onopgeloste verdwijningszaak - eigen versie in boekvorm
Ik heb lang gezocht in het forum om een gelijkaardig onderwerp te vinden, maar heb het niet gevonden, daarom maak ik dit topic aan.
Door de gekende Franse uitgeverij Guillemard is recent een boek gepubliceerd 'Belle Famille'. Momenteel is het te koop bij Fnac en Amazon Frankrijk.
Ik weet niet of jullie het verhaal kennen van het verdwenen Engelse meisje Maddie McCann vier jaar geleden. Deze verdwijningszaak is nog niet opgelost. De ouders beweren dat ze uit haar bed werd ontvoerd terwijl ze op vakantie waren in Portugal en zijzelf in een restaurant zaten te eten. De Portugese politie heeft de zaak onderzocht, en is tot de conclusie gekomen dat het kind door een ongeval in het appartement is gestorven, en dat de ouders het lichaam hebben doen verdwijnen (uit angst voor kinderverwaarlozing en waarschijnlijk drugs in het lichaam van het kind). De ouders hebben de Portugese inspecteur voor de rechtbank gedaagd, en ook de kranten (Britse) die durfden twijfelen aan hun verhaal. De zaak ligt momenteel stil door gebrek aan bewijs.
Dreyfus gebruikt in zijn boek fictieve namen en plaatsen, maar het is duidelijk dat het om deze verdwijningszaak gaat. Hij geeft er zijn eigen versie aan, die indruist tegen deze van de Mccanns.
Nu mijn eigenlijke vraag................. kan dit boek beschouwd worden als laster, al is het fictie? De schrijver legt de schuld bij de moeder, alhoewel dit nog helemaal niet bewezen is.
Tja, ik zou zeggen dat zolang
Hele interessante topic,
De onderwerpen op dit forum
Heel interessant, Dries, dank
Zjaan, als je denkt dat ik
@Kristine. Dan heb ik gewoon
@ Kristine, voor mij valt het
Déesse, welke ook mijn visie
Dries schreef: Er staat
Schli legt zijn vinger op de
Schli, je hebt hier een punt