Proeflezer nalatig?
Heb een hele nare ervaring met een proeflezer en ik vraag me af wat je recht dan is als je een script aan een proeflezer laat lezen waarvan van te voren is afgesproken dit script niet aan derden door te zullen geven maar dit toch is gebeurd door de proeflezer.
Proeflezer had het script meer dan een half jaar in bezit. Zegt steeds bijna klaar te zijn maar later blijkt het script pas halverwege te zijn gecorrigeerd. Zegt steeds het wel te zullen mailen maar ontvang aldoor geen mail, ik moet er zelf achteraan met de vraag. Ik begrijp best dat er een lange tijd overheen kan gaan maar op een gegeven moment wil je toch wel een keer verder.
Proeflezer zelf geeft ook hele tegenstrijdige verhalen over het script, dat (zogenaamd?) niet meer op een computer zou staan en het gecorrigeerde script zelf op een USB-stick had geplaatst en ook is verdwenen.
Lang verhaal vol tegenstrijdigheden die ik hier liever niet uitgebreid neerschrijf. Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb uitgelegd, het is een lastige kwestie. Je weet dan niet meer wat je nu wel of niet meer moet geloven.
Kortom: als blijkt dat er iets niet klopt en het script is verdwenen, wat is je recht dan? Ook al gaat het nog 'maar' om een proefscript dat bijna af was. Het is wel jouw eigendom. (Er staat ook een colofon bij).
Hoe kom je erachter dat iets achter je rug om is uitgegeven? Als dit al zou gebeuren (ja dergelijke gedachten spoken daarna wel door hoofd bij zoiets).
Moet ik begrijpen dat jij op
Citaat: als blijkt dat er
Fianne schreef: Heb een hele
Ik heb het script uiteraard
Kan het ook zijn dat hij/zij
Misschien een tip voor de
Aandrong? Nee, pas na enige
Het is vreemd dat een
Een script uitgeven kan via
Ik bedoel met die
Als ze het uitgeeft, kun je
Oeps, meer dan twee jaar oud.