Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Handleiding publiceren in eigen beheer

Hallo allemaal, Ik ben jan Riemersma en werk als zelfstandig ondernemer in de sector filantropie en goede doelen. Vorig jaar heb ik een boek uitgegeven in eigen beheer (Handboek voor aanvraagbeoordelaars). Had ik deze site eerder gekend, was dat misschien wat makkelijker gegaan - ik heb er vier jaar over gedaan. Wel heb ik gebruik gemaakt van andere bronnen (Digitaal Publiceren - Vegelien & Visser) en Uitgeven in Eigen Beheer (Dessing). Helaas echter boden deze publicaties mij geen stap-voor-stap handleiding van schrijfidee tot publicatie (in boekvorm). Ik ben begonnen om mijn ervaringen met het schrijven en publiceren in eigen beheer op te schrijven. Dat heeft nu zo'n 9 pagina's ruwe tekst (4.600 woorden) opgeleverd. Ik denk dat veel beginnende schrijvers baat zouden kunnen hebben bij mijn ervaringen - indien verwerkt tot een instructie. Nu ben ik voorlopig niet van plan om mij te bekwamen op dit gebied, noch een autoriteit te worden, maar ik zoek naar een platform om mijn ervaringen te delen. Ook heb ik behoefte aan een medeschrijver die misschien wat hiaten kan aanvullen, reality checks kan uitvoeren en eventuele onwaarheden eruit haalt. Wellicht is iemand geïnteresseerd om mee te schrijven? Op verzoek deel ik de huidige versie van het document graag, Indien daar belangstelling voor is. Laten we daarna eens kijken welke vervolgstappen er mogelijk zijn.