4,95 had je er misschien al een heleboel verkocht. Tenslotte de verPakking: met een andere omslag en/of titel had je misschien ook andere verkoopcijfers gehad. Al die factoren moet je overwegen als je wilt verkopen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bobcat, Doorzettingsvermogen heb je in elk geval. En ondanks alles hou je de moed erin en begin je weer aan een nieuw boek. Ik hoop echt dat het je gaat lukken om alsnog de nodige aandacht voor je boek te krijgen. Je weet de aanhouder... Heel veel succes.