Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

distributie sites

Hallo! Sinds gisteren bestaat hij dan echt. Mijn kindje. Mijn gedichtenbundel. (Die ik overigens niet zal promoten ;)) Mijn bundel ga ik verkopen voor 7,50 euro per stuk. Goedkoop in de hoop dat meer mensen mijn teksten zullen lezen. Tot nu toe heb ik alleen mensen in mijn kringen de bundel verkocht, maar deze zouden hem graag willen delen met andere mensen. En ik zou ook graag mijn bundel op een andere manier willen aanbieden. Bij bol.com betaal je 0.99 euro + 15% over elk verkocht boekje. Op 7,50 vind ik dat best wel veel. Bij schrijverspunt.nl idem. Zijn er mensen bekend met andere sites die dit contact doen? Ik heb het idee dat kopers liever even via Ideal betalen dan dat ze het geld over moeten maken naar de Schrijfster. Ik hoor graag van jullie terug! :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bedoel je met 'distributie'? Heb je stapels van je boek thuis? Of al een e-book wat klaar is om verkocht te worden? Dan is de normale rate voor boekhandels 40%. Of zoek je een pod platform? die het boek voor je uitgeven en zelf een deel van de opbrengst willen? In dat geval kun je ook kijken naar smashwords of kobo (dat laatste zou weleens precies hetzelfde als bol kunnen zijn...) Vergeet niet dat deze platformen niet van niets kunnen leven, dus als je via een site wil werken dan kost je dat wat

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sophienne, Er zijn verscheidene websites die ebooks distribueren naar webshops. Bravenebooks is daar een van. Ebooks die je via hen uitgeeft komen op Bol.com en Kobo te staan. Als je via Bol een ebook verkoopt wordt er meer royalties ingehouden, omdat het CB er nog tussen zit. Via Kobo hou je er meer aan over. Je kan nu ook via Amazon je Nederlandse ebook uitgeven. Dit gaat via de website Kindle Direct Publishing. Van de ebooks die je op Amazon prijst tussen 0,99ct en 2,99 krijg je 35% van de verkoop prijs, tussen de 2,99 en 9,99 krijg je 70% van de verkoopprijs. Dan is er nog de mogelijkheid van Smashwords. Die distribueerd ook naar Kobo en andere webshops, waarvan voor Nederland de Apple Istore het belangrijkst is. Als ik het goed heb krijg je bij Smashwords altijd 60% van de verkoopprijs. Dit alles is self-publishing, dus je moet zelf je tekst uploaden naar de sites. Meestal voldoet een Word doc hier, behalve bij Amazon. Daar ligt het iets anders. Dat je voor de distributie van je ebooks moet betalen (lees: minder royalties ontvangt) is normaal. Zou raar zijn als het allemaal gratis was. Ondanks dat is het een goed idee om je ebook op zoveel mogelijk site aan te bieden. Hoe meer sites, hoe meer kans dat je boeken verkoopt. Succes! Maria