Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

boekpresentatie

Beste leden, Ik heb al meerdere boeken in eigen beheer uitgegeven en beheer een website waar ik de boeken te koop aanbied. Het lijfelijk presenteren zorgt voor een betere verkoop. In mis in de reakties iemand die haar/zijn boeken in eigen beheer heeft uitgegeven en ergens een boekpresentatie heeft gehouden. Bij mij is er dus geen uitgever in beeld die de boeken promoot. Vraag: hoe kan ik op een juiste manier dit aanpakken? Welke zijn de juiste deuren waar ik op kan kloppen? Moet ik dan zelf alle kosten betalen? Mag ik - indien een boekhandel, bibliotheek, etc. positief reageert- een vergoeding vragen of moet ik hen betalen voor het beschikbaarstellen van de ruimte? Hoe pak ik het aan met versnaperingen? Alvast dank voor uw tips en reakties. Groeten JosephineEugenie

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste JosephineEugenie, Kijk eens: http://www.jeboekindewinkel.nl/. Dit is een initiatief in Amsterdam voor mensen die boeken uitbrengen in eigen beheer. Ik weet verder niets van presentaties, maar misschien dat anderen je daar meer over kunnen vertellen. Bij Boek 'n Plank heb je je boek in ieder geval tegen een redelijke prijs in de boekwinkel en contact met mensen die hetzelfde willen. Succes!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je je boeken in eigen beheer uitgeeft, ben je de uitgever. Uitgevers investeren in promotie en marketing, ik zou zeggen dat je dan in jouw geval alles zelf betaalt. Een kennis van mij gaat alle markten, braderieen, evenementen, plaatselijke pers, radio, tv, bieb, af en loopt altijd met eigen boekjes te leuren. Hij verkoopt heel veel. Maar is altijd onderweg. Net zoals de vertegenwoordigers van uitgeverijen dat doen. Een presentatie? Hij doet dat in de bieb, of de lokale boekhandel. Of thuis, en nodigt iedereen uit die hij kent, vooral familie, maar ook via een persbericht de media. Vraag bijvoorbeeld een bekende lokale persoon om een stukje voor te lezen uit je boek, en de uitreiking eerste exemplaar te doen, aan jou. Omdat je eigen baas bent, kun je het organiseren zoals je zelf wilt, succes,

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
kate.s. dit vind ik nu een erg praktisch antwoord. Hier heb ik wat aan. dank je voor de tips. :thumbsup:

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk even op http://www.schrijvenonline.org/forum/101555?page=2 Als je een eetje doorbladert en leest.kun je zien hoe het bij mij is gegaan. Je kunt het beste een goede boekhandel bij je in de buurt vragen of je de presentatie bij hen mag houden. Als je zelf wat te bieden hebt, zoals een aansprekende persoon die het wil presenteren of het boek in ontvangst wil nemen en een lokale, bekende muzikant/dichter/band, dan zijn ze vaak wel bereid om daar iets tegenover te stellen zoals een hapje en drankje. Veel succes!