Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prijsberekening

goede morgen iedereen graag had ik meer informatie gehad over hoe de prijsberekening verloopt voor het schrijven van artikels thnx

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
per woord? het is duidelijk maar eigenlijk begrijp ik dat niet zo goed? zijn er bepaalde richtlijnen die kunnen gevolgd worden voor een basisprijs te berekenen en als het per woord is.. hoe veel vraag je dan voor een woord alvast bedankt.... iemand die op onderzoek uit is :-)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
fvg...Er is pas een heel stuk hierover geweest in het forum door Janheij. Even scrollen, zoekfunctie is weg. Ik meen mij te herinneren iets van 40 cent per woord voor een column...

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, komt die zoekfunctie nog terug? Anders heb ik hier ook niet veel meer te zoeken... Dat was eigenlijk het enige waarvoor ik hier kwam. Dan had ik een vraag maar het antwoord staat al ergens en heel vaak kon ik dan weer vooruit. Soms omdat ik het antwoord vond maar ook vaak omdat ik op een ander idee werd gebracht wat zelfs leuker was.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
>> verplaatst naar subforum financiën & juridische zaken Wiesje, wil je niet offtopic gaan hier? Er is een topic over de zoekfunctie. Daar staat ook hoe je tijdelijk op een andere manier kunt zoeken: http://www.schrijvenonline.org/forum/107716 Met die andere methode vond ik dit: http://www.schrijvenonline.org/forum/107573

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je kunt bij het zoeken ook naar Forum Snelkeuze gaan (hier rechts) en het onderdeel zoeken waar je denkt dat je vraag beantwoord wordt. Voor wat betreft een prijsberekening moet je dan bij geld en juridische zaken zijn. Dan vind je al snel het topic dat Bobcat bedoelt: http://www.schrijvenonline.org/forum/107648 Maar er is daar nog veel meer te vinden over financiën en aanverwante onderwerpen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
per woord? het is duidelijk maar eigenlijk begrijp ik dat niet zo goed? zijn er bepaalde richtlijnen die kunnen gevolgd worden voor een basisprijs te berekenen en als het per woord is.. hoe veel vraag je dan voor een woord alvast bedankt.... iemand die op onderzoek uit is :-)
Om wat voor artikelen gaat het? Bij de uitbetaling voor geschreven teksten spelen een aantal factoren een rol. Denk aan het soort blad dat de teksten plaatst, de inhoud van de teksten, etc.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
per woord? het is duidelijk maar eigenlijk begrijp ik dat niet zo goed? zijn er bepaalde richtlijnen die kunnen gevolgd worden voor een basisprijs te berekenen en als het per woord is.. hoe veel vraag je dan voor een woord alvast bedankt.... iemand die op onderzoek uit is :-)
Het hangt er heel veel vanaf wat een tijdschrift bereid is te betalen. Het ene tijdschrift heeft nu eenmaal meer te besteden dan het andere. Een glossy met veel abonnees kan meer betalen dan een blad met een geringe oplage. Ik heb weleens 6ct per woord gekregen, maar ook 50ct per woord.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lokaal suffertje betaald 5 cent per woord. Bij landelijke dagbladen kan een beginner het doen met 30 cent per woord en dit kan wat oplopen. Google eens bij tarieven, dan kom je wel lijstjes tegen.