Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ISBN... en wat nu?

Hoi allemaal! Volgens mij heb ik me eindelijk (bijna) doorheen de realisering van m'n eerste boek geworsteld. Nu zit ik echter met een dilemma... Mijn boek "In de tekening" werd in november in eigen beheer uitgegeven. Na maanden besloot ik eindelijk een ISBN aan te vragen en die heb ik vandaag ontvangen. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik dit ISBN moet linken aan mijn specifieke manuscript. Bot gezegd, denk ik dat ik het nummer bij wijze van spreken aan het eerste het beste schrijfseltje van een oude bekende zou kunnen geven, en als boekhandels het ISBN dan opzoeken, ze dat verhaaltje als resultaat krijgen i.p.v. mijn boek. Boekenbank heeft het ISBN gewoon blindelings naar m'n hoofd gesmeten, zonder een exemplaar van het boek te willen inkijken of iets dergelijks, om ervoor te zorgen dat er helemààl geen twijfel bestaat over welk verhaal het precies betreft. Wat moet er nu precies gebeuren met dat ISBN, wil ik het in de boekhandels doen belanden? En in de eerste plaats: hoe zorg ik dat dit ISBN onherroepelijk en stevig aan mijn boek "In de tekening" en aan niks anders komt vast te zitten? Dit is wellicht heel naïef. Ik heb altijd horen zeggen dat de toekenning van een ISBN niet veel preciezer in z'n werk kan gaan. Toch begrijp ik het idee niet helemaal. Alvast bedankt voor de hulp! :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij boekenbank.be. Deze website verschaft je heel veel informatie over wat een ISBN precies is, waarvoor het dient en hoe je de aanvraag hoort in te dienen, maar nergens staat iets over wat je er na ontvangst mee moet doen...

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opdat boekhandels het boek eenvoudig zouden kunnen aanvragen bij het POD-platform... spreekt dat niet voor zich?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Opdat boekhandels het boek eenvoudig zouden kunnen aanvragen bij het POD-platform... spreekt dat niet voor zich?
Dan moet je het dus ook ergens aanbieden, bijvoorbeeld bij bol.com, of andere boekverkopers (ik weet niet welk POD-platform je bedoelt), zodat wanneer iemand je boek wil kopen, hij / zij het ISBN kan opgeven of invoeren en het boek vindbaar is en hij / zij het bestellen kan. Van de site van boekenvak.be:
- Heeft u nog vragen over uw ISBN-aanvraag? Contacteer ons dan op 03/369 04 86 of via isbn@boek.be. Wij helpen u graag verder!