Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Eigenboekuitgeven.com

Kent iemand Eigenboekuitgeven.com. Het is een onderdeel van Uitgeverij Piramidions. Heb op dit forum genoeg gelezen over de voor- en nadelen van de andere POD uitgeverijen. Op het ogenblik ben ik bezig de laatste hand te leggen aan mijn manuscript "Vervlogen Tijd". Het manuscript zal ongeveer 185 pagina's beslaan. Je kunt een minimumprijs berekenen, voor mijn manuscript zou ik dan op 15,15 uitkomen. Dat lijkt me een redelijke prijs. De vraag, waarom geen reguliere uitgeverij ........ ben eigenzinnig en het duurt me allemaal te lang.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha ..... is natuurlijk ook een mogelijkheid. Zonder gekheid, natuurlijk heb ik verschillende uitgeverijen aangeschreven maar ik heb gewoon geen zin om zo lang te wachten op een antwoord (Het leven gaat me veel te snel). Was gewoon benieuwd of iemand hier op het forum enige ervaring had met "Eigenboekuitgeven ".

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat dit niet is waar je om vraagt, maar toch even dit: De enige manier om van een eigen-beheer uitgave een succes te maken is als je daar heel veel tijd in wilt steken: redactie, ontwerp, marketing, distributie en nog een heleboel zaken. Het lijkt er op dat je haast hebt. Dan gaat het je dus niet om verkoopcijfers maar een tastbaar exemplaar van je verhaal. Vandaar mijn reactie. Lulu.com doet het ook prima. Haast en literair succes gaan niet samen. Een fysiek exemplaar als trofee in de kast, echter, is veel makkelijker.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat zijn de nadelen van Lulu? Ik vraag dit omdat ik zo vaak negatieve dingen over Lulu lees. Ik zal maar gelijk zeggen welke dingen, want anders wordt me gevraagd wat ik bedoel. Ik heb het dus over de lay-out, lettertype, papiersoort, de cover en het bedrag.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn de nadelen van Lulu? Ik vraag dit omdat ik zo vaak negatieve dingen over Lulu lees. Ik zal maar gelijk zeggen welke dingen, want anders wordt me gevraagd wat ik bedoel. Ik heb het dus over de lay-out, lettertype, papiersoort, de cover en het bedrag.
De nadelen van Lulu zijn: - soms lange lever tijd - geen iDeal betaling mogelijk - relatief hoge verzendkosten bij enkel exemplaar Voordelen: - mooie kwaliteit - veel mogelijkheden - hard cover ziet er fantastisch uit - paperbacks zijn niet van gewone winkel kwaliteit te onderscheiden Ik heb al verschillende boekjes laten maken voor mezelf: een nanowrimo en twee bundels met columns. Gewoon voor het pure plezier van het vasthouden van mijn werk :)

