Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ervaring met Amazon KDP

Hallo, Ik ben Nico Boots en heb onlangs een Italiaanse politieroman vertaald, geschreven door Marco Lugli. Marco geeft al sinds 2005 boeken uit, deels als self-publishing auteur, en hij is in 2015 begonnen met een serie romans met commissaris Gelsomino in de hoofdrol. Het zijn typisch Italiaanse politieromans. In overleg met hem wil ik de vertaling ook via een POD-procedure op de markt brengen. Ik heb al ervaring met Pumbo.nl en nu overweeg ik ook Brave New Books van Bol.com en Amazon KDP. Hebben jullie daar ervaring mee? Wat betreft Amazon: zij geven de mogelijjkheid om via een 'expanded distribution' het boek ook te verspreiden via andere webportals en de reguliere boekhandel, als je tenminste een ISBN nummer hebt uiteraard. Heeft een van jullie ervaring met deze 'expanded distribution'? Wanneer verschijnt het boek bijvoorbeeld bij Bol.com en hoe lang duurt het voordat het boek bij de reguliere Nederlandse boekhandel is te bestellen?

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Nico,

Heb je hier inmiddels al ervaring mee? Ik ben benieuwd.

Ik heb expanded distribution uit staan, omdat het niet op het CB is aangesloten en volgens mij dus bijna niets uithaalt voor de Nederlandse markt.

Het kan volgens mij geen kwaad om het aan te zetten, behalve dat je beperkt wordt in de afmetingen van je boek. Vanwege illustraties in mijn novelle leek het me in mijn geval de moeite niet waard.

Groeten,

Jesse