Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverstip; wat je absoluut moet weten!

Het is echt heel belangrijk dat je je goed verdiept in de uitgeverswereld. Ik, en een aantal met mij hebben vooral veel slechte ervaringen met printing-on-demand uitgeverijen, de zogehete massaproducties. Als jij je boek wilt uitgeven voor echter alleen vrienden en familie dan is bv. het type printing on demand prima. Wil jij net zoals ik verder en meer succes boeken? Ga absoluut niet in zee met deze uitgeverijen. Slechte communicatie, onzorgvuldigheid, geldklopperij en lompe communicatie, maar vooral veel onduidelijkheid als je net zoals ik net komt kijken: - tijdsplanning krijgen met datum van een eerste exemplaar; niet gebeurd - zeggen het manuscript te hebben gecontroleerd op fouten= niet gebeurd - in contact willen komen; kan alleen via e-mail, duurt vaak dagen - in gesprek willen komen met directie over onvrede= geen gehoor - boeken die stuk gaan - boeken die niet geleverd worden Dit zijn mijn ervaringen met Boekscout en een kennis heeft dezelfde ervaringen gehad met Boekenboet; is met de noorderzon en het geld vertrokken. Ik heb een nieuwe uitgever (traditionele uitgeverij) en het verschil is 180 graden; iemand die naar je luistert en het proces duidelijk uitlegt, immers ik kom net kijken. Maar vooral; met liefde zorg draagt aan het boek waar jij zo lang, hard en met veel liefde aan gewerkt hebt ipv grove massaproductie waar zij flink geld mee verdienen en het ze niet kan schelen wat jij ervan vindt. Ik heb een roze bril op gehad en het heeft mij veel tijd en geld gekost, maar vooral heel veel verdriet. Ik begrijp dat een samenwerking van twee kanten moet komen, dat fouten te herstellen zijn en iedereen een tweede kans verdient, maar een uitgever die niets van zich laat horen, je niet mag bellen en niet bereid is om met je om de tafel te gaan om het probleem op een volwassen manier bespreek te maken, is heel fout bezig (Boekscout). U bent gewaarschuwd!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet gewoon niet veel verwachten van POD uitgeverijen, dat is alles. Dat je alles zelf moet doen is toch bekend? Het enige dat ze doen is wat jij niet kan; een tastbaar boek maken. Ik wil het verhaal van Boekscout wel eens horen.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je persoonlijke verhaal. Over Boekenboet, Boekscout en andere POD-uitgeverijen zijn al vele discussies gevoerd op dit forum.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Op sommige dingen , zoals boekscout ben ik het mee eens. Zelf heb ik ook nare ervaringen gehad met boekscout. Daarna ben ik overgestapt naar Calbona. En heb daar een aantal boeken uit laten brengen. Het is ook een POD uitgever, maar ik heb er niets anders dan lof over. Die man staat je met raad en daad bij en blijf je op de hoogte houden over het proces en denkt met je mee. Hij haalt fouten uit het script en corrigeer en redigeer, waar nodig, met toestemming van mij natuurlijk. En een reguliere uitgever, daar kom je niet zomaar. Ik heb er tegenaan gehikt, het is een droom, maar ik staar me er niet meer op blind. Heb het wel gedaan, maar daar heb je alleen je eigen mee. Succes!