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee. Helaas. Ik mail je.
Was vergeten me nieuwe email adres in te voegen ..... zou je het nog een keer kunnen mailen?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat dit niet is waar je om vraagt, maar toch even dit: De enige manier om van een eigen-beheer uitgave een succes te maken is als je daar heel veel tijd in wilt steken: redactie, ontwerp, marketing, distributie en nog een heleboel zaken. Het lijkt er op dat je haast hebt. Dan gaat het je dus niet om verkoopcijfers maar een tastbaar exemplaar van je verhaal. Vandaar mijn reactie. Lulu.com doet het ook prima. Haast en literair succes gaan niet samen. Een fysiek exemplaar als trofee in de kast, echter, is veel makkelijker.
Heb voor de research van dit manuscript, maandenlang de krantenarchieven in Nederland en België doorgespit. Verder heb ik gesprekken gevoerd met een aantal mensen die ik via via kon traceren. Het zijn gedeeltelijk autobiografische verhalen, verder heb ikzelf een aantal verhalen geschreven ........Het gaat me niet om die ene exemplaar ;)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat dit niet is waar je om vraagt, maar toch even dit: De enige manier om van een eigen-beheer uitgave een succes te maken is als je daar heel veel tijd in wilt steken: redactie, ontwerp, marketing, distributie en nog een heleboel zaken. Het lijkt er op dat je haast hebt. Dan gaat het je dus niet om verkoopcijfers maar een tastbaar exemplaar van je verhaal. Vandaar mijn reactie. Lulu.com doet het ook prima. Haast en literair succes gaan niet samen. Een fysiek exemplaar als trofee in de kast, echter, is veel makkelijker.
Heb voor de research van dit manuscript, maandenlang de krantenarchieven in Nederland en België doorgespit. Verder heb ik gesprekken gevoerd met een aantal mensen die ik via via kon traceren. Het zijn gedeeltelijk autobiografische verhalen, verder heb ikzelf een aantal verhalen geschreven ........Het gaat me niet om die ene exemplaar ;)
Het gaat je niet om dat ene exemplaar, zeg je. Dan wil je dus lezers. Als je geen haast had bij het schrijven, waarom dan haast bij het publiceren? Ongeduld wordt hier echt afgestraft. Uitgeven in eigen beheer is veel werk. Enkel een POD zoeken en wachten tot het geld binnenstroomt is een recept voor teleurstelling. Je hebt twee opties. 1) Zoek een reguliere uitgever. Dit duurt minstens een half jaar bij ongevraagde manuscripten. Als het wordt geaccepteerd duurt het nog zeker drie maanden tot een half jaar voor het in de winkel ligt. Als je keer op keer wordt afgewezen dan is de kans heel groot dat je boek niet goed genoeg is om te verkopen aan meer dan 50 mensen. 2) Geef het zelf uit. Dat betekent: investeren in een redacteur, vormgever en het laten drukken van je boek. Daarna moet je contact zoeken met de pers, recensie exemplaren sturen, boekhandels benaderen om het in de schappen te krijgen en er alles aan doen om op te vallen. En dan nog is de kans groot dat je geen voet aan de grond krijgt. Je hebt namelijk het selectieproces van de uitgever overgeslagen. Jij kan 100% in je boek geloven, maar als het niet goed genoeg is, krijg je het niet verkocht. Ik zeg niet dat alle afwijzingen van uitgeverijen altijd terecht zijn, maar als het je structureel overkomt, is dat een belangrijk signaal dat mensen die verstand van boeken hebben er geen markt voor zien. Als je enkel naar een print on demand service gaat, en wacht tot mensen het in de webshop bestellen, dan verkoop je hooguit een handvol exemplaren, het merendeel aan vrienden, bekenden en familie. Dat kan voldoende voor je zijn. Wees in elk geval realistisch over wat je kan verwachten.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot op heden heb ik nog geen enkele afwijzing ontvangen, alleen het gebruikelijke antwoord dat ze het ontvangen hebben en dat ze er zo spoedig mogelijk naar zullen kijken. Het genre waar ik over schrijf kun je weer onderverdelen in verschillende segmenten. Het segment waar ik over schrijf heeft in Nederland een heel kleine markt. Heb hier al een keer met een uitgever over gesproken, die gaf toen ook al aan dat de doelgroep eigenlijk te klein is voor de verkoop van de aantallen die zij verwachten te slijten en dus voor hun eigenlijk niet echt interessant is. Ik ben realistisch genoeg om daar, na onderzoek, niet aan te twijfelen. Contact zoeken met de pers is niet zo moeilijk voor mij, kom zelf uit die hoek. Het punt is dat ik nu nog de tijd heb. Vanaf oktober tot mei ben ik bij wijze van spreken 24/7 bezig met me werk en kan dan moeilijk tijd vrij maken om met andere dingen bezig te wezen. Maar eigenlijk dwalen we wat af. Mijn vraag ging erover of iemand misschien ervaring had met bovenstaande POD.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi daar allemaal! Ik zou als ik je was niet op 1 paard wedden. Ik heb het geluk gehad als thrillerauteur om een manuscript in te sturen naar een uitgeverij en direct gehoor te krijgen. Zo publiceerde ik al 8 thrillers. De (papieren) uitgeverijen zijn HEEL selectief, maar laat je niet ontmoedigen. ALS je ooit aangenomen wordt, teken nooit een contract voor lange duur, maar boek per boek en niet 100% exclusief: wees duidelijk welke rechten je bij jezelf houdt. POD en "uitgeven in eigen beheer" raad ik niet aan: stockbeheer en het kostenplaatje kunnen nogal oplopen. Steek liever meer energie in schrijven zelf: ook je manuscript fine-tunen is een kunst :), niet dozen in je garage beheren! Verder bewandel TEGELIJKERTIJD de weg van het e-uitgeven: zelf richtte ik een e-uitgeverij op, BoekBoek (ja even reclame maar eerlijk: http://www.boekboek.com) en daar zetten we de auteur aan de knoppen voor prijs, promotie en leveren we hem alle expertise aan voor e-uitgeven, met 80% van de vergoeding voor hem: als je DIT combineert als inkomsten met tegelijkertijd een papieren versie (BoekBoek vraagt géén exclusiviteit) , dan bewandel je alle paden die je lezer kan uitdokteren. Wees slim als auteur. Denk na. Kies. Informeer je! Tot slot enkele tips in dit gratis e-boekje van m'n vader, Willy Bogaerts: http://www.boekboek.com/xb130408105907