Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ontwerp cover

Een vormgever is momenteel bezig met het ontwerp van een boek dat ik zelf, in samenwerking met een bedrijf, uit ga geven. Het is de bedoeling om op de cover gebruik te maken van een afbeelding van een stadion. Hoe zit het met de rechten? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een afbeelding van de Amsterdam ArenA kunt gebruiken. Als je een foto gebruikt van een stadion en is het onherkenbaar wel stadion het is, kom je er dan mee weg?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is maar een beperkt aantal gebouwen waar je zonder toestemming geen foto van mag maken (bijv. Eiffeltoren bij nacht) om die zelf te publiceren. Van vrijwel elk gebouw in de openbare ruimte mag je wel foto's maken en die publiceren. Het kan anders worden als je foto's van het interieur van het stadion wilt gebruiken.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is maar een beperkt aantal gebouwen waar je zonder toestemming geen foto van mag maken (bijv. Eiffeltoren bij nacht) om die zelf te publiceren. Van vrijwel elk gebouw in de openbare ruimte mag je wel foto's maken en die publiceren. Het kan anders worden als je foto's van het interieur van het stadion wilt gebruiken.
Bedankt. Daar kan ik wat mee.